• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • albedo

Kan ju klämma in en relevant fråga också... Var så trött idag, somnade nästan sittandes och efter att varit ute däckade jag i några timmar och vaknade kvart i sex. Tog tempen innan jag gick ut och låg då på 36,4. Uteslöt då möjligheten för bebis det här försöket då morgontempen låg på 36,7-8. Tempade dock igen när jag vaknade på kvällen och då hade jag 36,7 eller 36,9, kommer inte ihåg. Tempen var iaf högre än när jag varit vaken i fler timmar. Är bara på äl+3 så utesluter ju graviditetssymtom och inplantationsdipp. Vet ju imorgon om tempen börjar gå ned eller håller sig hög men funderar ändå om det är uteslutet med bebis.

• albedo
    albedo skrev 2015-11-29 23:34:36 följande:

Kan ju klämma in en relevant fråga också... Var så trött idag, somnade nästan sittandes och efter att varit ute däckade jag i några timmar och vaknade kvart i sex. Tog tempen innan jag gick ut och låg då på 36,4. Uteslöt då möjligheten för bebis det här försöket då morgontempen låg på 36,7-8. Tempade dock igen när jag vaknade på kvällen och då hade jag 36,7 eller 36,9, kommer inte ihåg. Tempen var iaf högre än när jag varit vaken i fler timmar. Är bara på äl+3 så utesluter ju graviditetssymtom och inplantationsdipp. Vet ju imorgon om tempen börjar gå ned eller håller sig hög men funderar ändå om det är uteslutet med bebis.

Just det, har även jätteömma bröst, började göra ont dagen efter äl. Ungefär hur länge kan det förväntas göra ont? Det kan väl inte vara PMS redan? Sorgligt vad lite jag har koll på kroppen...
  • Lizzie09
    albedo skrev 2015-11-29 23:34:36 följande:

Du ska ju ta tempen varje morgon bara, ungefär samma tidpunkt, efter minst 4 timmars sammanhängande sömn för att kunna gå efter tempen :) Temperaturen kan ändras mycket under en dag beroende på vad man gör och sådär, därför ska den alltid tas på morgonen innan man gått upp ur sängen :)
  • Lizzie09
    albedo skrev 2015-11-29 23:26:43 följande:
    Nästan. ;) Var ute med hundarna tidigare ikväll och då var det uppehåll men nu har det vräkt ned till och från. Åska var det också innan vi gick ut, lite ovanligt så här års.
    Oh vad mysigt, älskar åska och oväder :D Jag bor på Öland och här har det börjat blåsa rätt rejält nu! Ölandsbron är delvis avstängd just nu men blir nog helt avstängd när som :)
  • NollÅtta

[quote=76058026][quote-nick]Smultrontjejen skrev 2015-11-29 07:17:10 följande:[/quote-nick]

Testade nu på morgonen, trodde inte mina ögon, svagt rosa sträck, ropade på sambon att komma och hjälpa mig med en sak, när han kom in så sa jag att jag behöver hjälp med att titta på ett sträck. Han sa att han såg inget sträck. Men sen såg han och då hoppade jag av lycka. Han sa att vi ska vänta till nån dag så det blir starkare innan vi tror nått, så vi inte blir ledsna sen. Han är klok på det sätter men jag känner mig anurlunda och tror bestämt att nu har det hänt.

BIM -2

[/

Grattis!! Så häftig känsla!

Här är nog mensen på väg, negativt i morse o nu en hint om merren när jag var på toa. Nya tag!

När en politiker säger att vi sitter i samma båt så var på din vakt, för det betyder att det är du som skall ro
  • NollÅtta

Men så konstigt det såg ut. Men jag citerade alltså smultrontjejen grattis igen till ditt plus!

När en politiker säger att vi sitter i samma båt så var på din vakt, för det betyder att det är du som skall ro
  • albedo
    Lizzie09 skrev 2015-11-29 23:42:49 följande:

Du ska ju ta tempen varje morgon bara, ungefär samma tidpunkt, efter minst 4 timmars sammanhängande sömn för att kunna gå efter tempen :) Temperaturen kan ändras mycket under en dag beroende på vad man gör och sådär, därför ska den alltid tas på morgonen innan man gått upp ur sängen :)

Det är ju det, min morgontemp har alltid varit lägre än senare på dagen så blev så förvånad när dagstempen var lägre. Då hade jag ju varit uppe och rört mig och borde rimligtvis vara varmare? Det kanske är så kallt i lägenheten nu så att det är svårt att få upp någon värme om man inte ligger under täcket...

Morgontemp tar jag samma tid varaje dag utan att så mycket som lyfta på huvudet. ;) Men tyckte som sagt att det var konstigt att dagstempen var så mycket lägre.
  • Selwas

har antingen bim 4 Dec - 5 Dec eller den nionde . Jag hoppas på pluuuuuuuusssss min mage har förändrats ser helt svullet ut och detta har aldrig hänt förut. Om jag är gravid så är jag på vecka 5 ... men har inte testat än :)

• Smultrontjejen

Nu ska vi se om bilden kommer med också.

Jag testade med två stickor idag från gravidkollen. De billiga. De är från två olika leveranser. Det ena blev blankt det andra ett streck. Doppat i samma urin. Skumt.
  • FruFrau

Hej! Har nu läst hela tråden och undrar om någon kunde slänga ett litet öga på mitt graviditetstest från Rfsu? Vet inte när mitt BIM är riktigt, 1/12 eller 2/12.. :)

Svar på tråden BIM-DECEMBER