Jendeas skrev 2015-10-29 11:22:38 följande:
Beklagar verkligen att du är i samma sits. Livet är orättvist.. Jag går i hemska väntans tider och är livrädd för vad tusan kroppen skall utstå utan belöning. Jag är rädd för att inte psyket ska orka, (jag mådde dåligt innan), jag är rädd för att jag ska kväva min dotter av all kärlek jag ger henne och jag är livrädd för att ta mig vidare. Vi vill ju ha ett syskon till vår dotter men inte till vilket pris som helst.
Tack... Vårt första MA kom efter de två första grabbarna. Var livrädd när jag blev gravid efter den gången men fick mycket hjälp. Fick täta vul/ul i början, minst var tredje vecka för att lugna mig. Efter rul kändes det bättre eftersom jag kände sparkarna. Och vi fick vår tredje kille två år efter MA:t.
Jag har EDS och läst mig fram till att vi då har en högre risk för mf av alla slag. Det är det som gör att jag inte vågar mig på det här en gång till. Tre grabbar får räcka. Sen kanske jag ändrar mig, men har svårt att se hur jag skulle vilja riskera att må såhär igen.
För dig är det med stor sannolikhet annorlunda . I de allra flesta fall är ma något ovanligt som sällan händer två gånger. Ta din tid att sörja det dom hände och när ni är redo, försök igen men be om tätare kontroller för att skippa gå och må dåligt.
Jag gjorde en skrapning första gången och det kändes skönt efteråt, allt var klart på något sätt. Det är ju fram till dess som man mår värst, när man väntar. Massa kramar, hoppas vi båda få må bättre snart!