Inlägg från: Lilla Luna |Visa alla inlägg
  • Lilla Luna

BIM-DECEMBER

Nu är jag här också, då jag äntligen fått vad jag tror är mens. Inte haft mens sen januari i år och slutade med p-piller för ganska precis ett år sedan. Nu får ni hjälpa mig att hålla tummarna för äl innan jag åker utomlands och lämnar sambon hemma. Åker 28/11 så vi har lite ont om tid. Hinner vi inte med äl så vill jag inte kalla detta ett försök men ändå. Vi får helt enkelt ligga i. Synd bara att vi jobbar om varandra större delen av tiden..

Nu behöver jag alla tips jag kan få om hur man gör när man tempar och allt om ältest. När ska jag börja testa?

Nu hoppas vi att mensen vill bli regelbunden och inte hålla sig borta flera månader igen. Vet inte hur lång cykel jag har heller. Så har jag en gyntid om en vecka, pga. Min uteblivna mens som gjort att vi inte blivit gravida under ett års tid. Bör jag gå ändå? Vad ska jag säga till dem? De kanske skriver ut något som kan öka chanserna för en graviditet?

Osäkert BIM. Första försöket, första barnet.

• Lilla Luna
    smulis85 skrev 2015-11-16 12:22:36 följande:

Vad dagarna går långsamt har inte ens haft ägglossning än, är ju massa dagar kvar till både äl och bim och det är de ända jag kan tänka på.

Kan inte annat än att hålla med.. Första gången jag kan räkna dagar och vänta med spänning, så är inte mensen över än. Vet dock inte när jag har äl men det ska bli roligt att försöka lista ut det och verkligen försöka.
  • Lilla Luna
    8airam8 skrev 2015-11-16 20:23:37 följande:

Läget någon till mig på bim den 10 december? Vi gör vårt andra försök då, om än lite halvhjärtat eftersom jag kommer att vara bortrest under själva ägglossningen. Vi får preppa så gott som går innan dess och hålla tummarna för att det räcker till.

Åh, jag känner med dig. Detta är vårt riktiga försök men så är jag bortrest då jag troligtvis har äl. Hoppas nu att jag har äl innan jag åker eller att de små rackarna gör sitt jobb. ;) Håller tummarna för er!
  • Lilla Luna

När jag ska börja tempa, vad är det för temp jag bör skaffa mig? Har ingen temp hemma..

Kikade på NC-sida men fatta inget. Vill inte binda upp mig på något.

• Lilla Luna

Nu är mensen slut, vad jag tror. Verkar vara slut på blödning då jag inte fick någon färg på pappret nu alls och var lite på tampongen under fm, så jag skippade på em. Så, när bör jag börja testa med äl-stickor? Har noll koll på min cykel då den inte existerat på ett år..

• Lilla Luna

Mensen tog slut igår. Trodde den var förbi i onsdags men nej, mensen luras som vanlig och tog nya tag. Men inget blod idag. Passade på att fira med lite mys. ;) ska försöka få med mig sambon på mys dagligen eller varannan dag fram tills jag åker utomlands. Hoppas vi inte missar äl! Åker 28/11 men vi hinner mysa på fm innan. Hoppas det räcker!

Funderade lite. Läste någonstans att det är lättare att bli gravid om båda kommer vid samlag. Någon som vet om det stämmer? Det slog mig just för att jag har svårt att komma, haha! Lite mycket info kanske men ja. Vem ska jag annars fråga än er? ;)

• Lilla Luna

Om en vecka vid den här tiden sitter jag på tåget mot Arlanda för att sedan flyga vidare utomlands. Perfekt då jag tror jag kommer ha ÄL runt 27-28. Tänkte försöka köra varje dag-metoden fram tills jag åker, bara för att helgardera mig. Får se hur sambon känner för det. Han är mer för varannan dag då vi jobbar om varandra och verkligen får planera in tiden. 

Tog ett ÄL-test idag och kör på med dem dagligen tills jag åker så får ag se om det blir någon stegring eller så. Så tänkte jag att jag kanske bör bli lika duktig som alla andra och hålla koll på flytningar. Något jag inte alls har en aning om hur det ska vara. Får läsa på lite kanske.

• Lilla Luna

Enligt en app jag har så bör mina fertila dagar börja imorgon. Den räknar då på en cykel på 28 dagar. Själv vet jag inte hur lång min cykel är. Dags att få koll på det om vi inte plusar. En vecka kvar innan jag åker så vi får verkligen ligga i. Sen den långa väntan.

• Lilla Luna

Jag har också, troligtvis, äl i helgen. 28-29. Hoppas dock på tidigare så vi kan pricka in bra då jag åker utomlands 28de. Vet inte när BIM är dock. Tänkte gissa på runt 14e. Lycka till nu!

annacnummertre skrev 2015-11-23 16:11:24 följande:

Åh, följde dig i "test-tråden", synd att mensen kom :/

Jag hoppar gärna in här, BIM 16 dec, ÄL troligen ihelgen, typ 29 nov? 

Blödde sista dagen igår efter ett tidigt MF så...

• Lilla Luna

BIM 12/12 enligt app. Räknat på en cykel på 28 dagar. Får se om det stämmer. Eller helst plus. ;)

Svar på tråden BIM-DECEMBER