• Orkide

Fler som håller på att få mf just nu?

Idag har jag blivit skrapad så nu kanske man kan få gå vidare efter missfallet o börja försöka igen!

• Orkide
    Bozzy skrev 2015-11-25 18:55:52 följande:

Vad tråkigt att du behövde göra det iaf. :( Ja nu är det bara att se framåt. Nu börjar jag äntligen må bättre men känslorna verkar slå tillbaka istället. Känner mig ledsen men som tur väl nu när jag orkar så kan jag fokusera på att göra saker som behövs göra istället.

Jag tror känslorna kommer gå upp och ner i omgångar tills plusset kommer igen o då börjar oron för ytterligare ett mf/ma. Vi får hoppas att vi blir gravida snart igen.
    Fick veta att en granne ska ha barn i juni. Samma månad som mitt barn skulle kommit Kul att se den magen växa o påminna mig..
  • Orkide
    Anonym (Beklagar) skrev 2015-11-26 12:45:12 följande:

Äl kommer ganska snabbt tillbaka. Jag hade mens en gång o äl sen gravid igen månaden efter så det går fort. Nu fick jag ju mf den gången med men det kommer gå bra för dig.

Så hemskt att få missfall igen. Det räcker ju verkligen med en gång, man borde inte behöva gå igenom detta alls. Kram
    Detta är så jäkla psykiskt jobbigt två veckor och två dagar sen jag fick mf o tiden känns som ett halvår.
    Är det bara jag som känner såhär med tiden?
  • Orkide

Hej, hur går det för dig? Hur mår du? Jag har inte varit inne på ett tag. Jag går o väntar fortfarande på äl eller mens. Jag började jobba igen igår och det känns lite tufft men livet går väl vidare

• Orkide
    Anonym (Ankan) skrev 2015-12-01 17:17:06 följande:

Hej, TS här. Beklagar alla som håller på att få missfall just nu. Jag tänkte bara berätta att jag fick mens idag, första sen mitt missfall. Mensen kom på dag 28, alltså exakt fyra veckor efter att jag började blöda missfall. Blev så glad i förrgår när jag förstod att den var på väg. Jag har inte märkt av nån äl denna månad heller och det har jag inte gjort vid mina två missfall heller så nu känns det skönt att få starta från scratch.

Vad skönt att kroppen hittat tillbaka
  • Orkide

Idag kännet jag mig lite nere. Vet inte alls vart kroppen står efter missfallet, en månad sen nu. Ingen glad gubbe på äl test än

• Orkide
    SSK13 skrev 2015-12-11 20:04:50 följande:
    Förstår känslan. Känner mig också ganska nere. Har du cb digital dubbel hormonindikator?

Jag testar med den. Fått blinkande smiley i fem dagar nu. Börjar inse att jag kanske inte kommer få en LH-stegring och ÄL, att en fast smiley inte kommer dyka upp. Vore inte jättekonstigt efter MA men när den började blinka i måndags steg förhoppningarna så himla högt.

Denna ovissa tid efter. Man vill bara ha tillbaka sina vanliga cykler när man vet ÄL och BIM.
    Jag har bara den med en indikator. Känns ju så orättvist att man är tillbaka till testandet när man redan gjort det!! Vi fick ju vårt plus Å dåliga dag..
    Hoppas du får din äl nu i helgen, håller tummarna för att blinkandet ska sluta
  • Orkide
    ankans skrev 2015-12-15 15:31:21 följande:

Vi har alltså inte berättat för någon att vi väntade barn vilket nu känns både skönt och jobbigt.

Beklagar så himla mycket Jag var också otroligt ledsen efter mitt missfall i v9 här för lite över en månad sen. Jag vara hemma i 1.5 veckor. Jag orkade inte. Jag var för ledsen. Tillåt dig att vara ledsen. Med tiden blir det sakta men säkert bättre. Stor kram till dig!

Idag fick jag glad gubbe på cb. Första blev jag glad sen efter mysstunden med gubben blev jag lite ledsen. Vill inte försöka igen vi hade ju allt. Bittert bittert
  • Orkide
    ankans skrev 2015-12-15 22:15:19 följande:

Orkide - tack för dina varma ord! Betydde jättemycket att läsa just nu. Känns som att man har flera badkar med tårar som vill ut.

Hoppas det går vägen för er denna gång! Håller tummarna.

Jag vet ju hur det känns att bara gråta och gråta och känna att världen där ute fortsätter medan ens egen står still. Tiden under och efter mitt mf har verkligen gått otroligt sakta. Men det blir sakta men säkert lite bättre för varje dag som går. Fortfarande idag kan jag må dåligt men då kanske det bara är under en minut 1-2 gånger om dagen. Fler gånger när jag tänker på äl tester mm.
    Hoppas du har bra stöd som kan ge dig en kram eller två
  • Orkide
    ankans skrev 2015-12-16 10:20:30 följande:
    Tack, vad gullig du är. ??

Jo gråter mycket i min sambos famn men åker själv med vårt barn söderut för julfirande idag. Inplanerade aktiviteter: barndop, träffa gamla kompisar med bebisar och massor av släkt som kommer fråga om det är syskon på gång snart. Måste försöka skärma av alla känslor denna jul. Hade hellre stannat hemma. Trodde faktiskt inte jag skulle bli såhär knäckt. Har försökt tänka att det är vanligt och var tredje graviditet ungefär slutar såhär men inte blir det lättare ändå. Tänker också på vilken tur jag har som har ett barn men smärtan är så stor.

Skönt att skriva av sig lite. Sitter och färgar håret nu (ville inte som gravid) för att muntra upp mig själv lite.

Orkide - är det första barnet för er?

Kram
    Jag har två barn som tur är. Det är tack vare dom jag orkade reda mig upp varje dag. Jag har svårt att bli gravid som det är och jag fick kämpa mig till alla tre graviditeter. Så nu får vi se hur länge vi ska behöva kämpa denna omgång.
    Gör det som du orkar och måste men känner du att du inte orkar så tycker jag att du ska ställa in. Det är tungt o jobbigt. Jag tyckte det var tungt att alla andra pratade om hur bra deras liv var hela tiden när jag själv ältade mitt missfall om o om igen. Många säger ju att det inte var en bebis att det bara var lite celler som kommer ut. Men när man fått barn så vet man ju hur resultatet blir. Jag hade jättesvårt för de för jag såg ju det som att jag förlorat mitt barn i jordgubbsstorlek.
    Vad bra att du gör något för din skull Det blir en liten distraktion
  • Orkide
    SSK13 skrev 2015-12-16 13:20:07 följande:
    Jag fick också glad smiley på mitt cb igår! Då har du också BIM 30/12? :)
    Å kul ja BIM blir nog 29/30 Bara att hålla tummarna för oss nu då
  • Orkide
    ankans skrev 2015-12-16 16:24:07 följande:
    Åh, håller verkligen med. Det var ingen cellklump utan min sommarbebis! Nu känns det helt ofattbart att man faktiskt fick ett barn förut med tanke på vilket mirakel det verkligen är, varje barn.
    Ja varje barn är verkligen mirakel. Tittar alltid lite extra på mina sen missfallet o är lite extra tacksam.
  • Orkide
    Anonym (Ankan) skrev 2015-12-17 20:00:28 följande:
    Härligt! Jag har bim 27e december men har idag skickat efter ett testa tidigt test som jag tänker ta julaftons morgon. :)
    Spännande håller tummarna för dig
  • Orkide
    ankans skrev 2015-12-21 22:22:07 följande:

Hur går det för er? Jag har avverkat både bebisträffar och barndop och det har faktiskt gått över förväntan. Jag är nog i acceptansfasen nu såhär en vecka efter missfallet. Berättade för mina föräldrar ikväll och blev såklart ledsen men det är redan liite lättare att hantera och nu har jag börjat med ägglossningstest igen (har slutat blöda) för att få koll på kroppen igen. Jobbigt att inte veta när man har haft stenkoll förut. Hoppas ni får fina jular!

Vad skönt att du lyckades ta dig igenom allt. Varje dag blir som sagt enklare. Vissa dagar kan jag gå nästan en hel dag utan att tänka på vad som kunde ha blivit.
    Jag inväntar mens om en vecka.
  • Orkide

God Jul önskar jag Er! Nu hoppas jag att vi alla ska få våra önskade plus.

• Orkide

Idag kom mensen. Den som inte fick komma. Första efter missfallet

• Orkide
    SSK13 skrev 2015-12-30 00:08:50 följande:
    Känner med dig. Fick min första mens efter missfallet i lördags. Inte heller så välkommen :( Men nu har vi vår mens och snart kan vi försöka igen! Jag gick ner mig rätt mycket men nu börjar jag se positivt på det igen!
    Blöder/blödde du mer än vanligt? Jag blöder igenom tamponger ganska fort o det gör jag aldrig annars
  • Orkide
    SSK13 skrev 2015-12-31 14:02:56 följande:
    Vanligt med rikligare mens första efter

Mf/MA. Min varade i fem dagar och var mediummycket tre dagar och lite två dagar. Sista dagen kom det ut en del rester också. Yuck! Skönt att det kom ut ändå tänker jag!
    Här är det dag fyra här. Blödde massor i två och en halv dag. Sen har jag bara blödit väldigt sparsamt. Konstigt att det blir såhär efter missfall.
  • Orkide
    Erla skrev 2015-12-31 19:19:44 följande:

Här är det varken äl eller mens på g :/ Börjar bli segt nu, denna väntan. Gott nytt år alla! Nästa år är det vårt år 

Jobbigt Hoppas det ena eller andra kommer snart.
  • Orkide
    SSK13 skrev 2016-01-02 10:09:52 följande:
    Känns som att om man hade frågat en barnmorska om allt som händer med kroppen nu hade man fått svaret "det är helt normalt, kroppen kan reagera så". Lugnande på ett vis, störigt på ett annat. Man vill bara ha tillbaka sin förra kroppsrytm!

Jag är på cd 8 idag och kommer snart börja försöka hitta ÄL. Hoppas det inte strular nu, känns som jag hade blivit koko då! Men även det hade ju varit "fullt normalt" ;)
    Jo säkert!
    Idag påbörjade jag en ny kul med pergotime cd 5 får se hur många kurer det behövs denna gång.
Svar på tråden Fler som håller på att få mf just nu?