tovalisa skrev 2016-03-24 08:40:30 följande:
Tjaha. Så var man tillbaka. Fick ett missfall konstaterat igår på 7+1. Det kom inte som någon överraskning, då jag själv upplevt att mina gravidsymtom försvunnit redan för några veckor sedan. När det sedan började blöda fattade jag direkt.
Jag har ändå varit inställd på att det är troligt att det kan bli missfall på vägen, så jag är faktiskt inte så nedslagen. Blev ju gravid på första försöket, så jag har goda förhoppningar om att det ska lyckas igen, och att det då förhoppningsvis går vägen.
Jaja. Nu väntar jag ut blödningen, och sen blir det nya tag. Kan nån säga hur länge det brukar dröja innan ägglossningen kommer igång igen? Graviditeten hade troligen stannat av redan kring vecka fem, så det borde ju inte vara så stor omställning för kroppen?
Neeeej, vad synd! Ledsen för din skull såklart, men bra att du verkar vara på hyfsat gott humör iaf. Klart det blir fler plus! =) Det verkar vad jag har läst vara rätt vanligt att missfallet blir ungefär som en mens, och att den riktiga mensen kommer enligt den normala cykeln ungefär. Men säker kan man förstås inte vara. Mitt MF var också i vecka 7, och mensen kom prick 30 dgr efter första ordentliga blödningen. Så gissar att jag hade ÄL ungefär 14 dgr efter MF.. Känner dock inte av min ÄL eller kör med test, så jag vet ju inte med säkerhet.
Själv känner jag att "har man en jääääkla tur så blir det en bebis av graviditeten!" och att vi nog tyvärr får räkna med fler misslyckanden än yngre tjejer... =(
Nykär15 skrev 2016-03-24 08:41:28 följande:
Håller tummarna!
Jag med! =)