BIM-DECEMBER
Sambon jobbar vissa helger och jag är sällan hemma på helger så det passar inte med äl då. ;)
Det är perfekt med ÄL på helgen annars ju, lite mer ligg-tillfällen då ;)
Sambon jobbar vissa helger och jag är sällan hemma på helger så det passar inte med äl då. ;)
Det är perfekt med ÄL på helgen annars ju, lite mer ligg-tillfällen då ;)
Bröt ihop igår och nu är jag och sambon osams. För att han inte haft lust sen i fredags. Allt känns så hopplöst då. Hade ju tänkt att vi skulle täcka upp varje dag tills jag åker bort i 8 dagar. :/ det här är bara första försöket. Hur ska resterande bli? Ojojoj...
Bör ha äl i helgen. Men jag reser bort i en vecka, på lördag, så jag hoppas. Har försökt att inte sätta någon press men han vill aldrig just nu. Sätter sig framför datorn istället.. Vi brukar liksom inte ha sex så ofta, typ en gång i veckan eller mer sällan faktiskt. :/
Kanske försöka lägga lite mindre press på det? vet att det kan vara svårt, för man vill ju så gärna. Men man måste inte ha sex varje dag. Varannan dag är väl optimalt har jag hört...vår son blve till på första försöket och då hade vi sex 1 gång lite innan ÄL.
När har du ÄL?
Min sambo tror typ att det är jättelätt att bli gravid. Så nu då kroppen är igång igen efter p-piller så händer det jättelätt och inte att det kan ta flera flera månader.. Han vill inte heller dra ner på koffein eller så som kan påverka. Så.. Mycket koffein och lite sex. Ja, oddsen är emot oss. :/ men jag ger inte upp!
Håller tummarna för oss!
Nej va tråkigt :( kramar till dig förstår att de måste vara frustrerande när man äntligen försöket bli gravid.
Min man kläckte ut sig "men du blir väll inte gravid direkt de kan väll ta några månader" Vart ganska ledsen av de fast jag själv vet att de kan ta tid. Vart lite så att jag började fundera över om han ens vill bli pappa? Men troligtvis ville han bara förbereda mig på att jag inte ska bli ledsen över att de inte går på en gång.
Någon kan få stryka mig från listan. Det blir inget försök i december. Helt plötsligt känner sambon sig stressad och då har jag bara sagt att nu börjar kroppen funka igen. Allt var bättre då den inte funkade som den skulle. Har väntat i 1år på att kunna försöka bli gravid. Så besviken. Jag får väl vänta längre då.
Redo är man väl inte fören man får upp den lilleputtarnas bröstet? ;)
Ja, jag är grymt besviken då han för någon månad sedan pratade massor om det här, och inte jag, då var det han som tog upp det. Men men. Jag får helt enkelt hoppas på en "händer det så händer det".
Förstår din besvikelse... Vad jobbigt det måste kännas! Jag har själv varit den som tjatat lite extra om barn om man säger så och det är säkert till 99% vanligt men jag hoppas din sambo ångrar sig. Självklart ska det kännas rätt och inte förhastat! Finn lite ro nu. Fortsätt med din vardag och försök fokusera på dig själv och ert förhållande så kommer det när det kommer! Helt plötsligt kanske han väcker liv i frågan igen :) MAN ÄR NOG ALDRIG REDO HELT. Kom ihåg det :)
Då vi inte gör något aktivt försök längre, utan kör lite blir det så blir det. Men jag tror jag vill vara med på Listan. Hoppas nu vi träffa bra. Aldrig kännt av äl tidigare så vet inte alls. Appen säger att jag har äl nu 28/11, blir dock inget mer mys innan jag åker bort än det vi hann med nyligen då sambon jobbar imorgon och vi hinner knappt ses innan jag åker.
Inga stora förhoppningar men jag tycker stämningen är så bra här inne och jag blir lycklig av att se andras plus i dessa trådar så jag håller mig kvar. BIM enligt app 12/12. Får väl se om det stämmer då.
Vet inte om jag hann med äl innan jag åkte utomlands. Vet knappt hur min kropp fungerar. De senaste månaderna, innan min mens kom tillbaka, har jag haft ganska ont till och från i magen. Oftast i närheten av livmodern , typ. Nu har jag också ont. Men inte lika. Mer som lite svag molvärk på vänster sida. Kanske har äl nu istället för 28-29/11. I så fall är det kört. Jag kommer inte hem än på flera dagar. Har aldrig märkt av äl tidigare, vad jag vet. Hm.
Grattis till alla plus!
Jag har aldrig tänkt på,eller reagerat på hur kroppen beter sig vid äl eller inför mens. Nu i några dagar har jag lagt märke till (bara för att jag vill ha barn som jag reagerar) att brösten ömmar lite. Men inte då man tar i dem. Går mer som en stöt genom dem ibland. Ont,molvärk i magen. Mest på vänster sida. Hade ont i huvudet i två dygn trots värktablett, vilketjag aldrig annars tar. Börjat bli väldigt trött också. Massa flytningar. Ont i svanken. Ja massa småsaker. Kan ju bero på att mensen är på väg? Eller på att jag spenderat 7 heldagar med att traska runt på New Yorks gator och burit en ryggsäck hela tiden? Vi får se. BIM -5 tror jag.