• Tanja88

Icsi någon mer?

Regnbågsdröm skrev 2016-02-16 09:39:20 följande:

Tack för svar. Men googlade lite på det i samband med IVF. Får väldigt olika resultat. Många som säger att man absolut inte ska ta det, för att det kan rubba allt. Så känns inte riktigt som att jag vågar ta den risken på vårt tredje försök. Eller något försök över huvud taget. Eftersom folk verkligen så starkt säger nej till det.

Låter märkligt ! Men ja chansa ej om du känner så :) önskar er all lycka!

• Tanja88

[quote=76355992][quote-nick]JOLI skrev 2016-02-19 17:58:39 följande:[/quote-nick]Vi var på ultraljud både i onsdags och idag, allt såg fint ut så på måndag morgon blir det äggplock! Såååå nervös!!![/

Heja heja :))))

• Tanja88

[quote=76368989][quote-nick]JOLI skrev 2016-02-23 14:19:07 följande:[/quote-nick]Av 14 ägg har de lyckats befrukta 7!! :) Vi har fått tid för återföring på torsdag, så nu håller vi tummarna att allt ska gå bra!!

Låter ju jätte bra !!!! :) håller tummar & tår & lova att uppdatera :)

• Tanja88

Jag & bebis mår bra ! Är vääääldigt trött dock ! Men de hör ju till & har sluppit illamåendet iaf :) bara känt av de ngn morgon då jag väntat med frukosten.

Ja på onsdag 9/3 ska vi kolla så hjärtat slår ! Så håll tummarna för det <3

När har du testdag JOLI? <3

REGNBÅGSDRÖM , klart ni får börja nu <3

• Tanja88

[quote=76416412][quote-nick]JOLI skrev 2016-03-07 21:22:42 följande:[/quote-nick]

TJEEEJER, VI ÄR MED BEBIS!!!!![/

Yaaaaaay :)))))) grattis !!!!! Imorgon ska jag till rmc för ultraljud ! Be till högre makter att vi hör hjärtljudet <3

• Tanja88

[quote=76428369][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-03-11 06:04:09 följande:[/quote-nick]

Åh kära du, vad härligt att höra! Hann bli lite orolig för dig faktiskt. Så fint att ni fick höra hjärtljuden. Så glad för er! Det här ger mig hopp inför tredje försöket. För visst lyckades ni tredje gången gillt? Påminn mig gärna igen

[/

Jaaa 3e gången gillt :) <3 tack söta!

• Tanja88

[quote=76428428][quote-nick]JOLI skrev 2016-03-11 06:58:02 följande:[/quote-nick]

Åh vad fräckt! Är så glad för er :) vilken vecka är du i nu?

Tack söta! V 9 gick jag in i idag. 8+0 , ultraljudet i onsdags visade dock 8 + 4 så får se vad som stämmer vid nästa ultraljud :)

• Tanja88

[quote=76437693][quote-nick]thea1983 skrev 2016-03-14 08:58:42 följande:[/quote-nick]Hej tjejer!

NU först e min mens på väg, kul med en cykel på 36 dagar när den alltid ligger på ca 27 annars :(

Jag har dock ett litet dilemma...

D e så att vi ska gifta oss i slutet av maj. OOOM vi kommer med denna gången så kommer insättning ske ca 2 veckor före bröllopet. Men med stress o oro över allt som ska fixas inför den dagen, ger jag då ägget de bästa förutsättningarna för att må bra i min kropp och fästa?

Hur skulle ni gjort?

Jag förstår din "frustration" eller vad man ska kalla det. Samtidigt e det ju sommar-tider sen & då kanske det blir ännu mer väntetid. Har ingen aning när rmc börjar med sina semester-tider i och för sig. Men jag har också hört att stress inte ska påverka om det fäster eller ej! Däremot ska du ju testa typ i samma veva som du gifter dig blir det väl? Och det kan ju bli världens bästa bröllops-present (vilket det såklart blir) :D men där finns ju alltid ett OM de inte blir så , då blir kanske inte bröllopet som ni tänkt er ! Jag tycker absolut ni ska tänka igenom allt & berätta er situation för rmc & se vad de tycker ni ska göra :) chanserna blir ju inte sämre om ni väntar lite til. Önskar er all lycka till & grattis till ert bröllop <3

• Tanja88

[quote=76446873][quote-nick]JOLI skrev 2016-03-16 19:43:57 följande:[/quote-nick]Tänkte höra med dig, som kommit lite längre än mig. Hur räknar man veckor vid IVF? Är det som vanligt att man börjar räkna från sista mensens första dag?

Jag tror man räknar från 2 veckor innan ni gjorde återföringen , så gjorde ni återföring 14/3 exempel så räknar man från 29/2 .

Hittade en rolig länk: www.ivf.ca/duedate.php , där fyller du i den dagen återföringen gjordes så räknar den ut förlossningsdatum o lite annat :)

• Tanja88

JOLI berätta hur det Går imorgon :))

Jag har valt att göra kub test & fått tid till det den 10onde april. Är glad att kolla så allt står rätt till. Sen har jag fått tid för det stora ultraljudet i v 18 , den 19onde maj :)

Kan knappt vänta ! Vill veta vad de e för liten krabat som ligger & växer i magen ju <3

Tror en pojke hehe.

• Tanja88

[quote=76489129][quote-nick]JOLI skrev 2016-03-31 10:23:26 följande:[/quote-nick]Det var ett fint tickande litet hjärta! Helt magiskt, jag är fylld av lycka!

Är väldigt svullen om äggstockarna och har mycket vätska kvar i magen, så det blev lite överstimmulerat tidigare, men det ska förhoppningsvis gå över av sig självt!

Spännande, hoppas allt kommer se bra ut! Jag är med lite sugen på det! Vi får se hur vi gör!

Hur går det för er andra tjejer?

Härligt att höra :) :) :) haft provlem att logga in här på familjeliv därav sent svar! Men tänkte massor på dig den 31e.

Ja en vecka kvar till man får se lilla miraklet igen & nu ser det faktiskt ut som en riktig bebis! Ska bli underbart :)

• Tanja88

[quote=76498055][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-04-03 07:29:27 följande:[/quote-nick]Blödningen kom dag 14. Igår alltså Men det jag skrivit ovan gäller ju fortfarande. Svårt att veta vad jag ska lita på. Men borde gå på vad min klinik säger, annars kommer jag ju ändå ingenstans. Sprutstart på onsdag

Yaaaaay vad underbart :) nu kör vi! Din tur nu också :) uppdatera gärna & har du frågor så ställ dem bara :)

• Tanja88

[quote=76500413][quote-nick]JOLI skrev 2016-04-03 22:18:55 följande:[/quote-nick]Tack snälla du! :)

Åh ja nu börjar det ju likna en liten människa mer och mer, istället för en liten "böna"! Vilken vecka är du i nu? (Förlåt för jag frågar det gång på gång, men tiden springer iväg och man går i sitt egna väldigt mycket).

Jag längtar också tills nästa gång vi får se lille Busen. Tills dess får vi kika på bilden vi fick med oss hem från ultraljudet i torsdags. Kram

Ingen fara förstår det - nog med att hålla koll på sitt eget hehe ;) ! Gick in i v 13 idag (enligt mina & barnmorskans beräkningar , dock på de tidiga ultraljudet så hade jag gått 6 dagar längre än vad jag trott så får se på söndag när vi gör kub testet hur långt man är gången & du? :) Kramis

• Tanja88

[quote=76516486][quote-nick]JOLI skrev 2016-04-08 22:20:43 följande:[/quote-nick]

Åh äntligen, skönt att ha de mest riskabla veckorna över! Du får skriva efter kub och berätta!

Vi är i v 9 (8+2), tiden går så galet fort! Vi ska skriva in oss hos mödravården 19 april. Kram på dig

Hej kub testet (ultraljudet) var sjukt häftigt :) man såg verkligen en liten bebis nu !!! Väntar bara svar från blodprovet nästa v & sen ska jag skrika ut till världen att jag är gravid <3

Lycka till med allt :)

• Tanja88

[quote=76564991][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-04-24 17:01:22 följande:[/quote-nick]

Tack snälla. Ja hela det här försöket har varit minst sagt oroligt. Det är dags att det går ordentligt bra nu. Testdag är 9 maj!

Stort Grattis till ruvningen <3 häller mina tummar & tår !

• Tanja88

[quote=76595215][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-05-04 12:12:16 följande:[/quote-nick]Resan slutar här. Ruvardag 11, floder med blod. Jag bryter ihop nu. Fullständigt. Ta hand om er alla! Hejdå.

Nej fy vad ledsen jag blir :(((((( stor kram

Svar på tråden Icsi någon mer?