Inlägg från: glittersol |Visa alla inlägg
  • glittersol

BIM-DECEMBER

Hej hej!!

Hoppar in här om det är okej!

Fick min mens idag så detta får bli femte försöket nu! Börjar bli kämpigt men är bara att köra på!

Bim 12de december .

• glittersol
    Cfmilla skrev 2015-11-14 16:53:22 följande:

Perfekt till lucia!!! <3

Haha, sant det tänkte jag inte på !
  • glittersol
    smulis85 skrev 2015-11-14 23:26:37 följande:

Äntligen efter 2år jätte längtan har min man kommit ikapp med längtan till barn! Hoppas jag kan få vara med här och peppa varandra till ett plus!

Har precis fått slut på mensen och har lite oregelbunden mens men troligen bim runt den 6 december :) första barnet och första försöket :)

Härligt vad kul!

Välkommen!
  • glittersol
    eid skrev 2015-11-15 07:56:30 följande:

Jag körde på ägglossningstester under den gångna veckan, men lyckades inte få positivt resultat.. Någon som varit med om samma? Använde CB och tog testerna väldigt tidigt på morgnarna (runt 5), spelar det någon roll? Står på förpackningen att de ska funka att använda på morgonen, men har för mig att jag har läst att nivåerna ändras under dagen..

Som jag förstått det ska man inte ta äl test på morgonen utan mellan 10-20 om jag minns rätt

Jag har dock från billiga tester.
  • glittersol
    Lilla Luna skrev 2015-11-15 08:23:44 följande:

Nu är jag här också, då jag äntligen fått vad jag tror är mens. Inte haft mens sen januari i år och slutade med p-piller för ganska precis ett år sedan. Nu får ni hjälpa mig att hålla tummarna för äl innan jag åker utomlands och lämnar sambon hemma. Åker 28/11 så vi har lite ont om tid. Hinner vi inte med äl så vill jag inte kalla detta ett försök men ändå. Vi får helt enkelt ligga i. Synd bara att vi jobbar om varandra större delen av tiden..

Nu behöver jag alla tips jag kan få om hur man gör när man tempar och allt om ältest. När ska jag börja testa?

Nu hoppas vi att mensen vill bli regelbunden och inte hålla sig borta flera månader igen. Vet inte hur lång cykel jag har heller. Så har jag en gyntid om en vecka, pga. Min uteblivna mens som gjort att vi inte blivit gravida under ett års tid. Bör jag gå ändå? Vad ska jag säga till dem? De kanske skriver ut något som kan öka chanserna för en graviditet?

Osäkert BIM. Första försöket, första barnet.

Åh hoppas för er skull!!

Jag använder äl test och innan jag fick grepp om det så började jag testa nästan en vecka innan.

Jag hade gått på mötet om jag var du, för precis som du säger kan du få något för att kicka igång det hela!
  • glittersol
    Längtar88 skrev 2015-11-22 10:25:51 följande:

Så då är 18.de nya bim dagen.

Mensen tog slut igår/ förrgår och igår kom humöret på botten. Samma idag är helt deppad! Typ som nån försenad pms. Varför har vi ingen choklad hemma?! :(

Förstår känslan!

Skicka ut gubben din till affären!

Se det så här, nu är det nya tag! <3
  • glittersol
    lillverra skrev 2015-11-27 20:08:50 följande:

Efter att ha testa 3 äl test får jag äntligen ett svagt positivt syns bättre irl. Men Nice myste igår och blir mys ikväll så kan vi omöjligt missa äl ????

Äl test ska bli väldigt tydligt streck på när det är positivt. Det kan vara så att du har senareän du tror!

Sen har jag hört att inte alla där utslag på äl test och bara för att man får positivt betyder det inte att ägget släppt.
  • glittersol
    lillverra skrev 2015-11-28 09:59:05 följande:

www.graviditetskollen.nu

Rekommenderar dock ingen att köpa dom billiga dom verkar ju suga. Jag vet att äl är nära har alla täcken i flytningarna och molande verk. karn ville dock inte mysa igår. Tråkmåns.. Men testet e lite stackare idag. Nu behöver man iaf inte anstränga sig för att se. Ska testa ikväll igen. Hoppas karn vill mysa ikväll iaf.....

Jag har köpt test därifrån!

Här är mitt jag tog idag nära äl!

DOCK vet jag inte om detta är fullt utslag, någon som vill passa på att ta en kik? :$

• glittersol
    sebbejonte skrev 2015-12-06 19:59:36 följande:

Tappade modet i morse, tog ett RFSU som var negativt :( är på äl+9 (bim -6 idag)

Har så sjukt ont i brösten (jag har ibland ömma bröst innan mens) men INTE så här ont.

Har fått sjukt mycket finnar, menar riktigt mycket typ 15 st?!?!!! Brukar få 1 st 1-2 dagar innan mens MEN har precis börjat tvätta ansiktet morgon o kväll och smörja in mig (har aldrig brytt mig) o det kanske är därför?!??

Men du! Om du är så bim -6/äl +9 så är det verkligen INTE kört!! Inte för säkert ägget fäst än!

Ge inte upp!
  • glittersol
    Mammabertil skrev 2015-12-06 21:10:08 följande:

Kan de vara sant? I morse var de blankt men nu med kvälls urin. Strecket kom efter 3-4 min. Svårt att få med på bild ännu, men de syns även när man riktar det mot en lampa. Hoppas verkligen detta är sant och att det kan gå vägen denna gång! Är på Bim -7 eller -6

Tecken:

I dag trötthet o lätt illamående

Tempen har hoppat hela tiden från några dagar efter äl.

I morgonbitti med morgonurin ska vi verkligen se om de är sant.

OBS bild Redigerad

Kom inte med en bild
Svar på tråden BIM-DECEMBER