Inlägg från: Maran73 |Visa alla inlägg
  • Maran73

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

vicsara skrev 2015-12-07 12:28:25 följande:

Härligt!! Bara kämpa på! Själv känner jag i hela kroppen att mensen e på g, mindre kul...

Aj då... Nä, detta är nog enda gången jag är glad för en mens!
  • Maran73
    Allex skrev 2015-12-07 19:48:58 följande:

CD6 idag och dagarna sniglar sig fram. Spottings brukar dyka upp 5-3 dagar innan bim. När de dyker upp vet jag att det är kört, slemhinnan har släppt för tidigt! Har haft så här ända sen vi började bebisverkstaden...... Kanske innan oxå, men upptäckte det när jag nu antecknar allt. Det är därför jag tar progesteron kräm...... Försök 19 nu... Ser än så länge inga symptom som gör att jag tror det tar sig....varför skulle det ta sig nu när det inte gjort der de andra 18 (!!!!) gångerna.....

Suck!

Japp, bara att köra på! Hmmm vad betyder CD?.... Förstår att det känns tröstlöst..
  • Maran73

Hmmm knepigt!!! Fast jag vet själv att längtan efter ett tag övergår till någon sorts...mkt lätt vemod, när man konstaterat att nej, det blir inga fler barn. Sen att jag hamnade i denna situation vid 42 var lite otippat! Men jag kan bara tala för mig själv förstås, och bebisjunkie har jag aldrig varit.

tovalisa skrev 2015-12-08 09:52:33 följande:

Jo, jag var inte gravid. Men konstigt var det, med superömma bröst, molvärk och enorm trötthet.

Men hörni tjejer, nu skulle jag verkligen behöva lite input. Vi har alltså tre barn, 7, 5 och 1. Jag är hemma med de två yngsta, och njuter oftast av tillvaron som hemmaförälder. De senaste veckorna har däremot sömnen strulat hos minstingen, hon är mitt inne i någn sorts tidig trotsfas och femåringen är väldigt klängig och gnällig. Det känns som att jag just och just orkar hålla huvudet ovanför ytan, det är verkligen en otrolig kamp att få ihop vardagen just nu. Och jag tänker med mitt förnuft att nej herregud, det är ju OMÖJLIGT att addera en unge till på detta kaos. Fast samtidigt känner jag en oföändrad längtan efter att få uppleva hela äventyret igen: vara gravid, vänta, längta, ta emot bebisen - jag är en riktig bebisjunkie, finns inget jag älskar så mycket som nyföddingar.

Jag har själv lite svårt att begripa hur jag kan längta så intensivt efter ett till barn, då jag samtidigt just nu märker hur kaotiskt och tungt det kan vara med tre. Samtidigt är ju småbarnstiden kort, och jobbiga perioder som den här brukar passera på några veckor.

Är jag liksom galen som ändå vill ha mer? Tänk om allt förvandlas till ett sällsamt skådat kaos? Tänk om jag inte orkar? Tänk om jag bara har ett sorts beroende av att få vänta och få barn?

Och å andra sidan: Tänk om vi är väldigt förnuftiga och rationella och nöjer oss såhär, och så får jag längta livet ut? Ångra mig? Veta att det finns en liten människa som ville komma till oss, som inte fick komma?

Jag fyller 40 i mars, så det är ju inte som att man direkt har gott om betänketid. Åh, att gå omkring och grubbla på det här äter upp mej! Hjälp?

• Maran73

Kul med flera, oavsett ålder! Cissha, om jag inte blir gravid igen inom något halvår, alt får fler missfall, så tänker nog även jag vända mig till gyn och be att få kolla. Man vill ju inte gå och hoppas och vänta "i onödan", om möjligheten finns att kolla ägg o kvalité på dessa, varför inte? Läste dessutom någonstans att är man över X år (35?) så ska man inte vänta ett år innan man vänder sig till gyn.

• Maran73

Coolt havsblomman! Gulesäck är väl något som bildas i samband med ägglossning?

Håller också tummarna för alla! Här bör det väl vara ägglossning på G.

havsblomman skrev 2015-12-18 18:04:58 följande:

Jag tog mod till mig, gick till en gyn och fick veta att jag har ägg kvar MEN hon sa också att i min ålder behövs äggdonation för att bli gravid... samtidigt har nu en lärare på mina barns skola blivit gravid, hon är 46.... Gynekologen såg en "gulesäck" i ena äggstocken, måste googla på vad det innebär...

• Maran73

Kul!!! Spelar nog ingen roll att stickan är gammal om den visar positivt, är nog snarare tvärtom som kan vara fel i så fall, att den blir mindre känslig för grav.hormon. Har du testat igen? Hur som helst, grattis, håller tummarna!

havsblomman skrev 2015-12-23 09:37:13 följande:

tänkte att jag måste ju testa iaf så att jag vet... kommer bli bjuden på vin nu i jul... använde en gammal sticka med passerat bäst före datum, så den kanske visade fel... har inte sagt något till NÅGON ännu.... chockad, försiktigt glad, allt kan ju gå fel... kanske fel på stickan men 2 tydliga streck!!!!!!!!!!!!!!!!

• Maran73

Hur går det, Mariatheresia?

mariatheresia skrev 2015-12-15 06:23:46 följande:

Kunde inte hålla mig

• Maran73

Gott nytt år till alla! Här är det BIM på söndag - måndag. Min cykel har inte varit sådär exakt som den var när jag var yngre så det är svårt veta precis. Nu är den mellan 29 och 33 dagar med "tonvikt" på 30. Har känt mig lite märklig, men man tolkar ju alla småkrämpor som graviditetstecken nuförtiden, så det är nog inget att hetsa upp sig över. Nej, nu vill jag se ett stort fett PLUS igen, hemma hos mig och hos er!!!

• Maran73

Hej! Ömma bröst är ju + tecken förstås... Pirrar det i dem också?? På ngt sätt... Det gjorde det i mina.

Här blev det heller inget denna gång, mens idag, blir så sur eftersom vi hade sex typ varje dag i en vecka runt ägglossning. Morr! Jaja, på't igen. Rond två, försök två påbörjas härmed. Känner inte direkt för att börja jobba igen imorgon, vill vara ledig meeeeer!

jensan2016 skrev 2016-01-01 22:09:29 följande:

Måste bara skriva av mig lite grann, har ingen direkt att surra detta med....

3 dagar kvar till bim, har lätt molande värk i mina äggstockar,

Ömma bröst, gråter lätt, och dessutom fast på landet utan ett grav.test-tror man går under.

Dessutom fick jag i samband med orgasm sammandragningar... Aldrig aldrig hänt förr ????

Så vad tror ni + eller -

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016