• hope88

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

stajlish skrev 2015-12-07 21:03:22 följande:

Ja, man blir verkligen galen av att ruva! :D Men man får väl va glad att man har nåt att ruva på... på söndag vet vi hur de har gått denna gången. Ska bli skönt att slippa ovissheten iaf, oavsett resultat! =) Härligt med en positiv man! Ska hålla tummarna o tänka på er på onsdag!

Förstår det ;) Ja det får man vara glad över :) Hoppas jag också kommer dit! Spännande håller tummarna för plus! Kommer du tjuvtesta? :p

Tack =)
  • hope88
    Nicka skrev 2015-12-07 21:09:41 följande:

Förstår att du är nervös, men de kommer att gå fint! Är oxå nervös trots att jag gjort de några gånger, sist fick jag lite lugnande innan de va kanon :)

Har huvudvärk/migrän ganska så ofta i vanliga fall men visst är de en biverkning på sprayen.

Menopurens biverkningar har jag inte läst (;

Hoppas det :) Hehe ja tror inte att nervositeten släpper även om man vet hur det går till. Är ju så mycket annat som ska klaffa också. Skulle få lugnande så hoppas det tar udden av det hela lite ;)

Åh migrän är inte att leka med! Har inte haft så mycket biverkningar utom trötthet och lite molande I magen. Idag känns det tungt neråt. Sprutpaus ikväll :)
  • hope88
    celavie1 skrev 2015-12-07 22:04:24 följande:

Lycka till Hope du är en klippa i den här tråden och jag hoppas allt ser fortsatt bra ut! Kram kram 

Tack så mycket! Åh vad go du är tack :) Hoppas jag kan peppa och stötta så mycket det går!

Hur går det för dig? Skulle du på återbesök gällande cystan snart? Hoppas verkligen den är borta så ni är fit for fight sen :) Kram
  • hope88
    celavie1 skrev 2015-12-07 22:24:46 följande:

Eftersom jag fortfarande väntar på att få starta behandling delar jag med mig en betraktelse från senaste undersökningen. Jag tycker ibland att det vi måste genomgå inför IVF känns lite obekvämt. Sista jag var inne för gynundersökning hade jag en ny läkare. Återigen ville han gå igenom alla data från alla tidigare undersökningar och test. Sparar de inte sånt i datorn??

Han undrade bla om jag växt sedan sist?? Jag sa att jag fortfarande var 1.71 lång och troligtvis inte skulle växa mer, fniss! Även han skrattade lite. Med på undersökningen var även en annan man. Han presenterades ej men av hans namnbricka kunde jag utläsa att han var läkarkandidat. Han ska väl lära sig och det kan jag förstå men det skulle väl inte skada och förklara vem han var och vad han gjorde där innan? Ibland tycker jag att de informerar dåligt! Pratade om det med mamma och hon menade att jag får tänka på annat och bara hänga med men jag är nog lite blyg tyvärr och lider av alla dessa undersökningar. Hur känner ni?

Förstår att du känner att det känns konstigt. Tycker absolut att kandidater ska hälsa och presentera sig och om inte de gör det så ska handledaren göra det. Handlar om att man som patient ska känna sig bekväm och trygg så tycker inte alls att det är konstigt att du reagerar över det. Man kan ju inte göra så mycket åt det tyvärr men visst ska de läsa på om en och presentera sig.

Lider inte av undersökningarna känns som om jag vant mig men förstår din känsla av att det blir ännu jobbigare om de inte presenterar sig m.m. heller.

Kommer absolut uppdatera på onsdag om hur det gått :) Är nervös men förväntansfull! Kram
  • hope88

IVF lista (fyll på vartefter)

Regnbågsdröm: 29 år (om typ 1,5 vecka) och går på RMC i Malmö.

Långt protokoll. Spraystart 10/12. Planerat ÄP vecka 2.

Kan även nämna att jag lever i samkönad relation, men det märks ju kanske på namnet ;)

Hope 88; 27 år. Går på Huddinge sjukhus (landstingsfinansierat) Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart 29/11, ÄP 9/12.

Gift sedan i somras med min ungdomskärlek.

Gravid:

• hope88

Regnbågsdröm: 29 år (om typ 1,5 vecka) och går på RMC i Malmö. Långt protokoll. Spraystart 10/12. Planerat ÄP vecka 2. Kan även nämna att jag lever i samkönad relation, men det märks ju kanske på namnet ;)

Hope 88; 27 år. Går på Huddinge sjukhus (landstingsfinansierat) Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart 29/11, ÄP 9/12. Gift sedan i somras med min ungdomskärlek.

Gravid:

• hope88
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-08 15:22:56 följande:

Hej alla! Hur ligger alla till i den här tråden egentligen? Såg någon annan tråd där de gjort upp en lista över de som är med i tråden - typ planering och hur gamla folk är. Kanske kan göra något liknande här? Vore kul att veta vilken klinik alla går på också

Vet dock själv inte hur man redigerar ett inlägg så att man kan "fylla på" med folk, eller uppdatera den. Men det kanske någon annan vet?

Jag kan börja.

Är 29 år (om typ 1,5 vecka) och går på RMC i Malmö.

Långt protokoll. Spraystart 10/12. Planerat ÄP vecka 2.

Kan även nämna att jag lever i samkönad relation, men det märks ju kanske på namnet

Ja en lista är alltid roligt. Så har man lite mer koll :) Fyllde på nu med mig hoppas det blev bra.
  • hope88

Regnbågsdröm: 29 år (om typ 1,5 vecka) och går på RMC i Malmö. IVF 2. Långt protokoll. Spraystart 10/12. Planerat ÄP vecka 2. Kan även nämna att jag lever i samkönad relation, men det märks ju kanske på namnet ;) 

Hope 88; 27 år. Går på Huddinge sjukhus (landstingsfinansierat) Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart 29/11, ÄP 9/12. Gift sedan i somras med min ungdomskärlek. 

Gravid:

• hope88
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-08 15:34:27 följande:

Jättebra! Om du vet hur man redigerar så kan du få lägga till IVF2 på mig. För såg att du skrivit att det var ditt första försök

Vet inte heller hur man redigerar :P Uppdaterade i ett nytt inlägg istället :D
  • hope88
    celavie1 skrev 2015-12-08 19:24:17 följande:

Jag ska på återbesök den 16 dec så jag hoppas cystan är borta då. Har inte känt av den alls konstigt nog.

Hoppas den är borta då =) Har inte heller känt av mina cystor tidigare. De har bara setts på ultraljud. Tror de börjar ge besvär först när de blivit några cm om de hinner bli det innan de försvinner.

Är supernervös inför imorgon! Blir spontanbio nu. Känner att jag behöver lite annat att tänka på och passar på nu när jag inte tar några sprutor ikväll =)
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016