• nepe

BIM-DECEMBER

kan man ha äl utan ew-flytningar? Jag har känningar hela tiden och tappen känns mjuk, hal och öppen( inte helt säker på hur pass öppen då detta är min första månad jag känner).
    Skulle haft äl igår enligt periodtracker och idag enligt natural cycles men jag har slutat tempa för att minska min stress så har ingen aning.. Usch grämer mig så mkt. Jag och min sambo låg varken tors eller igår (som jag planerat..). Vill inte att vårt sexliv ska bli en bebisverkstad om han inte är sugen vilket han inte var, jag berättar heller inte när jag troligtvis har äl då jag inte vill öka pressen för oss båda.. Känns som att vi missat chansen denna månaden, såå långt till nästa försök nu. Är så ledsen att jag bara grät hela natten. :(

• nepe
    My102 skrev 2015-12-06 10:51:25 följande:

Jag fick mens på dag 43, evig väntan! Och den slutade förra lördagen, märkte av ÄL flytningar även på lördag kväll, har hört mig för på FL och det verkar mer eller mindre omöjligt eftersom jag hade mens men efter googlande så verkar det möjligt pga lång menscykel innan..ja vem vet. Men nu i fredags kände jag hugg och stick i nedre delen av magen som jag kan känna vid ÄL. Men som jag faktiskt inte har känt av på ett tag, så kanske har jag inte haft ÄL dem senaste månaderna.

Men, hur känner ni vid ÄL? Kan de va så att ÄL inträffde förra lördagen och att sticken känns efter ÄL eller är sticken direkt vid ÄL? :/ ni som känner samma sak har ni ordning på det här? :)

åh vad klurigt.. Jag har inga bra svar faktiskt :/ Men har också lång cykel så går ofta i samma funderingar. Så enerverande :(
  • nepe
    Kissekatten2014 skrev 2015-12-06 16:29:49 följande:

Ni kan stryka mig från listan mensen kom igår som planerat tyvärr så ingen julklapp hos oss denna månaden.. Lycka till alla.. Kramar

Vad tråkigt att höra:( Önskar er lycka till!
  • nepe
    Mammabertil skrev 2015-12-06 21:13:24 följande:
    Märkte de:/ får prova igen
    Åh! Jag ser tydligt! 
  • nepe
    Angdev skrev 2015-12-07 08:07:34 följande:

Äntligen!!!! Strecket dök upp direkt :)
    Sitter helt förstenad på toa :D

Stort grattis!
  • nepe
    Vinja skrev 2015-12-15 17:39:20 följande:

Grattis till dagens nya plus! Sa roligt att lasa om!

Sjalv mar jag fortfarande illa, till och fran, men i morse (runt kl 10.00) kraktes jag faktiskt. Har nog ALDRIG varit sa glad over att krakas, haha! Har ju bestamt att testa pa Torsdag och det kanns som om tiden SNIGLAR sig fram :(

Vill testa idag, fast jag bara ar pa BIM-4. Kanner mig dock gravid. Det ar en helt ny kansla som jag aldrig upplevt tidigare och om det visar sig att jag inte ar gravid kommer haf nog faktiskt bli mer forvanad an besviken.

Nagon mer som har BIM i helgen?

Jag har också! Håller tummarna för oss!
  • nepe

Nu var det länge sen jag skrev men jag läser varje dag! Jag hade bim igår enligt periodtracker och idag enligt natural cycles (men jag tempar inte längre, den går på gammal statistik). Jag har inga gravtest hemma, däremot ett digitalt äl-test. 

Jag har läst tidigare att graviditet kan ge utslag även på äl-test, är det möjligt att det syns på ett digitalt? Någon som vet? :)

• nepe
    Symetrical skrev 2015-12-19 20:22:02 följande:
    Funkar likadant med de digitala!
    Tack! Tänkte om de reagerade på annat hormon eller så.. Då provar jag imorgon :)
  • nepe
    Symetrical skrev 2015-12-19 20:22:02 följande:
    Funkar likadant med de digitala!

Okej, och nu kommer följdfrågan ;P Har man bara tur om det råkar visa? Fick bara en rund ring imorse, borde jag ge upp eller ska jag hålla hoppet uppe? 

Förresten, måste man kissa i en plastbägare? Jag tog en plåt/metall-burk imorse, någon som vet om det finns något i det materialet som kan försvåra?

• nepe
    Symetrical skrev 2015-12-20 10:33:53 följande:
    Vet inte hur det är med materialet i uppsamlingsbägaren. Det behöver absolut inte vara kört! Vilken dag efter äl är du på? Om du tar ut stickan ur monitorn och tittar på, är båda strecken starka då?

man ser båda klart och tydligt, men ena strecket är absolut starkare. Tänkte inte på att kolla det efter när jag testade imorse, utan gjorde det nu. 

Jag är osäker på när jag hade äl, har slutat tempa och äl-testat (på inrådan av barnmorskan på fertilitetskliniken). Men enligt min tidigare statistik ca 15-17 dagar sen.

• nepe
    SSK13 skrev 2015-12-20 11:51:13 följande:
    Jag hade nog struntat i ägglossningstesten och köpt ett graviditetstest istället. Då slipper du de extra funderingarna som du har nu :)
    Absolut! haha, håller helt med dig. Det var bara det att det var det jag hade hemma och ville testa i morse på morgonurin :) Köper ett gravtest imorgon om inte mensen kommit!
  • nepe
    Symetrical skrev 2015-12-20 14:31:21 följande:
    Okej! Och hur lång lutealfas brukar du ha då? Kör ett gravtest vetja!
    Har fått en oregelbunden cykel nu men ca 10-14 dagar.. Jepp, köper nog imorgon om inget händer innan! Tack för dina svar :)
  • nepe
    Crazy catlady skrev 2015-12-20 21:11:47 följande:

Vet inte om någon ens lägger märkte till mina inlägg. . Hehe men jag skriver ändå .. i hopp om att någon svarar..

Fick gula/ljusbruna flytningar i förmiddags bara men sen dess har det inte vart något mer.. molvärk i ryggen hänger kvar och nu såg jag även vid toalettbesök att mitt underliv har blivit mörkare.. typ lila/mörkrosa runt klitoris/inre blygdläppar. . ?!

Några som haft det som ett graviditetstecken?

Jag läser men jag vet tyvärr inte :(
  • nepe
    STORT grattis till er alla plusare! Själv köpte jag ett gravtest igår, skulle testa nu imorse men då var mensen redan här. Känns skittråkigt såklart, men känner mig mer okej än föregående månader. Hoppas att vi INTE syns i januaritråden. GOD JUL! kram 
Svar på tråden BIM-DECEMBER