Fler som håller på att få mf just nu?
I v 8 är inte embryot så stort så klumparna du ser är hinnsäcken men förstår dig. Hade många skumma tankar direkt efter missfallet, känner mig fortfarande skyldig då jag några veckor innan missfallet i ett upprört tillstånd hade sagt att jag inte ville ha barnet och det hände att jag tänkte så ibland också. Men det berodde nog mer att jag inte kände mig redo, jag är ju sådan som planerar och denna graviditeten var inte planerad.
Nej det är inte vanligt att blöda så mycket som jag gjorde men jag blöder ofta rikligt både vid mens och skador och har lätt fördröjning av koaguleringen vilket inte var någon bra kombination i det här fallet. Jag mår bättre men får inte anstränga mig för då klagar kroppen. Just nu känns det som om jag drömt om hela graviditeten och missfallet, som om jag inte varit närvarande när det hände. Väldigt skumt, men ibland blir jag ledsen när man inser det inte var så. Jag jobbar på att se framåt nu, tänker ut lite planer på saker jag vill ha klart innan vi försöker igen och sånt som skulle göra mig glad och få mig att må bättre av att få klart.
Hur gör man med jobb. Jag jobbar på förskola. Just nu är jag helt förstörd, har jätte ont och blöder så jag kan ju inte gå till jobbet men vad händer om jag mår dåligt nästa vecka. Hur tar man sig fram. Känner mig ibland så självisk som tycker synd om mig själv när jag har två jättefina barn å det finns andra som inte har ett barn än som fått missfall. Men fy vad jag sörjer.
(Skippar anonymiteten: Ledsen mamma)