• Orkide

Fler som håller på att få mf just nu?

Bozzy skrev 2015-11-11 21:51:58 följande:

I v 8 är inte embryot så stort så klumparna du ser är hinnsäcken men förstår dig. Hade många skumma tankar direkt efter missfallet, känner mig fortfarande skyldig då jag några veckor innan missfallet i ett upprört tillstånd hade sagt att jag inte ville ha barnet och det hände att jag tänkte så ibland också. Men det berodde nog mer att jag inte kände mig redo, jag är ju sådan som planerar och denna graviditeten var inte planerad.

Nej det är inte vanligt att blöda så mycket som jag gjorde men jag blöder ofta rikligt både vid mens och skador och har lätt fördröjning av koaguleringen vilket inte var någon bra kombination i det här fallet. Jag mår bättre men får inte anstränga mig för då klagar kroppen. Just nu känns det som om jag drömt om hela graviditeten och missfallet, som om jag inte varit närvarande när det hände. Väldigt skumt, men ibland blir jag ledsen när man inser det inte var så. Jag jobbar på att se framåt nu, tänker ut lite planer på saker jag vill ha klart innan vi försöker igen och sånt som skulle göra mig glad och få mig att må bättre av att få klart.

Är du sjukskriven nu?
    Hur gör man med jobb. Jag jobbar på förskola. Just nu är jag helt förstörd, har jätte ont och blöder så jag kan ju inte gå till jobbet men vad händer om jag mår dåligt nästa vecka. Hur tar man sig fram. Känner mig ibland så självisk som tycker synd om mig själv när jag har två jättefina barn å det finns andra som inte har ett barn än som fått missfall. Men fy vad jag sörjer.

(Skippar anonymiteten: Ledsen mamma)
  • Orkide
    Bozzy skrev 2015-11-12 14:42:55 följande:

Jag är arbetslös och går på aktivitetsstöd, anmälde mig som sjuk hela förra veckan men nu sitter jag här och söker lite jobb. Vet inte hur jag skulle gjort om jag hade haft jobb, antingen sjukskrivit mig eller använt jobbet för att komma ut varje dag, hade helt berott på hur envis jag hade varit. Tycker det är skönt nu att kunna lägga fokus på annat, för man gräver så lätt ner sig annars.

Ta en dag i taget är nog mitt bästa råd och oroa dig inte för nästa dag eller nästa vecka för det gör det bara ännu värre. Och låt dig sörja, oavsett det är första, andra eller sjunde barnet så gör det ont att förlora ett barn. Hjärta Man har rätt att sörja och tycka synd om sig själv även om andra har det värre, ens sorg är individuell och ingen ska säga att den inte betyder något för det gör den.

Min ingifte morbror gick bort igår kväll, så nu känns min sorg löjlig och jag sörjer mer för min kusins skull. Man blev verkligen påmind om verkligheten av morgonens samtal. Samt det var min första graviditet som var oplanerad så det känns ändå lättare att ta att det slutade i missfall. Nu vet jag iaf att jag kan bli gravid, trodde på grund av sjukdom och mediciner att jag inte kunde eller att det skulle vara svårt för mig att bli gravid men det hela gick så lätt istället. 

Å jag beklagar. Vilken tuff period för dig

Ja en dag i taget verkar vara trixet. Varje dag blir liite bättre. Men man vill bara att blödningarna ska avta så man slipper se det varje toabesök.
  • Orkide
    Sommarmalva skrev 2015-11-13 19:38:58 följande:
    Till mig sa de att det vad bra att vänta en mens. För att kroppen ska återhämta sig och det är lättare att räkna ut hur långt gången man är. Fast det är många som kör igång direkt. Beror ju på hur det känns. Vi tjuvstartade lite men än har deg inte tagit sig. Fick mitt missfall 24 sept.
    Beklagar missfallet att det inte tagit sig än
    Jag behöver pergotime för att bli gravid o mina barn tog lång tid och även detta knytte som försvann tog tid. Så jag vill verkligen inte vänta i onödan utan jag vill verkligen köra igång igen så snabbt som möjligt.
  • Orkide

Jag förstår verkligen att du känner att detta inte varit dit år. Jag hoppas nästa år blir bättre för dig.

Idag var jag på gyn och tydligen är inte allt ute. Så fått tabletter att tar nu m, återbesök måndag. Är inte allt ute då blir det skrapning. Vill bara gå vidare!!!

• Orkide
    Anonym (Tungt) skrev 2015-11-17 11:20:24 följande:

Hej alla! Fick missfall för ungefär två månader sen. Sista frysta embryot vi hade kvar från ivf, och ingen möjlighet att göra en ny med samma donator. Det känns JÄVLIGT tungt måste jag säga. Trycker undan det och försöker se framåt, det funkar ganska bra men ibland kommer det över mig hur krångligt och orättvist det känns. Vill liksom skrika ut att vi har det enormt svårt (de på jobbet vet inte ens att min man är steril och hur krångligt vi har haft det på vår resa till barn).

Å beklagar. Hur ser det ut för er nu. Vad har ni för alternativ? Kram
  • Orkide

Jag har precis tagit tabletterna för att stöta ut det sista av resterna. Och jag är jätterädd efter en snabb sökning på internet har jag förstått att en del får superont, värre än förlossning!!! Så jag är ganska så rädd nu

• Orkide

Hoppas också jag slipper någon större smärta.. Det kanske är bra att du inte kommer ihåg smärtan. När fick du missfall?

• Orkide

Tabletterna hjälpte ingenting. Kände inget, blödde inget. Så nu lär det ju bli skrapning.. Vet inte om jag ska ringa eller bara vänta till måndag då jag ska på återbesök.

• Orkide
    Sommarmalva skrev 2015-11-18 08:09:38 följande:
    Beklagar missfallet fick du bara en omgång tabletter? När jag fick missfallet i september så fick jag tabletter i två omgångar eftersom de första inte hjälpte nåt. Jag var ju inlagd iofs men tänkte de kunde skickat med dig för en omgång till? Jag fick tabletter för att få ut moderkakan som fortfarande var kvar. Åkte in på morgonen och den kom ut först tidig kväll... Jag har inte läst hela tråden, men vilken vecka är du i?
    Så jobbigt om du ska behöva gå och vänta hela helgen.
    Styrkekram.
    Jag fick bara en omgång tabletter med mig hem. Läkaren ska ringa imorgon så får vi se.
    Jag var i v 9 (8+1). Det mesta har kommit ut av sig självt i onsdags o torsdags förra veckan men det är fortfarande lite kvar som måste ut.
    Hur går det för dig?
  • Orkide
    SSK13 skrev 2015-11-18 14:32:14 följande:

Hej.

Jag fick veta igår att min graviditet stannat av. Tyvärr fick jag inga tabletter att avsluta det hela med då de såg en tidig graviditet som såg bra ut. Vet att det är omöjligt att jag skulle vara så kort gången så förstår ju att graviditeten har stannat. Måste vänta till nästa fredag för ett sista konstaterande. En jobbig väntan.

Och oj vad man kan bli ledsen alltså! Var i vecka 7+5 igår. Tror de fick det till att jag var i vecka 5 eller något. Men vi hade inte sex efter ÄL så det är omöjligt :(

Å jag beklagar verkligen!! Jag fick veta mitt mf i tisdags och jag börjar stapla mig upp nu Jag är fortfarande inte klar då jag har rester kvar. Ska du på återkoll eller vad sa gyn?
Svar på tråden Fler som håller på att få mf just nu?