40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
*nästan* som vanligt...
*nästan* som vanligt...
Aj aj... Inget sex!
Visste det var för bra för att vara sant med så kort blödning...nu kommer det som en flod igen. Så skumt bara att ha en helt torr dag emellan, inte ens rosafärgade flytningar igår.
Jo har läst väldigt blandat, många som blir gravida direkt på första ÄL innan första riktiga mensen kommit igen...sen de som fått vänta längre. Så tror det är väldigt individuellt faktiskt och jag tror inte man över huvudtaget kan sia om hur det kommer bli för en själv. Det enda är ju att man kan hoppas och att försöka pricka ÄL när den än kommer.
Tungt besked! Men vad sa läkaren mer? Skulle du ringa? Som jag förstår det är det vanligt att man inte "släpper" ägg varje cykel i vår ålder, eller menade hen att du inte har ÄL överhuvudtaget? Fy... Kram till dig! Undrar så vad mina prover kommer att visa, ska tillbaka på onsdag...
Fick värsta slaget i ansiktet ikväll. Vi hade ju som sagt bestämt oss för att inte gå vidare med fertilitetsutredning att vi bestämde oss för att försöka på egen hand. Hade ju dessutom fått positivt på cb äl-test två månader i rad.
Då kom smällen!! Läkaren ringde och talade in på svararen att enligt mina prover som togs i februari påvisades att jag inte har någon ägglossning
Nu vändes min tillvaro totalt upp och ner.
Hoppas naturligtvis att det beror på min övervikt (läs fetma). Håller på att gå ner i vikt men har som sagt många kilon kvar
Just nu bara gråter jag.
Nykär, hur sjutton citerar du flera inlägg på samma gång? Vill oxå!
Nej men fy vilka tråkiga nyheter!! Går det stimulera ägglossningen på något sätt med hjälp av mediciner under tiden du jobbar på med vikten?
Ledsen för er skull :(
Skönt att ha kollat nån gång iaf...jag har ju inte gjort det nån gång så har ju ingen aning. Men tror jag ska ringa och prata med dem iaf.
Idag blöder jag inget alls igen, var inget i går kväll heller....svårt veta om det är över eller om nåt är kvar...får väl gå med den ovissheten ett tag gissar jag. Men när det kommer blod så blir det som att åka ner i ett svart hål igen...vill kunna blicka framåt men blir så påmind. Idag rensade jag i badrummet och slängde alla test med fina plus på...känns tungt men bättre börja på ny kula.
Aha, jag sitter bara på telefonen... Men då vet jag!
Klickar på ett, svarar, sen går upp och klickar citera på nästa, svarar osv osv :) funkar enklast från datorn :)
Hej! Det syns, grattis!! Kul!
Hej, jag tror jag har plussat idag! Testet är dock väldigt svagt, men det är bara BIM -4 och kroppen visar vissa tecken på att det stämmer! Denna oro å väntan!
Nyfiken på hur länge bebisfabriken pågått & hur gammal du är (om jag får fråga)?
Men åh tack Maran för din kik!
Å såå kul att ngn ser mer än jag!
Skall vänta tills lördag med ett cl digital.
Ok, jobbigt! Man lever ju på hoppet att det finns ett fint ägg kvar i den kraftigt decimerade högen... Själv fått en "träff" som också blev MF, fyller 43 i augusti.
Maran, bebis verkstaden har pågått i omgångar!
Varit gravid flertal ggr men får oxå upprepade missfall.
Jag har 3 barn. Två äldre söner å en liten sladdis dotter. Vi har länge velat ge henne syskon.
Jag har lätt för att bli gravid de senaste ggr på första försöket. Men som sagt inte behålla graviditeten.
Jag har fyllt 43.
Hallå i tråden. Här kommer en liten rapport från besök nr två hos gynekolog. Kissnödig som sjutton (enligt order för det gick lättare att se alla strukturer då) hoppade jag upp på britsen för ultraljud av äggstockar etc (skönt, trodde det skulle vara vaginalt ultraljud men det räckte med ett vanligt på buken). Min hurtiga läkare var idel beröm, det såg bara fint ut. Lovely. Check på anatomin äggstockar och livmoder alltså. Kisspaus och sedan gick vi igenom provsvaren, dessa var också helt OK, inga avvikelser utan alla hormoner låg inom referensintervallen. Frisk som en nötkärna. Jahapp.... Än så länge har vi inte pratat något om chanser eller prognoser, känns som han avvaktar med det tills den initiala utredningen är klar. Fått remiss för röntgen av äggledare, som ska göras dag 9 i cykeln, tydligen när mensen är slut men innan ägglossning el senast i samband med. Något ditåt. Vad jag förstår låg proverna för äggreserv ok, men självklart har jag sämre värden än en 25 åring, säger ju sig självt. =) Sedan funderar jag på att be min vanliga läkare höja dosen på levaxinet (sköldkörtelmedicin) då mitt värde ligger lite över det optimala för att bli gravid (2,0 och jag har 2,5). Har dock en fullt fungerade sköldkörtel så jag är aningen tveksam till att mickla för mycket.... hon skrev ju bara ut Levaxin som "finlir" för hon vet att jag vill bli gravid, inte för att jag egentligen behöver det.
Ja, goda nyheter än så länge alltså! Skönt!
Du har haft en mens efter MF?
Bim imorgon eller lördag, första försöket efter mf i januari, brukar vara rött på pappret några dagar innan inget än dock blank sticka så bara att fördriva tiden nu.