Inlägg från: pannkakan87 |Visa alla inlägg
  • pannkakan87

BIM-DECEMBER

{#emotions_dlg.flower}BIM-LISTA December {#emotions_dlg.flower}

25/11
    eid, 4:e försöket, 1:a barnet

1/12
    Klubben94, 1:a barnet, 2:a försöket
    sowe81, 2:a barnet, 3:e försöket (efter 4:a ma)
    Smultrontjejen, 1:a barnet, 2:e försöket
    NollÅtta, 1:a försöket, 3:e barnet
    TB1, 1:a barnet, 25:e försöket

2/12
    Gamlamamman, 3:e barnet, 2:a försöket
    PandoraDiem, 1:a barnet, 15:e försöket (10e efter x)
    Sanna1986, 2:a försöket, 2:a barnet

3/12
    GästenT, 5:e försöket, 1:a barnet

4/12
    pannkakan 87, 1:a barnet,  3:e försöket ef ma

5/12
    mkess, 2:a försöket efter mf, 2:a barnet
    Kissekatten2014, 4:e försöket, 1:a barnet

6/12
    Cfmilla, 2:a försöket, 1:a barnet
    smulis, 1a barnet, 1a försöket

7/12
    Minna87, 2:a försöket, 2:a barnet

8/12
    EmelieB91, 2:a barnet, 1:a försöket
    maddex
    Morrizen, 4:e försöket,
    Ang82 1:a barnet & 9:e försöket.
    finder, 3:a barnet 1:a försöket
    Calliope, 3:e försöket, 2:a barnet

9/12
    ejh97

10/12
    Kaninen, 3:e försöket, 1:a barnet
    Kstadtjej87, 3:e försöket, 1:a barnet
    8airam8, 2:a försöket

11/12
    bamboo­baby  
    livias, 2:e försöket efter mf, 1:a barnet
    karinjansson, 7e försöket, 1a barnet
    sebbejonte, 3:e försöket, 3:e barnet

12/12
    Glittersol, 5:e försöket

13/12
    Mammabertil

14/12
    Ekoxe, 4:e barnet

19/12
    Juni90, 1:a barnet, 1:a försöket efter x
    Nepe, 1a barnet, 4e försöket

23/12
    Agge83, 1:a försöket, 3:e barnet

Osäkert bim
    SecretlyMe, 19:e försöket, 1:a barnet
    ejh97, 1:a försöket, 1:a barnet
    pärlsnäcka
    Testartest
    primavolta, 2:a försöket, 3:e barnet
    SamsonS, 4:e försöket, 2:a barnet
    lillaluna, 1a försöket, 1a barnet
  • pannkakan87

Välkomna alla nya! Solig

Hur går det för er som har bim i början av dec? Ni borde väl ha/haft äl nu? Själv dök smileyn upp idag, första försöket med clearblues digitala äl-test så det var kul. :)

• pannkakan87
    GästenT skrev 2015-11-17 09:58:39 följande:
    Oooh spännande! Jag kör också cb digitala, såå smidigt. :D testar du direkt på morgonen?

Min mens blev toksen av någon annledning och fick ingen gladgubbe förra månaden, så min bim blir nog kring 9e istället.. Super tråkigt att den krånglar nu, den ligger nästan alltid på prick 26dagar. :/ men men. Förhoppningsvis får jag utslag på äl-stickorna på måndag/tisdag nästa vecka. :)
    Jag testade faktiskt igårkväll med eftersom jag hade känningar av äl. Men fick då tom ring på cb men såg på strecken att det var på gång. :) Testade direkt när jag gått upp imorse och fick då smiley! ^^ Så för mig funkar det jättebra att testa på morgonen. Ja min bim flyttades fram två dagar nu men jaja känns ändå bra attha fått glad gubbe. Har redan myst nu på förmiddagen hehe. Kommer mysa imorrn med för säkerhets skull. :)

Håller tummarna att du får glad gubbe sen du med!
  • pannkakan87
    GästenT skrev 2015-11-17 12:23:24 följande:
    Shit va några timmar kan spela roll på ett äl-test! :) hört att man med andra äl-test inte ska ta direkt på morgonen men med cb digital står det att det är ok. Jag har kört morgon, och det har fungerat bra för mig med förutom nu sist.... Haha. Hoppas ni drar vinstlotten denna månad! Det var första barnet för er med va? :)

Den här månaden blev jag rekommenderad av gyn att tempa, det om något tycker jag är krångligt och tidskrävande! :O
    Ja det är första barnet men jag har varit gravid förut, fick missfall i v13 i början av september. Så nu längtar vi efter en ny graviditet. :) En som slutar i en liten bebis<3

Ah jag kör med natural cycles så har tempat ett år ungefär :) Först för att inte bli gravid och nu för att bli gravid. Natural cycles räknar ut när min ägglossning är och sen har jag nu testa med äl-test för att va säker. Sen höjs ju tempen när ägget har släppt så då får jag bekräftat att jag verkligen haft ägglossning också. :) Kanon!
  • pannkakan87
    {#emotions_dlg.flower}BIM-LISTA December {#emotions_dlg.flower}

25/11
    eid, 4:e försöket, 1:a barnet

1/12
    Klubben94, 1:a barnet, 2:a försöket
    sowe81, 2:a barnet, 3:e försöket (efter 4:a ma)
    Smultrontjejen, 1:a barnet, 2:e försöket
    NollÅtta, 1:a försöket, 3:e barnet
    TB1, 1:a barnet, 25:e försöket

2/12
    Gamlamamman, 3:e barnet, 2:a försöket
    PandoraDiem, 1:a barnet, 15:e försöket (10e efter x)
    Sanna1986, 2:a försöket, 2:a barnet

3/12
    GästenT, 5:e försöket, 1:a barnet

4/12
    pannkakan 87, 1:a barnet,  3:e försöket ef ma

5/12
    mkess, 2:a försöket efter mf, 2:a barnet
    Kissekatten2014, 4:e försöket, 1:a barnet

6/12
    Cfmilla, 2:a försöket, 1:a barnet
    smulis, 1a barnet, 1a försöket

7/12
    Minna87, 2:a försöket, 2:a barnet

8/12
    EmelieB91, 2:a barnet, 1:a försöket
    maddex
    Morrizen, 4:e försöket,
    Ang82 1:a barnet & 9:e försöket.
    finder, 3:a barnet 1:a försöket
    Calliope, 3:e försöket, 2:a barnet
    karrop, 2:a barnet, 4:e försöket

9/12
    ejh97

10/12
    Kaninen, 3:e försöket, 1:a barnet
    Kstadtjej87, 3:e försöket, 1:a barnet
    8airam8, 2:a försöket
    201405, 3:e försöket
    jossjoss, 3:e försöket

11/12
    bamboo­baby  
    livias, 2:e försöket efter mf, 1:a barnet
    karinjansson, 7e försöket, 1a barnet
    sebbejonte, 3:e försöket, 3:e barnet

12/12
    Glittersol, 5:e försöket

13/12
    Mammabertil

14/12
    Ekoxe, 4:e barnet

15/12
    lillverra, 3:e försöket, 2:a barnet

19/12
    Juni90, 1:a barnet, 1:a försöket efter x
    Nepe, 1a barnet, 4e försöket

23/12
    Agge83, 1:a försöket, 3:e barnet

Osäkert bim
    SecretlyMe, 19:e försöket, 1:a barnet
    ejh97, 1:a försöket, 1:a barnet
    pärlsnäcka
    Testartest
    primavolta, 2:a försöket, 3:e barnet
    SamsonS, 4:e försöket, 2:a barnet
    lillaluna, 1a försöket, 1a barnet
  • pannkakan87
    sowe81 skrev 2015-11-17 19:50:32 följande:
    Har mkt molande och känner på flytningarna att äl är på g. Men äl-testet stegrade lite i förrgår så jag trodde det skulle bli positivt igår men det blev det inte o idag har jag inre haft möjlighet att testa. Mer molande idag. Vi låg igår o ska idag. Sen åker min sambo bort imorgon o är borta 1v. Så det får räcka.... Hoppas vi!
    Håller tummarna för er!! :)
  • pannkakan87
    mkess skrev 2015-11-18 16:20:42 följande:
    Visst var det du som tänkte ta acetylsalicylsyra i nästa graviditet? Har varit hos missfallsläkaren nu och han sa att om man vill ta tabletter ser han inget problem med det så länge man inte får magbesvär. Har man inte problem med koagulation gör tabletterna varken till eller från ändå. Men det är viktigt att sluta om du får ont i magen.
    Däremot så ökar progesteron chansen för att graviditeten ska gå vägen med upp till 50%, så i nästa graviditet kommer jag ta progesteron och inga andra preparat. Har inga problem med lutealfasen eller så men det spelade tydligen ingen roll, progesteron ska vara bra ändå.
    Jag har progesteron-kräm hemma också ;)) ska börja med den nu i på fredag tänkte jag. Har äl igår/idag så det blir nog lagom. :) Har inte heller problem med lutealfasen men har hört att progesteronkrämen gör att slemhinnan och gulekroppen växer till sig ordentligt och ger näring till embryot vilket kan motverka missfall. Hoppas!!

Tack för tipset! Då kan jag ta dem utan oro, blir runt 60 mikrogram eller nåt så det är extremt liten dos. Ska du få progesteron-vagitiorier? :)
  • pannkakan87
    mkess skrev 2015-11-18 21:34:54 följande:
    Haha, du är förberedd med andra ord! Antar att du är som jag och vill ha koll på ALLT?

Mina aspirin var på 75mg och fick ändå sjukt ont i magen av dem, men kan ju ha varit för att jag typ alltid åt dem på tom mage (galet illamående). Så snopet att det inte ens blev en bebis av det liksom.

Ja, får vagitorier utskrivna när jag plussat, tycker det känns sent dock?! Måste ju vara säkrare att börja direkt efter ägglossning som du?
    Alltså jag har hört att vagitorierna är mycket starkare än krämen så jag vet faktiskt inte.. :/ Har du fått tidiga missfall innan? Jag fick ju ett ma som upptäcktes i v13 så min kropp ville ju liksom inte stöta ut fostret men samtidigt så hjälper inte progesteronet mot bara spontana missfall utan som jag skrev tidigare att hjälpa gulekroppen ge näring osv. Eftersom jag inte vet varför jag fick missfall sist så tänker jag att det kan vara lika bra att ge kroppen en rejäl start vid nästa plus. ;) Men jag tror att det ska räcka att ta progesteron vid plusset för som du skrev tidigare har du ju en fin lutealfas och du kan bli gravid men behöver lite hjälp med att behålla. :)
    lillverra skrev 2015-11-18 21:25:48 följande:

Vart får ni progesteron krämen/tabletterna ifrån? Utskrivet eller recept fritt? Är de dyrt.

Googla progesterAll! :) finns på gravidkollen bland annat.
  • pannkakan87
    mkess skrev 2015-11-18 22:11:29 följande:
    Ja, har fått i både v4 och v5, men däremellan har jag gått ända till v10 och v12 så progesteronbrist som så bör väl inte vara något problem, däremot sa läkaren att risken ökar för att ett mf ska bli till ett ma när man äter progesteron. Så det bådar ju gott för att det hjälper mata en frisk graviditet!

Antar att du kommer gå på några tidiga ultraljud med eftersom du gick så pass långt?
    Ja vi får hålla tummarna för oss båda två! =)
    När har du äl eller bim? Jag har som sagt prec haft äl nu och har bim den 4e dec. Har prickat in rätt bra denna gång, fick glad gubbe igår så håller tummarna!

Nästa graviditet ska vi boka in ett tidigt ultraljud, runt vecka 8-9 för det var då för förra bebbe dog. Du då?
  • pannkakan87
    pärlsnäcka skrev 2015-11-19 23:49:18 följande:

Jag fick Error på mitt ÄL test med NC och undrar vad de två strecken betyder? Är det starka ett test streck och det svaga tyder på en ägglossning? Fick vit tjock flytning idag. Ömma brösten sedan några dagar. Kan det lika gärna vara mens? :/
    Såna streck fick jag typ 1-2 dagar innan äl :) Så imorrn kanske? Trist med error :(
Svar på tråden BIM-DECEMBER