celavie1 skrev 2015-12-07 22:24:46 följande:
Eftersom jag fortfarande väntar på att få starta behandling delar jag med mig en betraktelse från senaste undersökningen. Jag tycker ibland att det vi måste genomgå inför IVF känns lite obekvämt. Sista jag var inne för gynundersökning hade jag en ny läkare. Återigen ville han gå igenom alla data från alla tidigare undersökningar och test. Sparar de inte sånt i datorn??
Han undrade bla om jag växt sedan sist?? Jag sa att jag fortfarande var 1.71 lång och troligtvis inte skulle växa mer, fniss! Även han skrattade lite. Med på undersökningen var även en annan man. Han presenterades ej men av hans namnbricka kunde jag utläsa att han var läkarkandidat. Han ska väl lära sig och det kan jag förstå men det skulle väl inte skada och förklara vem han var och vad han gjorde där innan? Ibland tycker jag att de informerar dåligt! Pratade om det med mamma och hon menade att jag får tänka på annat och bara hänga med men jag är nog lite blyg tyvärr och lider av alla dessa undersökningar. Hur känner ni?
Förstår att du känner att det känns konstigt. Tycker absolut att kandidater ska hälsa och presentera sig och om inte de gör det så ska handledaren göra det. Handlar om att man som patient ska känna sig bekväm och trygg så tycker inte alls att det är konstigt att du reagerar över det. Man kan ju inte göra så mycket åt det tyvärr men visst ska de läsa på om en och presentera sig.
Lider inte av undersökningarna känns som om jag vant mig men förstår din känsla av att det blir ännu jobbigare om de inte presenterar sig m.m. heller.
Kommer absolut uppdatera på onsdag om hur det gått :) Är nervös men förväntansfull! Kram