Hej Jag tycker inte du ska ge upp!
Jag är 29 år och har 2 barn sen innan. Vi har länge velat haft fler barn. Vi började försöka för 2½ år sen. Efter 1 år vart jag gravid, men fick ma i vecka 10. Och den sorgen går inte ens att beskriva. Jag stört grät hela den dagen jag fick veta det, sen var jag bara tom i dagar.. Kunde inte förstå hur jag kunde få missfall. När vi försökt i 1 år att bli gravida.. och sen få missfall.. Det var så bittert och jobbigt. Vi började försöka bli gravida igen direkt efter missfallet. Men nu har det gått 1½ år sen missfallet. Och jag har inte blivit gravid trots äl test och har gjort allt för att äta nyttigt, äta vitaminer, dricka vatten, motionera, inte dricka alkohol. Jag röker inte, snusar inte.
Förra månaden var jag hos gyn och kollade upp livmoder och äggstockar. Och den månaden hade jag ett tydligt + på ältestet.. Men gynekologen sa att jag definitivt inte hade haft ägglossning. Och troligen så har jag färre ägglossningar än jag tror att jag har... Jag har ca 10 ägglossningar per år, det har jag ju märkt på ältesterna att vissa månader har dom inte gett utslag. Men tydligen så har jag ännu färre ägg som släpper än så... så kanske bara 4-5 per år eller nåt... Så är ju inte så stor chans att lyckas. Det första barnet är gjord på första försöket. Andra barnet tog 2 månader. Och nu känns det som jag aldrig ska bli gravid igen... Och blir jag gravid så är jag såååå rädd för missfall igen.. Kommer vara svårt att glädjas åt att ens vara gravid då..
Nu som sagt har det gått 2½ år av försökande. yngsta barnet blir snart 5år. Det är en sån sorg på insidan och sån längtan.. Jag har självklart försökt tänka bort det, foka på annat, bla bla. Det funkar inte när hjärtat saknar fler barn.
Jag förstår hur du känner och tänker.. Men ge inte upp, kolla upp varför det tar tid? varför du får missfall osv.