• Tanja88

Icsi någon mer?

[quote=76326392][quote-nick]JOLI skrev 2016-02-11 07:48:18 följande:[/quote-nick]Hur går det för er vännen? Ser allt bra ut än så länge? Vi kör igång vårt andra försök idag ?

Jag har haft känningar i magen typ hela tiden, mer denna vecka så var SJUKT rädd att mensen var på ingång ! Dock inte dykt upp ännu vilket vi är super glada för :) så på lördag hoppas vi på ett plus !!!! <3 lycka till vännen <3 skriv om du undrar ngt bara!

• Tanja88

[quote=76335782][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-02-13 22:05:47 följande:[/quote-nick]

JAAAA!!! Så lycklig för dig! Tredje gången gillt funkade! Hoppas på detsamma för oss!

Ja jag tror på 3e gången gillt ! Sedan nu sista behandlingen så började jag röra på mig mer genom att gå till & från jobbet varje dag , trots att det varit snö , ösregn osv! Vet ej om det hjälpt mig men jag har mått så mycket bättre av en sådan liten "åtgärd" :) tog även bidrottninggele under min behandling ! Hört det hjälpt vissa på vägen.

Klart det är er tur med :) önskar er all lycka!

• Tanja88

[quote=76336655][quote-nick]JOLI skrev 2016-02-14 10:14:23 följande:[/quote-nick]

JAAAAA, WOW! ÅH VAD GLAD JAG ÄR FÖR ER! Massvis med grattis och lycka till! Detta gjorde min dag, fasen vad härligt!! Detta är ni så värda, era kämpar!!! Kram

Tack så himla mycket söta du <3 ;) jag e så lycklig ! Jag har dock inte riktigt förstått det ännu... Men det sjunker nog in snart :) fin tidig alla hjärtans dag present om inget annat. Jag räknade ut för skojs skull när jag är beräknad att föda , det sjukaste av allt är att det blev 21/10 (min sambos födelsedag) :)) vilken present ! Dock e det ju ganska känt att förstföderskor går över tiden ;) men man vet aldrig ! Kram till er <3

• Tanja88

Det är i tablettform! Har flera kvar som jag kan skicka till dig om du vill? Om ni inte redan börjat er behandling :)?

Har kört kort protokoll alla gånger :) första gången fick jag ut 7 ägg (alla blev befruktade) återförde 1 efter 2 dagar & sedan odlades 4 el 5 men inget klarade sig.

Andra gången fick jag ut 15 ägg varav bara 12 var mogna, 9 blev befruktade & 1 återfördes två dagar efter , 6 stycken odlades & även den gången klarade ingen sig.

Denna fick vi ut 16 ägg , tror de var 12-13 som var mogna , återförde 1 efter två dagar. Sedan odlades ett par men som heller ej klarade sig!

Men det räcker med ETT guldägg bevisligen :))))

En av mina närmsta vänner har också gjort ivf & hon är en sådan solskenshistoria , ett ägg klarade sig & det återfördes & hon blev på smällen vid första gången ! Så tappa ej hoppet :)

Några andra frågor :)? KRAAAAAAM

• Tanja88

[quote=76338089][quote-nick]JOLI skrev 2016-02-14 19:01:55 följande:[/quote-nick]

Vad gör bidrottninggele för kroppen? Var köper man det? Tar man det inför försöket eller under tiden! Kram

[/

Har läst vid flera tillfälle att bidrottninggele ska vara bra för fertiliteten bla för hormoner osv ! Köpte mina på : www.graviditetskollen.nu/produkter/oka-chansen-att-bli-gravid/halsokost/bidrottningsgele-apiforce , står lite om det! Skadar ju verkligen inte att testa :)

• Tanja88

[quote=76338152][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-02-14 19:22:15 följande:[/quote-nick]

Intresserad av den där gelén, undrar som JOLI ovan. Så berätta gärna mer om det

Vi har inte satt igång än, väntar på mens i slutet av månaden. Sen kör vi alltid långt protokoll, så ska gå 19 dagar efter mens innan man får börja på sprayen också. Så tar lång tid. Inte säkert att vi får börja på denna cykel heller, men hoppas.

Fint att höra din historia. Trots många ägg så har det ju varit svårt ändå. Det bevisar ju ännu mer att det är ett lotteri. Jag får ju väldigt få ägg, så därför känns chanserna så små och det känns extra jobbigt av den anledningen. Men som du säger, det behövs bara ett guldägg. Jag hoppas att vi får det nästa gång.

Jag håller tummarna för dig ! Läst på flera ställen att det ska vara bra om man vill bli gravid , så läste lite om det & tyckte det lätt var värt det :) köpte mina här: www.graviditetskollen.nu/produkter/oka-chansen-att-bli-gravid/halsokost/bidrottningsgele-apiforce .

Håller tummarna att ni får börja nu <3 :)

• Tanja88

[quote=76339399][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-02-15 07:39:03 följande:[/quote-nick]

Okej tack, det låter ju bra Hur länge tog du dem? Funderar ju på när jag ska börja med dem i så fall, kör ju långt protokoll och så.

Men tycker det är lite läskigt med tabletter. Vill gärna fråga kliniken också. För saker och ting kan ju slå ut varandra, alla läkemedel får inte blandas osv. Men märkt här i forumen att folk inte verkar vara så jättenoga med det Så är kanske ingen fara. Men jag är alltid så nojjig över sånt. Frågade till och med om d-vitamin Är bara ordinerad folsyra och vitamin b12 och det har jag ju tagit i hundra år med tanke på att jag inte slutat mellan försöken.

Ja det är klart man ska vara försiktig ! Men jag tyckte det var värt att prova :) kan ju ha hjälpt mig - vem vet :) men fråga för säkerhets skull! Jag e ingen läkare :) Kramis <3

• Tanja88

[quote=76340881][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-02-15 15:32:22 följande:[/quote-nick]

Ja jag ska maila och fråga Men när i processen började du ta dem?

tror jag började så fort jag fick reda på att jag skulle få börja min behandling :)

• Tanja88
    JOLI skrev 2016-02-16 10:17:04 följande:

Jag ska kolla upp det lite nogrannare! Låter ju helt klart intressant. 

Vad händer för er nu? Har ni tid för ultraljud på RMC? Har ni förstått ännu, att ni ska bli föräldrar? :D  det är ju helt galet, vill bara krama om er så glad jag är :)

Vi väntar på att få en tid :) den kommer nog nu i veckan skulle jag tippa på!

Nej har ej förstått det helt ännu hehe! Det e en del riskfyllda veckor kvar som jag bara vill ska vara över så man kan njuta till fullo av sin graviditet :)

Åh vad söt du är ! Kramar tillbaka <3

Svar på tråden Icsi någon mer?