Ingensmamma skrev 2016-02-06 16:46:45 följande:
Kan någon vänlig själ svara på lite frågor hos en förstagångs-ivfare?
1. Jag kommer att nedreglera i nästan 3,5 veckor. Försämrar det chanserna för att lyckas?
2. Jag kommer att börja på högre dos Menopur än normalt pga av mitt "låga" amh-värde (1,4). Jag antar att de tänker sig att mina äggstockar kommer att svara dåligt? Eller?
3. Jag kommer att ta Lutinus (förutsatt att vi kommer dit), jag tycker försjuttsingen att det är svårt att få in en tampong tillräckligt högt upp (ursäkta intimiteten), jag är livrädd för att det ska bli fel här med Lutinus. Är det svårt?
4. Angående Lutinus; jag ska ta dessa 3 ggr/dag och i mitt jobb kommer jag inte ut till en toalett mer än på lunchen. Hur viktigt är det att de tas var åttonde timme?
5. Jag har förstått att många tjuvtestar innan testdag? När börjar man då? Ruvardag 3 känns ju liksom orimligt.
Kram och trevlig lördag till er alla ????
Angående Lutinus , de finns en speciell applikator vilken jag själv använt och tycker funkar bra,visst känns de men inte som en tampong,efter första tabletten blir de ju lättare då de blir kladdigt ;)
De låter ju inte bra att du bara kan besöka toalett på rasten!?
Nu vet ju inte jag va du har för arbetstider men om du tar en på morgonen, en på lunchen och en på kvällen. Jag frågade sköterskan hur jag skulle ta då jag jobbar skift och helst vill slippa ta på jobbet och de löste sej :)