Inlägg från: Anonym (x) |Visa alla inlägg
  • Anonym (x)

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

Stårschan skrev 2015-10-28 08:12:03 följande:
    Det här tycker jag är ett MYCKET märkligt uttalande. Det luktar faktiskt lite illa, och inte så lite sexistiskt.  Som om det skulle vara OK att köpa kärlek, eller ens respekt.

Ungefär som om du hade skrivit "Och så kommer jag att bjuda med henne på utlandssemester, och inte till Bulgarien, utan Maldiverna, minsann!"

Nej, jag hade väl egentligen inte gjort mer än sett till att hon sov hemma på veckorna, skötte sina läxor och träningar och hintat att hon inte bör försumma kompisarna, och sen hade jag bara räknat dagarna tills hon hade tröttnat på dig och gjort slut. För statistiskt sett så håller 16-åringars förälskelser inte särskilt länge, och det hade varit min tröst.
    Så du vill inte bli bjuden på gratis middagar, ljug för dig själv du hahaha, pinsamt uttalande... Man behöver mat för att överleva, vill du hellre stå för notan du själv? Ljug ännu mer... Vill du inte bli bjuden på resa? Ljug ännu mer...

Vill du inte ha 1 miljon kronor kanske? Ljug ännu mer...

Nej, detta handlar kort och gott inget om att köpa kärlek... Mat uppskattas alltid oavsett hur fattig/rik man än är... Men du kan fortsätta leva i förnekelse du Skrattande
  • Anonym (x)
    Påven Johanna skrev 2015-10-28 08:19:02 följande:

Vi hade flyttat, men inte utan att ställa till med elände för dig först förstås. Det finns många sätt att ta till när det gäller att överlista någon som uppenbart är felfungerande. Jag skulle inte dra mig för något inom det lagliga spektrat. Så livet skulle bli både jobbigt och svårt för dig. 

Men mina flickor skulle aldrig falla för någon som du, ts. Du kan inte skilja på när det ska vara hon och när det i stället ska vara henne och fina restauranger kan de gå på utan att ha någon märklig äldre person i släptåg. 

För mig gör det inget om 16 åriga tjejer inte är intresserad av mig när jag är 30 år, men skulle det inträffa att en 16 årig tjej skulle vara intresserad av mig, så händer det.

På vilket sätt skulle livet bli jobbigt/svårt för mig? Förklara närmare.
  • Anonym (x)
    Stårschan skrev 2015-10-28 08:32:32 följande:
    Att skämma bort någon handlar om kärlek, inte om pengar. Vill du skämma bort en tjej kan du laga en god middag hemma. Ska ni bara äta för att ni är hungriga duger det gott med något snabbt på McD. Varför måste det poängteras att det ska vara "riktig" restaurang?
    Riktiga restauranger är oftast mer hälsosam + godare än till exempel Mc donalds.
  • Anonym (x)
    Påven Johanna skrev 2015-10-28 08:36:23 följande:
    Så att göra livet surt för dig skulle inte vara svårt, kanske inte ens roande. Men jag skulle absolut göra det. 
    Jag har sagt det 3 gånger tror jag... Berätta konkret vad du skulle göra?
  • Anonym (x)
    Stårschan skrev 2015-10-28 08:47:16 följande:
    Jag håller med om det också. Det är din attityd jag vänder mig emot. För det här handlar inte om näringsvärde, utan om att snärja. Att överösa tjejen med så mycket materiell lyx att hon stannar hos dig även om du inte är så intressant.
    "Överösa med lyx"... Själva verket handlar det om någon middag på restaurang per vecka... Du är bra på att svartmåla saker.

Varför blir en 16 åring tillsammans med en 30 åring i första läget? Sannolikt pga utseende + personlighet.
  • Anonym (x)
    sextiotalist skrev 2015-10-28 09:12:26 följande:
    Åh, du tror att alla 16-åringar äter stup i kvarten på McDonalds och att det bara serveras hälsosam mat på vanliga restaruanger (hett tips, det finns sallader på McDonalds och pommes är lika onyttigt var det än serveras och även goda feta såser)
    Men för att fokusera på din fråga. Nej, ingen vettig förälder använder fysiskt våld på det sättet du skriver i trådstarten, det verkar mer som att det är du som är på den nivån.
    Så än en gång, jag hade sett denna man (som resonerar som du gör) som en infantil person, som inte är vuxen och tagit mitt föräldraransvar, sett till att umgänget minimeras och påvisat alternativ.
    Men, 99% av sextonåringarna brukar tröttna på sina killar/tjejer och det brukar ta slut
    Man ska akta sig för att uttala sig om tonårskärlek, vissa håller faktiskt i flera år, det är inte så ovanligt som man tror.
  • Anonym (x)
    Anonym (Peppa) skrev 2015-10-28 09:22:39 följande:
    Precis! Du ser bara åldern. Det ska vara en flicka som precis blivit lovlig. En jämnårig kvinna duger inte.
    Vad säger du själv när du blir 60 år, kommer du vilja ha 60 åriga tjejer då? Nej jag trodde väl det... Ljug för dig själv.
  • Anonym (x)
    Stårschan skrev 2015-10-28 09:53:58 följande:
    Varför tar du då själv upp restaurangbesöken? Och vad har du emot kvinnor i din egen ålder? 
    Jag ser snygga 30 åringar, det gör jag... Men det är mer sannolikt att hitta en snygg tjej i 16-22 års åldern.

Man behöver mat för att överleva, om man kan erbjuda den bästa maten, tackar man nej till det då? Nej ingen tackar nej till det, kanske bara du då...
  • Anonym (x)
    BCH52 skrev 2015-10-28 10:10:08 följande:
    Jag skulle vilja se den 16-åring som tackar nej tii det. Det handlar mycket om hur man lägger upp det. 16-åringar är på gott och ont ofta lätta att övertala/manipulera.
    Nu överdriver du en smula, jag var aldrig så enkelt manipulerad då jag själv var 16 år, men du kanske pratar om en omogen 16 åring vad vet jag, det finns mogna 16 åringar men det kanske du har glömt...
  • Anonym (x)
    Kokoala skrev 2015-10-28 11:18:06 följande:

Hur kommer det sig att du är tillsammans med en person som skulle kunna vara ditt eget barn? Och som dessutom är minderårig? Är du alltid tillsammans med barn?

Hur kommer det sig att du är tillsammans med en som kunde varit din bror? Samma korkade argument när man tar fram gubbsjukkortet.
Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?