• Nicka

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Pipam skrev 2016-02-03 20:04:56 följande:

Något jag behöver tänka på gällande orgalutranen? Några tips gällande den?

Inser att jag inte vet hur många dagar man tar den... Är det till äggplock typ?

Imorgon är första VUL. 11.00 ska jag vara där.

Mitt tips är att du sitter ner när du tar den,jag tycker de gör mindre ont,har själv haft hjälp av min sambo att ta just den sprutan.
    Har du inte fått stimuleringsprotokoll?
    Lycka till imon!
  • Nicka
    Pipam skrev 2016-02-03 20:43:10 följande:
    Jodå, men det är bara ifyllt till idag eftersom vi får se om dosen ska justeras imorgon. :)

Vi pratade ju igenom allt i december men det har jag ju nästan glömt! Haha! Nu är menopuren tagen. Den går ju som en dans.. Så ska ta orgalutranen strax!
    Aha men då får du vidare instruktioner i morgon :)
  • Nicka
    Pipam skrev 2016-02-03 21:10:53 följande:

Fattar inte vad jag oroade mig för! Det gick som en dans det med... Kändes mindre att spruta in den än menopuren. Värst nu efter!

Svullnade direkt upp så fort jag drog ut nålen och började svida/klia.

Skönt att de gick bra :)
    Orgalutranen är den värsta tycker jag.
  • Nicka
    jewel skrev 2016-02-05 04:41:37 följande:

Jag vaknade för en stund sen o behövde kissa så jag gick upp o tog ett gravtest. Jag är gravid!!! Ruvardag 9, samma dag som jag plussade med dottern. Känns helt otroligt, trodde faktiskt inte att det hade gått vägen. Nu hoppas jag bara att det stannar o blir en bebis i oktober!

Så roligt! :) grattis till plusset!
  • Nicka
    Queen5683 skrev 2016-02-05 15:52:21 följande:

Jag som är helt nu på tråden, kan nån förklara alla små förkortningar som ni använder...Äp har ja förståt tror jag är äggplock men dem andra som vul och ETT har jag lite sämre koll på.

Vul är vaginalt ultraljud
    ET är embryo återförande då ägget är färskt
    FET är embryo återförande då ägget är fryst
    Hoppas detta hjälpte dej lite :)
  • Nicka
    Queen5683 skrev 2016-02-05 16:19:43 följande:
    Tack va snällt, nu hänger jag med lite grann.
    Så lite så,bara att fråga på :) lätt att man tar för givet att alla ska förstå alla dessa förkortningar ;)
  • Nicka
    Ingensmamma skrev 2016-02-06 16:46:45 följande:

Kan någon vänlig själ svara på lite frågor hos en förstagångs-ivfare?

1. Jag kommer att nedreglera i nästan 3,5 veckor. Försämrar det chanserna för att lyckas?

2. Jag kommer att börja på högre dos Menopur än normalt pga av mitt "låga" amh-värde (1,4). Jag antar att de tänker sig att mina äggstockar kommer att svara dåligt? Eller?

3. Jag kommer att ta Lutinus (förutsatt att vi kommer dit), jag tycker försjuttsingen att det är svårt att få in en tampong tillräckligt högt upp (ursäkta intimiteten), jag är livrädd för att det ska bli fel här med Lutinus. Är det svårt?

4. Angående Lutinus; jag ska ta dessa 3 ggr/dag och i mitt jobb kommer jag inte ut till en toalett mer än på lunchen. Hur viktigt är det att de tas var åttonde timme?

5. Jag har förstått att många tjuvtestar innan testdag? När börjar man då? Ruvardag 3 känns ju liksom orimligt.

Kram och trevlig lördag till er alla ????

Angående Lutinus , de finns en speciell applikator vilken jag själv använt och tycker funkar bra,visst känns de men inte som en tampong,efter första tabletten blir de ju lättare då de blir kladdigt ;)
    De låter ju inte bra att du bara kan besöka toalett på rasten!?
    Nu vet ju inte jag va du har för arbetstider men om du tar en på morgonen, en på lunchen och en på kvällen. Jag frågade sköterskan hur jag skulle ta då jag jobbar skift och helst vill slippa ta på jobbet och de löste sej :)
  • Nicka
    lallallalla skrev 2016-02-07 14:43:15 följande:

Nu är jag också ruvare! En jättefin liten cellklump till mig och två blastisar till frysen. :))

Grattis :) lycka till!
  • Nicka
    Iskristall skrev 2016-02-07 22:34:43 följande:

Då var det dags för ÄP i morgon! Spänd och lite nervös

Lycka till!
  • Nicka
    MoM11 skrev 2016-02-07 23:17:04 följande:

Lycka till Iskristall! För min del blir det på tisdag.

Lycka till!
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016