• stajlish

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

jewel skrev 2016-01-25 12:19:15 följande:

Nu är mina ägg plockade!!! :) 12 st blev det, känns jättebra. I morgon ska de ringa och säga hur många som blivit befruktade. Det gjorde väldigt ont men det är ju så kort tid så det var ingen fara. De lämnade två blåsor på vänster sida som var svåra att nå, de tyckte att det räckte ändå. Håll tummarna för mina ägg nu! :)

Härligt! Grattis =) Hoppas på många fina befruktade ägg nu!
  • stajlish
    anki75 skrev 2016-01-25 14:13:04 följande:

Nu är mina ägg oxo plockade. Jag fick ut 19 st!! Jag blev helt paff. Det trodde jag ju aldrig. Och det kändes ingenting.Det kommer väl nu i efterhand :/

Grattis! Va skönt att det gick så bra, hoppas inte du får så ont efter heller!
  • stajlish
    Listan:

Regnbågsdröm
    , 29 år. Långt protokoll. IVF 2. ÄP 14 januari, ET 16 januari, TD 31 januari.

Stajlish, 31 år, FET v.3 TD 6/2

Anki75
    , 40 år. Långt protokoll. IVF 1. ÄP 25 jan. 

Jewel, 32 år. Syskonförsök 1. Kort protokoll, äggplock 25 jan.

Loppi
    , 39 år. London. Första försöket.13 jan Menopur start. Äggplock 26 Jan.

BK1986, 29 år, IVF 1, kort protokoll, sprutstart Menopur 14/1, äggplock v 4.

Celavie1, 39 år, IVF1, långt protokoll, äggplock 27/1.

Adalia84
    , 31 år. Långt protokoll första syskonförsöket. Sprutstart 14 jan. 

Majamas, 26 år. Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart Menopur 21/1. Äggplock v. 5.

Iskristall, 39 år, IVF 2. Kort protokoll. Sprutstart v.4-5. ÄP v.6? TD? 

Mariana79
    , 36 år, syskonförsök ivf, korta protokollet med start vecka 5-6. 

Amie77
    , 38 år. FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 9 

Nicka 34 Försökt bli gravid i ca 6 år .Fet i mitten på feb 

Ingensmamma, 31 år. Långt protokoll. IVF 1. Spraystart vecka 7.

Fredag 37, icis, korta programmet. Start denna vecka. 

Mama5 42år, IVF 3, långt protokoll, spray start 30/1 

Pipam, 25 år, IVF 1, start nästa cykel, BIM 28 jan. Korta protokollet. Har PCOS och hypotyreos. 
  • stajlish
    anki75 skrev 2016-01-26 09:59:32 följande:

Nu har kliniken ringt...jag har 5 befruktade ägg! :)

Grattis! =)
  • stajlish
    loppi skrev 2016-01-26 16:50:39 följande:

Allt gick prima! Sputan ok - morfinliknande lite obehagligt. Ta ut äggen lite konstig tryckande känsla. Inte skönt o lite otrevligt.

Bästa nyheten vi fick 5 ägg av blåsorna. De kommer ringa imorgon o ge oss resultat om befruktning. Sedan insättning fre eller om många klarat sig söndag :)

Kände mig absolut inte vimsig efter sprutan utan super pigg. Vi tog kommunalt hem gick alldeles utmärkt. Såhär två timmar efter känner jag inget alls.

Härligt! Låter som du hade ett lika smärtfritt ÄP som jag! =) Nu hoppas vi på befruktade ägg!
  • stajlish
    celavie1 skrev 2016-01-26 22:15:22 följande:

Har ni klarat er bra med biverkningar under era respektive behandlingar?
    Jag var trött, orkeslös och grinig under suprecur sprayen. När jag börjat med menopuren och gått ned med sprayen blev jag lite stabilare i humöret men kände mig istället uppblåst och faktiskt lite ont i lederna. Idag har jag varit väldigt konstig i magen (jättegasig). Vet inte om det är en biverkning eller något annat. Summa summarum har jag nog gått upp något kilo också. Men överlag tycker jag att det gått bra.

Jag hade lite värmevallningar när jag sprayade med Suprecur, annars inget varken av den eller sprutorna. Sen blev jag lite svullen de första dagarna med Lutinus efter ÄP. Jag tror jag var väldigt skonad!
  • stajlish
    jewel skrev 2016-01-27 14:53:18 följande:

Nu är jag ruvare! :) Fick tillbaka ett embryo av toppkvalitet så det känns jättebra. De andra fem befruktade äggen ska odlas vidare till på lördag för att se om de kan frysas in. Testdag är alla hjärtans dag, men jag kommer testa tidigare om inte mensen kommer innan då.

Grattis! Håller tummarna för ett plus o ägg till frysen :)
  • stajlish
    loppi skrev 2016-01-28 13:36:48 följande:

Ett liter "perfekt ägg" sitter nu i livmodern! Första gången jag ruvar någonsin, spännande!

Grattis! När är TD?
  • stajlish
    Mariana79 skrev 2016-01-29 11:49:10 följande:

Ååååååååååå maj gaad... Ikväll startar vi med menopur! Nervös, glad, rädd och förväntansfull...

Lycka till! =)
  • stajlish
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-01-29 22:58:11 följande:

Skall träffa bm och läkaren på första besöket. Vad händer på första besöket?

Man pratar och gör ett ultraljud, planerar behandlingen =)
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016