Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Rädd för att det är utomkveds eftersom det inte kommer någon blödning.
    Brösten har slutat ömma men har fortsatt molvärk.

• Nykär15

Blöder nu, känns ok med tanke på att jag började oroa mig för utomkveds...bättre det går fort så vi kan börja om snart igen förhoppningsvis.

Har dessutom världens finaste kille som är klok som en bok och vet precis hur han ska trösta mig <3 vi fixar detta ihop.

• Nykär15
    Galenlängtan skrev 2016-03-05 21:26:46 följande:

Tog ett test i morse BIM -2 fortfarande negativt. Mensvärk och sjukt trött nu på kvällen. Känns himla trist allt just nu. Har en del PMS.

Blä trist :( nya tag tillsammans!

Lite ondare nu på kvällen, som små sammandragningar...än blöder det inte fullt.

Känns ok nu, grät ju hela gårdagen, sista innan vi somnade. Vi har pratat om det idag igen...ändå tacksam jag visste innan det började blöda, började på ett kalas idag, hade vi inte vetat så hade jag fått fullständig panik där och då, nu tog jag det med ro.
    Hoppas kroppen tar det som vanlig mens så jag får äl igen runt 19/3 som jag isf borde.

Kommer testa först på eller efter BIM framöver...vet inte om jag vågar lita/hoppas på ett tidigt plus igen efter detta....även om det gick bra med mina första två barn.

Fredagskram till er alla som kämpar på <3
  • Nykär15

Mmm siktar mot nästa ÄL nu och hoppas vi snart lyckas igen..,gick lite för fort o bra för att vara sant..,

• Nykär15

Här blöder det på och jag tänker det mer som mens nu och inte missfall även om så var fallet. Är tacksam över att det hände så tidigt.

Åt ju rosenrot förra månaden...tog två om dagen. Nu äter jag en om dagen sen jag började blöda. Men kommer sluta när blödningen slutar, gör det bara för att jag mådde bättre under blödningen sist, men vågar inte fortsätta fram till ÄL som sist..läst både bra och dåligt om RR, att vissa tror deras missfall berott på det osv. Jag vet inte vad jag ska tro, mådde iaf väldigt bra av det och hade tydlig ÄL osv.

Tänker att nu vet vi iaf att vi är kompatibla och KAN bli gravida ihop. Så hoppas nu bara att vi lyckas igen. ÄL borde komma nästa vecka, runt 19/3 om allt kommer igång som vanligt. Men eftersom jag började blöda dagen efter BIM så tror jag att kroppen tar det som mens då jag hade så lågt HCG, fick ju minus på digitalt på fredagen och började blöda på lördagen.

• Nykär15

Tack för kramarna - de värmer! <3
    Känns bättre idag, kan se framåt.

Hoppas ni prickat ÄL bra! Själv hoppas jag min kommer nästa vecka igen :)

• Nykär15
    Maran73 skrev 2016-03-05 21:34:56 följande:

Börjat en kurs i westernridning idag, skitkul! Känns bra att ha något som avleder uppmärksamheten något från bebisfabriken, så det är ett hett tips! Alltså att göra något nytt, något kul som flyttar fokus lite.

Jag går en golfkurs, så det upptar mycket tid med och är kul :) ska spela lite idag!
  • Nykär15
    Maran73 skrev 2016-03-08 22:08:00 följande:

Rapport från första gynbesöket. Trevlig, rolig och uppmuntrande gynekolog som dock var ganska knapphändig med info. Stressad tror jag pga kö i väntrummet... Fyllde raskt i en provblankett till labb och gav oss en ny tid till nästa vecka, då blir det ultraljud av äggstockar och sedan troligtvis en remiss för röntgen av äggledare. Först ska vi "kolla hormoner och fysiologin, så tar vi det därifrån". Han menade att även om graviditeten i höstas slutade i MF så "har ni det som krävs och ni är kompatibla, det är ett bra betyg!" Sa också att det inte är kört och att den äldsta han hjälpt att få barn var 46 år. Känns bra!

Skönt han var positiv och att ni har ny tid bokad med undersökningar, då går det framåt! Förstår det är härligt att vara igång :)

Mjölk skrev 2016-03-08 23:29:05 följande:

Hej! Är gärna med här om jag får. Jag är född 75 och har en son född 2006. Har stark önskan om barn igen och håller på att lära känna ett bögpar där en vill bli pappa. Hänger lite här om det är ok. Vet ju inte om min kropp fungerar som innan men hoppas verkligen det.

Välkommen! Håller tummarna att det ska funka för er!  Blir det heminsemination då? Kul med lite variation på familjekonstillation :)

mamo74 skrev 2016-03-09 05:41:58 följande:

Har BIM idag men ingen mens i sikte. Tog ett test imorse som var negativt. Spelar det någon roll när jag testar? Tog ett när jag gick upp vi 05.00. Men jag går även upp på natten och kissar ca 2 ggr per natt. Är det bättre att testa då?

Det bästa är väl bara att det är så koncentrerat som möjligt, går man upp flera ggr/natt så blir det såklart mindre koncentration. Ta det tillfället när du har hållt dig längst antal timmar. Men iaf 3-4 så borde det vara rättvisande om du inte druckit mängder innan.

Här är blödningen slut efter missfallet, slutade igår. Tycker det känns konstigt med tanke på att mensen brukar vara 5-8 dagar och mycket. Visst har det blött mycket under söndag + måndag, men igår jättelite bara när jag vaknade och sen inget alls under dagen. Så igår kväll hade vi sex som vanligt igen.

Kan det vara så att man blöder kortare efter missfall? Har försökt läsa på nätet men varierar väldigt...detta var ju väldigt tidigt men räknade på nåt sätt att det iaf skulle blöda likvärdigt med en mens.
    Nu blir det en lugn vecka där jag kan fokusera på annat, inget som kommer hända på bäbisfronten. Men om allt funkar som det ska efter mf så borde jag ha ÄL framåt nästa torsdag så då får jag börja vara lite vaksam igen på hur det känns i kroppen. Är rädd för att det ska strula med min cykel nu efter mf men kommer försöka vara positiv även om jag är jätterädd....

• Nykär15
    Galenlängtan skrev 2016-03-09 07:57:10 följande:

Räknar ni mensen sedan första bruna flytningen?

Tror man ska räkna från när det kommer färskt blod läste jag nånstans. Men vet inte om det är rätt. Att det kan vara spottings innan bara med flytningar osv.

Sist hade jag färskt blod en dag, sen inget alls på två dagar, sen som vanligt igen med mycket blod i 5 dagar. Väldigt konstigt, aldrig vart så innan. ÄL kom exakt 14 dagar efter den där första blödningsdagen och sen gravid på den ju, missfallet kom dagen efter BIM. Så min cykel gick ju på den första konstiga dagen den gången.

Mina ev bruna flytningar kommer men sen kommer oftast blod bara några timmar senare, så sker oftast samma dag vilket gör det lite enklare.

Denna cykel får jag försöka räkna mf första blödningsdag som mensens första dag...hade jag inte vetat jag var tidigt gravid så hade jag ju trott det var mens, så hoppas kroppen med tror det eftersom HCG hade gått ner till en så svag nivå redan i fredags eftersom digitala visade negativt på morgonurin...

• Nykär15

Har kontaktat en fertilitetsklinik för att se om man kan komma och göra enbart ett AMH-prov, där de alltså kollar äggreserverna. Det stressar mig mest att inte veta om jag har några vettiga mängder kvar liksom...om jag vet att det finns ok med antal kvar så kan jag nog slappna av mer i våra försök och inte känna sån stress mot klockan som jag gör nu...

Har någon mer gjort ett sådant prov?

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016