Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Maran73 skrev 2016-03-01 09:02:53 följande:

Härligt, stort grattis båda två!!! Kul!

TACK! Tänk att det ska vara så svårt att ta in att det är på riktigt! Men är ju så mysigt denna pirriga tiden!
  • Nykär15

Tack!!

Hoppas på fler plus i tråden framöver!

hoppfullsnart40 skrev 2016-03-01 17:45:22 följande:

Stort grattis :D

• Nykär15
    Pluttan skrev 2016-03-01 19:54:58 följande:
    Det var tyvärr ett så kallat spökstreck tydligen :( För att jag tog ett cb (ej digitalt) dagen efter som var negativt. Så bara fortsätta att kämpa vidare.... Nu väntar jag in ägglossning som förhoppningsvis ska komma om några dagar.

Hur går det för dig?

Usch va trist :(

Skönt ÄL närmar sig igen, nya tag!

JeyLa skrev 2016-03-02 00:01:41 följande:

Stort grattis till pussen, härligt :)

Nykär15: Får se om du mår annorlunda/får andra symptom den här graviditeten då :) Jag hade heller aldrig hört att mannen kunde påverka ens "mående", men den bm som sa det till mig var lät väldigt säker på sin sak iaf :)

Själv har jag haft äl, tror jag iaf - jag valde att inte kolla ngt denna gång - har ju haft äl mellan dag 9-12, mest 9-10 tror jag. Det är dag 12 idag och tidigt imorse stack sambon på jobb i 11 dagar - fick till det dag 7, 9 och 11....så vi får väl se :/

Jag vill väldigt gärna, men jag har bestämt mig för att sälja alla barnsaker och barnkläder nu iaf, har redan börjat på att rensa då det är en stor barnloppis här i slutet av månaden. Yngsta dottern fyllde ju tre i november, så eg så skulle man ju spara allt....men jag orkar liksom inte, svårt att förklara. Blir det så blir det....även om jag jättegärna vill, men jag kan ju inte styra över det.

Håller också tummarna för fler plus här i tråden :)

Ja ska bli spännande att se om det blir annorlunda, gärna mot det bättre isf! ;)

Förstår nog dina tankar lite med att sälja grejerna...dessutom känns det ju så speciellt att få kolla på nytt, boa osv om man blir gravid...så jag tycker du gör rätt. Känns dessutom bättre att ha nåt att göra i sin väntan.
    Ska med sälja grejer på en loppis om några veckor. Jag och killen vill ju skapa nytt ihop så kommer ändå inte använda mycket av det jag har kvar...

Maran73 skrev 2016-03-02 07:27:18 följande:

Synd! Nä vi ska ju som sagt på ett första samtal m läkare/gynekolog på tisdag. Sen blir det väl ett gäng tester och undersökningar och beroende på resultat av dessa får vi fatta beslut om vad vi ska göra. Behandling eller inte? Vilken i så fall, IVF? Osv. Tills dess så försöker jag nu att slappna av lite, hänger med här men inte så mycket mer. Ska börja rida igen, haft uppehåll ganska länge. Fokusera mer på annat ett tag helt enkelt. Försöka iaf.

Skönt det är dags för undersökning, du får hålla oss uppdaterade!

Kul med ridningen, har ju precis sålt min häst efter att ha haft henne utlånad två år. Men får rida henne när jag vill..men blir sällan just nu, så tråkigt med vädret osv..men skönt ha tillgången.

Med de två första barnen red jag till v 35 :)

• Nykär15

Jo hoppas på snälla symptom så man kan njuta mer :)

JO det är skönare när man lyckas tänka blir det så blir det...jag kom in i den känslan lite för ett par veckor sen, efter att jag hade haft ett riktigt bryt med massa negativa känslor och tankar om att det inte skulle gå...men min underbara kille hade massa kloka ord att säga och efter det kändes det mycket lugnare och mer avslappnat...behövde nog få ur mig alla tankar, sätta ord på dem och prata om det.

Var så chockad av plusset och kan inte riktigt förstå det än. Vill bara förbi BIM så kan jag kanske slappna av lite mer...försöka iaf. Är ju en ständig oro med graviditet och barn....men ja, ni fattar nog.

Och så kommer en lång tid där man ska mörka för vänner, jobb osv...vi ska ju göra KUB och är rätt eniga om att vi ska berätta först när det är gjort, om vi kommer så långt.

• Nykär15

Ge inte upp förrän BIM, än är det inte försent!

Dragit ner på kaffet till 2 koppar/dag. Vissa dagar 1 kopp, dricker te ist.

Galenlängtan skrev 2016-03-02 17:15:27 följande:

BIM -5 gjorde ett test i morse, fick för mig att jag kände mig gravid. Det var negativt. Nu känns det som mensen ska komma närsom och PMSen är ett faktum. Känner mig såå irriterad på allt och alla.

Funderar på om ni dricker kaffe? Jag har försökt dra ner på mitt kaffedrickande eftersom det kan påverka fertiliteten och tänkt sluta helt men känner mig smått beroende och varje morgon tänker jag att jag slutar nog i morgon...

• Nykär15

Verkligen inte, kan ju få plus i morgon :) helt plötsligt är det där, från en dag till en annan :)

Galenlängtan skrev 2016-03-02 20:33:22 följande:

Tack :) nä jag borde inte ge upp än..

• Nykär15

Gissar det går åt helvete här...de svaga testerna har inte ökat och idag på bim fick jag Ej gravid på digitalt..

Får väl hoppas på blödning snart (svagt ljusrosa flytning nu) och annars söka vård nästa vecka...så jävla ledsen. :(

• Nykär15
    Galenlängtan skrev 2016-03-04 08:05:10 följande:
    Nej usch vad jobbigt för er. <3 Beklagar så mycket.
    Tack...har inget sagt till min kille, vill inte göra han ledsen på jobbet samtidigt som jag bara vill ha hem honom :( tårarna bara rinner...
  • Nykär15

Längtar efter killen, vill bara vara nära han. Vi pratade i morse och han har ringt hem under dagen o kollat så allt är ok osv...han är såklart jätteledsen och han vet jag känner det är pga mig o min ålder o säger jag inte ska känna press osv...men så jäkla svårt. Var så himla lycklig ju...

• Nykär15
    Maran73 skrev 2016-03-04 15:27:55 följande:

Nej fy vad tråkigt! Vet precis hur det känns! Även om det bara är en kort tid, dagar el veckor, så är det ändå som att marken försvinner under fötterna på en. Gråt ut, inget annat att göra. Stor kram!

Tack...blir en tung helg, tvära kast mot den lycka vi fick känna i några dagar iaf...kram
Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016