hjälp mig komma vidare efter MA
Jag beklagar verkligen! Jag har själv inte fått MA men MF i v 7. Jag känner igen mig i det du skriver, man mår ju så jävla dåligt. För mig började mf några dagar in på sommarlovet (är lärare) så jag behövde aldrig sjukskriva mig. Trots två månaders ledighet mådde jag fortfarande skit och hade det jättetufft när lovet var slut och jag skulle börja jobba igen. Nu är jag gravid igen och är såklart jätteorolig för att få mf igen för jag vet inte hur jag skulle klara eller hantera det. Jag har dessutom haft blödningar till och från men hittills har allt sett bra ut på vul.
Du måste ju kunna höra av dig till vårdcentralen som kan hjälpa dig med sjukskrivning och kontakt med psykolog eller kurator. Jag har själv gått hos en psykolog och det har verkligen känts bra. Hon har hjälpt mig fokusera på andra saker i mitt liv och att hantera sorgen efter mf. Jag går fortfarande hos henne 1-2 gånger i månaden vilket känns jättebra och skönt, speciellt eftersom jag faktiskt är gravid igen.
Som sagt, jag tycker att du i första hand ska höra av dig till vårdcentralen och se vad de kan hjälpa dig med. Det är tufft att gå igenom sånt här och även om det känns som att du aldrig kommer må bättre så kommer du det, men det tar tid. Jag hoppas du kan prata med din partner också för det hjälper. Man måste få lätta på trycket från alla känslorna! Du är inte ensam! Kram