Inlägg från: Anonym (x) |Visa alla inlägg
  • Anonym (x)

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

muffinsmagen skrev 2015-10-30 13:35:24 följande:
    Alltså. .i all välmening jag begriper att du tänker så. Det gjotde jah också, när jag var 20 och inte hade barn.

Ge det några år till, framförallt vänta tills om du får en egen dotter och hon kommer i tonåren. Jag lovar att du kommer att resonera annorlunda. För då handlar det om DIN prinsessa och män som du vet hur dem tänker.
    Var skulle din gräns gå för en 16 årig dotter? Vilken ålder på killen?
  • Anonym (x)
    muffinsmagen skrev 2015-10-30 14:30:39 följande:
    Föt att det ska vara en jämlik relation intellektuellt...max +5 år typ, det är ju inte ovanligt att en 16-åring dejtar en 20-åring och där finns också utrymme att mötas "halvvägs" på ett sätt som är troligt och biologiskt möjligt då killar rent evolutionsmässigt ligger några år efter tjejer i mental utveckling under adolesencen. Sen tror jag inte på stenhårda gränser. Jag som mamma ser ju ganska lätt vad som är bra för mina barn och när min minsta är 16 kanske en kille på 19 är sämre än en på 22 utan att åldern spelar in. Men ett barn ska vara barn så länge som möjligt, en tonåring ska vara tonåring och inte leka vuxen. Är du 27 och älskar min 16-åring, bevisa din kärlek genom att vänta på henne tills hon är tillräckligt gammal dvs mogen/vuxen för att inleda en vuxen relation.

En 16-åring har inte samma konsekvenstänk som en vuxen pga hjärnan inte är fullt utvecklad.
    Det där med konsekvenstänk kanske stämmer in på en 10 åring istället för en 16 åring... En 16 åring kan enkelt välja vem hon ska vara tillsammans med eller ha sex.
  • Anonym (x)
    Anonym (Sjuk) skrev 2015-10-31 07:59:41 följande:
    Problemet är att det inte är kärlek det handlar om. Det är en man som manipulerar och utnyttjar en ung trasig flicka!
    Vad sägs som en 40 åring med en 20 åring? Också den gamla gubben som utnyttjar i det läget? Det kan lika gärna vara tvärtom att 20 åringen är den som utnyttjar.

Allt tjat om "utnyttja" är att överdriva... Båda "utnyttjar" varandra lika mycket oavsett ålder...
  • Anonym (x)
    Anonym (Mama) skrev 2015-10-31 08:42:04 följande:

Anmäl 30-åring för pedofil.

Lycka till.
  • Anonym (x)
    sextiotalist skrev 2015-10-31 09:47:27 följande:
    Gör vi?

Börjar bli lite trött på dessa män som så självklart vet bättän oss kvinnor hur vi kvinnor tänker och gång på gång visar hur fel de har.
    Som att kvinnor vet hur män fungerar mer än män vet hur dom själva fungerar, dubbelmoral please?
  • Anonym (x)
    sextiotalist skrev 2015-10-31 09:57:37 följande:
    Hur du tänker har du visat flera gånger i den här tråden och hade jag haft en dotter så hade jag gjort det som fanns i min makt att inte komma i närheten av dig.

Dvs du är inte en svärmorsdröm
    Så fort det är mer än 5 år äldre pojkvän tar du avstånd, moralpaniiiiik... Skiter i ruttna föräldrar som du verkar vara.
  • Anonym (x)
    muffinsmagen skrev 2015-10-31 10:43:11 följande:
    Nej. En 16-årings hjärna är inte fullt utvecklad och det som är minst utvecklat är det avancerade konsekvenstänket. Man vet dessutom att hjärnan på tonåringar är lite i sämre status då kroppen är proppad med hormoner vilket försvårar ytterligare.

Läs lite kursr i utvecklingspsykologi och skaffa dug fakta istället för att tänka med kuken????
    Hahaha, där kom fördomskortet igen.
  • Anonym (x)
    adina01 skrev 2015-10-31 11:00:48 följande:

Du kanske ska fråga din flickvän hur hon tror att hennes föräldrar kommer att reagera, de är kanske helt ok med att du är hennes flickvän.

Ja självklart kommer jag fråga henne, man får lita på henne för stunden.
  • Anonym (x)
    muffinsmagen skrev 2015-10-31 11:14:00 följande:
    Jajamen..vet du varför? Eftersom ditt resonemang bevisar alla fördomar jag någonsin haft om pojkar i din ålder...fördomar kan bara argumentera med fördomar. Du säger ju själv att det handlar om att utseendet är viktigast. Då tänker du ju mef kuken för inte fan är diskussionerna, livsplanen, vardagslivet och tv-kvällarna bättre för att din tjej är mer attraktiv? Du lägger ju krokben på dig själv.
    Var har jag sagt att utseendet är viktigast?
  • Anonym (x)
    adina01 skrev 2015-10-31 11:17:41 följande:
    Du har alltså inte frågat henne innan du startar tråden?
    Jag är inte tillsammans med en 16 åring.
  • Anonym (x)
    sextiotalist skrev 2015-10-31 11:20:01 följande:
    Fördomar, nej fakta. Bakom detta finns vetenskapliga studier
    Tänka med kuken, vetenskapliga studier, OK... Fram med dina källor då?
  • Anonym (x)
    adina01 skrev 2015-10-31 11:23:48 följande:
    Du startar alltså en tråd utan att vara i en relation med en 16-åring, varför?
    Jag vill bli tillsammans med en 16 åring, vi får se om jag blir det en dag.
  • Anonym (x)
    sextiotalist skrev 2015-10-31 11:14:15 följande:
    Nej

Här diskuterade vi en 16-åring och en 30-åring. Min sambo är 5 år äldre än mig. Min morfar var 30 år äldre än min mormor. Men min mormor var en vuxen kvinna med utbildning och eget arbete. Stod på egna ben (ha under 30-talet).

Jag hade inte brytt mig om det var två vuxna personer med stor åldersskillnad som träffade varandra. Men en person som fortfarande är ett barn, ja då reagerar jag. Finns det dessutom män som resonerar som du och andra så reagerar jag ännu mer.
    När är det OK att det är 30 års åldersskillnad? Vilken ålder måste det vara på tjejen som yngst för att du ska tycka det är OK? 18? 20?
  • Anonym (x)
    muffinsmagen skrev 2015-10-31 11:55:29 följande:
    Din drömtjej är alltså 16 år??

Det är ditt enda krav???

*facepalm*
    Vad tror du själv? Enda kravet? Hahaha.....
  • Anonym (x)
    sextiotalist skrev 2015-10-31 14:51:38 följande:
    Det är inte åldersskillnaden jag ogillar utan män (även kvinnor) som inte kan se skillnad mellan barn och vuxen och vill utnyttja ett barns oerfarenhet för sina egna lustar. Jag ogillar lolita-tänket.
    Svara på frågan.
  • Anonym (x)
    annananonym skrev 2015-11-04 14:24:27 följande:

Oj, jag är ifs uppväxt i sthlms innerstad, men ingen av mina tjejkompisar har undgått att bli raggade på av 30-60 åringar när vi var tonåringar.
    Din fru kanske kommer från nån liten by där alla känner alla så ingen vågade göra något med småflickorna?

Det var extremt äckligt även om man "vande sig".

Jag som såg (och fortfarande ser) väldigt bra ut som ung lärde mig att utnyttja detta till min fördel. Men därifrån till att röra någon gubbe var steget milsvid och hade aldrig någonsin skett. De var i våra ögon genomvidriga på alla sätt - gubbsjuka idioter.

Men det finns trasiga småtjejer som inte kan stå emot dessa peddoprofiler utan blir utnyttjade/mutade med sprit och droger - eller som i ts fall, presenter och middagar. Hemskt är det! Skärp dig ts och försök hitta en jämnårig eller åtminstone en vuxen kvinna. lycka till!
    Nej jan kan inte gå efter jämnåriga... Vill du själv ha en gammal gubbe när du är 60 år? Nej jag trodde väl det...
  • Anonym (x)
    annananonym skrev 2015-11-04 15:23:21 följande:

Är du 60?
    Läs igenom tråden, nej jag är inte 30 heller.
Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?