Inlägg från: pannkakan87 |Visa alla inlägg
  • pannkakan87

BIM-DECEMBER

Här dök den glada gubben upp idag så det är bara att mysa på. Nån mer som har äl nu och bim runt den 29e? :)

• pannkakan87
    Linnea84 skrev 2015-12-14 08:52:07 följande:

Jag testade idag bim -3. Negativt

Kollade sen i gamla babyböcker o såg att jag då plussat på bim + 3 med båda barnen. Frågan är bara om jag testade innan alls eller om jag faktiskt väntade tills efter bim..det har jag förstås inte skrivit.

Jag plussade aldrig innan bim utan fick vänta till bim+1 för att få ett svagt plus. :P Så det är inte försent!
  • pannkakan87
    Fian88 skrev 2015-12-16 08:32:38 följande:
    Är bäst att vänta till ca äl+10-12. Men tänk på att vissa inte får plus förrän efter äl+14. 
    Jag fick inte plus förrän äl+17 förra gången och då var det rätt svagt! Allt beror på när det befruktade ägget fäster. Kan ju ta ganska lång tid och kort tid - beror inte ens på tjejen utan samma tjej kan plussa olika snabbt vid olika graviditeter har jag läst. :) Hoppas på att få plussa tidigare nästa gång :P
  • pannkakan87

Då var ägglossningen över för denna gång. Bim igen nu den 29e så hoppet är inte helt ute att få ett plus det här året.
    Men börjar tappa hoppet lite även om detta bara blir fjärde försöket. Någon som känner likadant?

• pannkakan87
    Wonderwoman skrev 2015-12-16 19:14:59 följande:

Om det är någon som lyckas bli gravid så finns nu en facebookgrupp för förstagångsmammor som väntar barn i augusti 2016: www.facebook.com/groups/1657249987850389/

Är inte gravid men tänkte bara säga att man kan se alla medlemmar även om man inte är medlem själv. Om ni vill vara helt anonyma utifrån måste ni göra så att gruppen inte syns för utomstående. :)
  • pannkakan87
    ensamärstark skrev 2015-12-19 11:12:16 följande:

Är inte så jätteaktuell här i tråden med att skriva men följer er alla varje dag. Tänkte bara uppdatera lite. Utgår från att jag hade ÄL den 13/12 då jag hade extremt mycket ägglossningskänningar då. Idag är jag på ÄL+6 och har BIM 27/12 och planerar att börja testa på julafton ;) någon mer dom planerat göra det? Symtom är inte mycket, men det som skiljer från tidigare cykler är att jag har en annorlunda molvärk. Mer dragande o stickande värk över livmodern, Samt. Ont i svank , som ett bälte runt om, samt hur trött som helst. Men det är ju tidigt ännu så vi får se hur det går men dagarna går så extremt sakta!

Jag har bim 29/12 men kommer nog vänta till nyårsafton om inte mensen har kommit. Har bara ett digitalt cb och vill inte slösa i onödan :P Har varit gravid en gång förut (uteblivet missfall i v13) och den gången plussade jag inte förrän bim+1 (äl+17) och det var rätt svagt. Vet inte om jag klassas som en låghormonare då? Känns orättvist när man ser hur andra plussar nästan direkt efter ägglossningen :P Haha.

Håller tummarna för att vi bägge plussar denna månad!!
  • pannkakan87
    Beebii skrev 2015-12-20 22:34:23 följande:

Hallihallå det drar ihop sig för de sista i december gruppen nu märks det! hur var det fanns det någon bim lista här? Försöker hänga med på era "symptom" känningar och strategier. Jag har iallafall haft äl nu i dagarna och kört på 3 olika appar (ff, ovia och lady timer) tempat sen mensen och känt på tappen. Kändes låg och hal i lördags idag kändes den något högre och stängd. Tycker dock detta var väldigt svårt då jag inte riktigt vet hur öppet det ska kännas, någon annan? Tempning funkar oxå sådär, vaknar oftast på sidan och mäter - tyvärr - i öronen. Trodde det var ok men kanske inte lite knasig kurva där då. Apparna funkar nog. Osäker på vilken som är bäst då de har olika fördelar. Tänker att det är bra att testa några månader iaf. Att hänga här stressar och gör mig lite nedstämd tyvärr...

Ca 3 där innan troliga ägglossningen torkade jag blodstrimmigt. Idag har jag haft motverka nedtill och trött trött. Dessutom hände en annan sak som stressade. Nu ska det bli intressant att se resultatet.

Bim är på nyårsafton spännande!

Jag har bim 29e men kommer testa på nyårsafton om jag inte fått mens, är planen nu isf:P men vet ju inte om man kan hålla sig osv. :))
    Jag har hört att en del blöder när ägget släpper så det kan ju varit ägglossning den dagen! :)
  • pannkakan87
    ensamärstark skrev 2015-12-22 08:10:18 följande:

Idag vaknade man upp med typ nackspärr som inte släpper. Känner mig varm i hela kroppen, typ som jag suttit i en bastu. Kanske för man går o spänner sig hela dagarna o analyserar varenda liten detalj.. ÄL+9 idag, tiden går så sakta! Hur mår ni andra som börjar närma er BIM?

Min temp har ökat från 36,50 till 36,66 idag, hoppas det betyder något! :) Känner mig också varm, svettas som en gris emellanåt, särskilt om morgnarna när jag druckit kaffe. Men det behöver inte betyda nåt eftersom kaffe kan ha den påverkan men har dock bytt ut hälften av det vanliga kaffet mot koffeinfritt så att jag får i mig mindre koffein men svettas ändå. :P Jajja! En kan ju verkligen inbilla sig både det ena och det andra innan bim.
    Har du några andra symptom? Jag känner  ingenting annat.
  • pannkakan87
    Beebii skrev 2015-12-23 07:53:56 följande:

Pannkakan hur går det för dig? Några symptom?

Nja, igår steg tempen ännu mer så det kändes lovande eftersom den beter sig ganska likt som vid förra grav, men jag tycker nog inte att jag känner något ändå. Om jag kände efter ordentligt igår kunde jag känna lite svag värk i tjejmagen, som om den jobbade. MEN så har jag haft de senaste månaderna också så jag räknar inte med något. Har lurat mig själv så många gånger nu att jag inte törs tro någonting längre!

Hur går det för dig?? :) Ingen stegring på tempen ännu? Använder du natural cycles?
  • pannkakan87

Grattis till alla plus!! Solig Vilken lyckosam tråd detta blev! Här vankas inte bim förrän 29e så jag får vara ovetande en stund till. Hoppas!

Ha en otroligt mysig julafton nu allihop!! <3

Svar på tråden BIM-DECEMBER