• Nicka

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Idag har jag pratat med Carlanderska då min mens kom igår.
    Har 2 ägg i frysen så de blir Fet i mitten på mars :) hoppas verkligen att de går som de ska denna månad och att ägglossningen kommer.

• Nicka
    loppi skrev 2016-02-23 15:36:50 följande:
    Det ligger runt £5500 för 3 försök, så runt 55000kr typ. Han gav mig ca 46% chans att bli gravid per försök. Känns lite som att man kastar pengar i sjön. Vi har råd, men det känns så konstigt att lägga så här mycket pengar på ett "lotteri". 
    Vi fick ge 68000kr för ett "trepack" gjorde bruttolönavdrag, och fick leva lite snålare i 6 månader,de funkar de oxå.
    Har i nuläget ingen koll på hur vi ligger till med försöken, hur många vi har kvar o så.
    Kände att 68000 inte va så mycke pengar för att få vårt efterlängtade barn,hur vi gör när försöken är slut är nånting vi får ta ställning till då..
    Va du än bestämmer dej för så lycka till!
  • Nicka
    mini72 skrev 2016-02-24 19:26:24 följande:

Efter våra önskningar om att snabbt få komma igång med IVF2, har kliniken bestämt en annorlunda metod, jämfört med första gången. Jag ska starta med p-ring som ska sitta inne i 14 dagar. Tillsammans med detta ska jag använda hormonsprutor, men denna gång blir det max-dosering. Har redan fått datum för första VUL som blir 1 april.

Detta ska bli så spännande, nu vet jag ju också vad jag går till och hur sprutorna funkar - jag som egentligen hade sprutskräck och allt, men den är numera botad! :)

Vad är en p-ring?
  • Nicka
    mini72 skrev 2016-02-25 07:10:50 följande:
    Det är ett preventivmedel som är en gummiring med låg hormondos, som sätts in som en tampong. Hormonerna ska förhindra att ägglossningen nu sker vid fel tidspunkt i förhållande till VUL och ÄP osv.
    Ok :) finns tydligen många sätt
  • Nicka
    Mariana79 skrev 2016-02-28 06:42:41 följande:

Cb digital visade Gravid 2-3 veckor idag 1 dag före testdag!! Jippppppppiiiiiii , äntligen!!!!!!

Grattis till plusset :)
  • Nicka
    stajlish skrev 2016-03-05 11:18:22 följande:
    Ja, hon trodde på missed abortion iaf... vi var på vul o såg bara en fin hinnsäck/fostersäck i "rätt" storlek men den var tom... märkligt ändå. Så det var en besvikelse såklart.. även om vi var väl medvetna om att det kan ske i så tidigt skede.. är ju tyvärr väldigt vanligt. Så nu väntar vi på att kroppen ska göra sitt o stöta ut det.. så vi kan börja om. Det kommer jag göra, så snart jag vet när vi kan komma igång igen! :)
    Usch va tråkigt :(
    Kram
  • Nicka
    stajlish skrev 2016-03-05 17:44:19 följande:
    Ja, det var verkligen trist! :( Men men, bara o ta nya tag! :) Hur går det för dig?
    Skönt att ni tänker/känner så och är starka i de.
    Jag väntar på att få omslag så vi kan göra FET, kommer förhoppningvis i början på veckan och nästa helg är de dags isf (:
    Blev inget förra månaden då jag inte hade nån ägglossning :(
  • Nicka
    lisbur skrev 2016-03-06 19:17:47 följande:

Hej!

Jag är ny här! Jag gjorde ivf i Falun för första gången i jan och blev gravid. Tyvärr blev det missfall i v 7, men troligen dog det tidigare. På vul syntes bara en stor blodfylld livmoder, inget annat.

Nu undrar jag om någon vet när jag kan göra Fet? Vi har 3 st blastocyster i frysen.

Jag har 0 i hcg och har blött klart, blödde 9-10 dgr.

Måste det gå en mens emellan? El får man köra direkt på kommande mens?

Vill inte vänta....

Tråkigt med ditt missfall :(
    Jag tror och de är som sagt bara vad jag tror och att du måste få en mens, för att få ägglossning och kunna göra ett frysåterförande.
    Har för mej att de varit så för mej.
  • Nicka
    lisbur skrev 2016-03-06 21:31:41 följande:
    Tack för svar!

Ja det var inte kul :(

Jag är lyckligt lottad och har barn sedan innan, som kom till spontant, men har nu försökt i 4-5 år med att få fler utan att lyckas. Därför försöker vi nu med ivf med hopp om att det ska gå vägen.

Jag har pco vilket gör att jag inte har någon egen ägglossning, el iaf väldigt sällan, men regelbunden mens. Så jag måste nog göra stimulerat fet.

Men du tror att jag måste få en mens efter missfallet och sen får jag göra fet på kommande mens, dvs i april då?

Så trist att vänta bara... :(
    I Augusti 2014 trodde jag att jag var i vecka 14 men de upptäckte under kuben att fostret va dött och varit de sen vecka 9 :(
    Blev tvungen att med hjälp av mediciner framkalla ett missfall.
    Efter de har jag för mig att de tog lite tid innan mensen kom igen och att jag inte fick göra fet på den mensen utan vänta på nästa.
    De bästa är ju att prata med kliniken.
    Ja all denna väntan,kan bli tokig för mindre.
  • Nicka
    Fame skrev 2016-03-13 11:09:20 följande:
    Skoj! Jag har för mig att hon heter Karin Gunnarsdotter, har träffat henne en gång men minnet e bra men kort ;) Var inte säkert att vi skulle få henne nästa gång (äggplocket) men jag hoppas det för fick förtroende för henne. Hade läst lite om en del som var missnöjda med bemötandet i Linköping innan så var lite nervös men hon var jättebra tyckte jag. Ska kolla er på insta :) Jag bloggar påivfknyttet.blogspot.se men har bara hunnit tre inlägg än då vi precis är i startgroparna med nedreglering. Lycka till!! 
    Har börjat följa din blogg :)
    Men vet inte om jag lyckats få in nån kommentar..kan kanske vara så att du måste godkänna och jag har gjort några försök haha
  • Nicka
    UppsalaElinor skrev 2016-03-14 18:01:10 följande:

Hejhej :) , hoppar in i tråden med en liten fråga, jag är på sprutdag 6, korta metoden, idag har jag fått blodblandad flytning. Någon som känner igen sig eller vet vad det kan bero på? :-/

Har googlat runt men hittar igen riktig förklaring :(

De har jag inte varit med om, vad jobbigt :(
    Har du läst om möjliga biverkningar?
    Kan ju vara att slemhinnorna är sköra.
    Hoppas du får svar.
  • Nicka
    jooo skrev 2016-03-21 21:34:24 följande:

Heej tjejer! Jag håller på med första försöket på rmc I linköping. Är på sprutdagar 9, ska ta ovitrelle imorgon och äggplock på skärtorsdagen :)

Passande att göra äggplock vid påsk :)
    Lycka till!
  • Nicka
    Ingensmamma skrev 2016-04-06 14:50:15 följande:

Sänder här lite hopp till er alla!

Jag har haft de två värsta veckorna i mitt liv med start måndagen påskveckan då vi plockade ägg (fick ut 11 st varav 7 var mogna). Efter en stund kommer de in och säger att de inte hittat några spermier i makens prov! Vi fick göra biopsier samma eftermiddag, på 7 biopsier fick de fram en enda spermie med knäckt nacke. De ville skicka oss till Göteborg där man som enda klinik i Sverige går in och plockar ut spermier med öppen teknik (microtese). Den trasiga spermien injicerades dock i ett ägg och det befruktades och delade sig och hör och häpna; fick högsta poäng av embryologen. Har idag ruvat i 14 dagar, inte haft ett enda gravidsymtom och trott att mensen ska komma vilken sekund som helst. Men jag har plussat. Stor kram till er alla som kämpar. Det krävs bara ett ägg och en enda spermie.

Vilken historia :) :) önskar dej fortsatt lycka till!
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016