• nepe

BIM-DECEMBER

pärlsnäcka skrev 2015-11-13 22:48:27 följande:

Vart ska jag börja..... Och hur ska jag förstå allt?!

Hur sjutton räknar man ut BIM utifrån MENS och ÄL?

"Gravid 5+3" betyder att det befruktades 5 v och 3 dgr innan? Dvs ÄL?

Hur kan de flesta här veta exakt vilken dag som är BIM? Att när man vet att man haft sex under ägglossning, kommer beskedet exakt Det datumet efteråt.. Jag har liksom oregelbundet, funkar det inte att räkna för mig då....

Hoppas ni förstår min fråga! Haha Jag ska köpa hem ÄL tester och sen är jag fit for fight!

Å sist skulle jag vilja ha tips på hur jag ska gå tillväga när mensen kommit, starta ÄL test så fort den tagit slut eller någon vecka efter?

Flera är välkomna att svara!! Tack snälla kram

Om du har en någorlunda regelbunden cykel så är det bara att räkna längden på cykeln. Det är ju från menens första dag till dagen innan nästa mens :)
  • nepe

Hej alla!

Suck.. Nu är jag här också :'( Men kul att se så många aktiva och stöttande! :)

Jag fick mens idag, 8 dagar efter BiM. Har mått så groteskt illa så kunde såklart inte låta bli att få upp hoppet. Men nu är det som det är och försöker se det som en dag närmare nästa ÄL!

För er som inte var med i förra tråden så har vi varit på utredning och fått positiva besked både vad gäller spermier och äggblåsor, livmoder & äggledare. Har inte haft ägglossning på tre månader (tempat och äl-testat) Men hoppas att kroppen ska kunna slappna av nu när jag vet att allt är som det ska. Har på doktorns rådan slutat att både tempa och testa så denna månad blir det freestyle ;D

Önskar alla lycka till!! kram

• nepe
    Kaninen skrev 2015-11-10 20:44:56 följande:

Bim 10 dec! 3dje försöket , 1sta barnet!

Känner mensvärken komma pga förre månadens misslyckande tyvärr. Men jag har hoppet upp och december SKA bli min månad! Köpt royal bi jelly kapslar, rosenrot, maca pulver (till mannen som han önskat sig), folsyra har jag tagit dagligen i 3 månader, och även fertilitets glidmedel då vanligt glidmedel är dåligt. Wish me luck!

Varför är vanligt glidmedel dåligt?
  • nepe
    pärlsnäcka skrev 2015-11-14 00:04:57 följande:
    För mig är det faktiskt inte "så bara" för jag har haft p-pillret serazette och det skulle ta flera månader att börja studera cykeln...... Den är lång och oregelbunden så vitt jag vet :/ visste inte ens att jag var gravid för 5 veckor sedan.

Har lovat att ha stenkoll på kroppen så fort mensen kommit tillbaka och förstå olika symtom.

Någon mer som vill ge mig lite nyttig kunskap? :)
    Det är inte lätt för mig heller, det var därför jag skrev "om du har en regelbunden cykel" :) Annas är det ganska klurigt.
  • nepe
    livias skrev 2015-11-14 09:20:59 följande:
    Åh trist :( Men vad skönt att ni kan slappna av lite nu. Jag har börjat min letrozol kur och ska på vul den 24e. Tempar inte heller, kör mitt digitala äl test runt äl. Funkat bra för mig! Men nu får vi hoppas på en tidig julklapp istället!:)
    Ja det gör vi!! Nu är det vår tur SkrattandeHjärta Är det det första VUL:et?
  • nepe
    Cfmilla skrev 2015-11-14 10:19:20 följande:

Men nej! Nu håller jag tummarna för att december är er månad! Skippar också alla tester osv, vi sexan på va dag. Kram

Tänk vilken julklapp! Blir alldeles pirrig! Tungan uteHåller tummarna för er också!
  • nepe
    livias skrev 2015-11-14 13:55:30 följande:
    Eller hur!:D Nej nej, har gjort flera stycken innan. Nu är det väl till för att se så att jag får äggblåsor och att letrozolen gör jobbet så att säga :) Efter mensen är helt slut blir det varannan dag metoden här hemma! Bra att vi har tråden så man orkar kämpa på:)!
    åh vad spännande!! önskar er alla lycka till! Ja superskönt att vi har tråden. Kör du äl-stickor också eller börjar du direkt mensen är slut? haha! fröken planerare här ;D
  • nepe
    Lilla Luna skrev 2015-11-15 08:23:44 följande:

Nu är jag här också, då jag äntligen fått vad jag tror är mens. Inte haft mens sen januari i år och slutade med p-piller för ganska precis ett år sedan. Nu får ni hjälpa mig att hålla tummarna för äl innan jag åker utomlands och lämnar sambon hemma. Åker 28/11 så vi har lite ont om tid. Hinner vi inte med äl så vill jag inte kalla detta ett försök men ändå. Vi får helt enkelt ligga i. Synd bara att vi jobbar om varandra större delen av tiden..

Nu behöver jag alla tips jag kan få om hur man gör när man tempar och allt om ältest. När ska jag börja testa?

Nu hoppas vi att mensen vill bli regelbunden och inte hålla sig borta flera månader igen. Vet inte hur lång cykel jag har heller. Så har jag en gyntid om en vecka, pga. Min uteblivna mens som gjort att vi inte blivit gravida under ett års tid. Bör jag gå ändå? Vad ska jag säga till dem? De kanske skriver ut något som kan öka chanserna för en graviditet?

Osäkert BIM. Första försöket, första barnet.

det finns flera trådar om tempning där du får alla svar nästan. Tex för natural cycles och fertilt friend. kolla in dom :) angående tiden så skulle jag absolut gå ändå!! stort lycka till!
  • nepe
    Wonderwoman skrev 2015-11-14 18:59:21 följande:

Min BIM är 29:e november, har ÄL nu :P får jag vara med ändå? Blir första försöket denna månaden, och vi har inga barn sedan innan. Däremot blev vi gravida för 3,5 år sedan men valde att göra en abort då vi inte var redo att bli föräldrar. Nu längtar vi dock enormt mycket!

klart du får vara här ändå! men blir ngo roligast för dig om du skriver in dig i bim-lisdtan i novembertråden istället :) lycka till!
  • nepe
    eid skrev 2015-11-15 07:56:30 följande:

Jag körde på ägglossningstester under den gångna veckan, men lyckades inte få positivt resultat.. Någon som varit med om samma? Använde CB och tog testerna väldigt tidigt på morgnarna (runt 5), spelar det någon roll? Står på förpackningen att de ska funka att använda på morgonen, men har för mig att jag har läst att nivåerna ändras under dagen..

jag körde också förra månaden hur länge som helst, fick aldrig utslag :(
Svar på tråden BIM-DECEMBER