BIM-DECEMBER
Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!!
Jag tror jag hade min äl måndag-tisdag ungefär. Men min sambo är sjuk nu så inte kunnat mysa mer än fredagen och söndagen innan..Så får nog kanske inse att det inte blir någon julbebis här :/
Så länge din temp inte är fortsatt hög i flera dagar så kommer ff fatta att du inte ägglossat ännu! Sen har du ju tempat ganska oregelbundet så det är inte konstigt att kurvan ser lite lattjo ut då. Har aldrig hört talas om någon som ägglossat dagen innan ett positivt ägglossningstest så tror inte du behöver oroa dig... men konstigare saker har väl hänt. Försök tempa prick på din vanliga tid imorgon så ser det nog bättre ut?
Mensen kom idag tyvärr så nu är det på't igen.
Beräknad ÄL: 13 december
BIM: 27 december
Funderar på att köpa clearblue ägglossningstester. Någon som använt dem?
Jag tycker tempen tyder på att du har det idag, men man vet ju aldrig. Jag tycker i alla fall att NC är överlägsen, jag har testat FF och stickor osv men nu kör jag bara NC och skulle aldrig byta! =)Alltså själva tiden spelar mindre roll om det liksom är mellan 07-10 skulle jag säga, man ställer ju inte klockan på 7 på helgen för att tempa! Däremot är det viktigare att du har sovit minst 3 timmar innan du tempar, så att du inte typ vaknar 8 och sen slumrar om i en timme och sen tempar.. Förstår du hur jag menar? Och att du tempar innan du ens kliver upp ur sängen eller sätter dig upp i sängen, men så gör du säkert redan? :)
Vissa verkar få rätt jämn temp bara de tempar efter att ha sovit minst 3 timmar och prick när de vaknar, medans andra får jättehopp i sin temp när de tempar senare eller tidigare. Så jag tror absolut ditt hopp beror på att du tempade två timmar senare då! Och att du tillhör kategorin som bör tempa samma tid varje dag. Det är samma för mig, min temp stiger en massa när jag sovit längre. Jag brukar tempa när sambons väckarklocka ringer och nuförtiden vaknar våran dotter alltid den tiden så tempar efter henne även på helger. Har man inte barn man kan tempa efter får man nog ställa en klocka och sen somna om, om man vill vara jätteseriöst.
Beundrar er som orkar tempa! Min temp hoppar så, jag kan ha nästan feber ibland utan att det är npgot konstigt :O