• hope88

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Iskristall skrev 2015-12-21 16:36:56 följande:

Jag vet inte om ivf och progesteronen kan göra så att mensrn kommer tidigare? Mrn blodblandade flytningar kan man väl få av progesteronet ju, kan ju vara det du fått? Vissa säger ju att man kan få en liten blödning när ägget fäster en såkallad nidblödning, kan det vara det? Eller det kanske är för sent i lutealfasen för det?

Jag har varken molvärk eller mensvärk. Inga ömma bröst ingenting! I vanlig cykel skulle mensen komma idag eller i morgon. Om den inte dyker upp testar jag väl onsdag eller torsdag igen.

Inte jag heller :/ Man är så ovetandes! Ja kan ju vara det hoppas men tror verkligen mensen kommer snart.

Ja det borde ju vara för sent för nidblödning nu men vad vet jag he he. Tror det är sent för det.

Blir tokig av denna ovisshet. Mina bröst är bara ytters ömma. Mer molvärk i magen och svanken precis som vid mens så vette sjutton. Jag märker väl här i dagarna.. åh vad jag hoppats på plus men förhoppningsvis tar det sig på nästa!

Hoppas din mens håller sig borta och att frånvaron av molvärk är positivt för dig för då kanske iaf mensen inte kommer =) Hoppas!

Kram
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-21 22:19:34 följande:

Jag hoppas på att din molvärk i magen och svanken är något positivt! Det behöver ju inte vara mens på G, kan ju vara "växtvärk" eller vad det kan kallas och du får plus!

Kram

Jag hoppas ju också men eftersom det är så likt mensen så tror jag tyvärr inte det. Men kan ju vara progestronet också.. Snart är ovissheten över.. de har verkligen rätt när i den info att ruvartiden är tuffast.

Hoppas din mens håller sig borta <3
  • hope88
    pandoraDiem skrev 2015-12-20 11:03:02 följande:

Härligt att ni går sätta igång nu :) här väntas det fortfarande, men det känns rätt okej det också. Massa lycka till och god jul!

Hur går det för er Pandoradiem? Visst hade du fått ok på cellprovet och väntar nu in remissen till ivf kliniken eller?

God jul =)
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-22 06:16:22 följande:

Jag hoppas ju också den håller sig borta, men just nu tror jag bara den gör det pga det tillsatta progesteronet. Är på RD13 idag.

Hur går det idag hope88 för dig?

Hoppas det inte är så utan att den håller sig borta de närmsta 9 månaderna =)

Satte precis in en lutinus och inget rosa/brunt längre. Kanske avtagit. Fortfarande molvärk. Tog däremot ett test och det var så blankt det bara kunde bli. RD11. Då är det väl kört?
  • hope88

Tack för pepp tjejer!! Man får väl se helt enkelt. Nu är det rosa tillbaks. Har konstiga flytningar det är liksom inte vitt längre utan geléaktigt och tråkigt och i det är det rosa/brunt.

Har inte mensen kommit till åå torsdag testar jag igen..

Man vet aldrig hoppas så för dig nu Iskristall!

• hope88
    Iskristall skrev 2015-12-22 11:06:26 följande:

Skumma flytningar hope88!? Hoppas det leder till nåt bra!

Kram

Ja så konstigt som om jag skulle ha ägglossning nu liksom.. Molvärken ökar.. det är lite som en brännande värk över livmodern..

Kram
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-22 11:27:57 följande:

Håller tummarna så hårt för dig gumman! Kram

Tack vännen! Kram
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-22 11:27:57 följande:

Håller tummarna så hårt för dig gumman! Kram

Tack vännen! O jag för dig! Kram
  • hope88
    celavie1 skrev 2015-12-25 10:25:46 följande:

Hej vännen hur är det idag? Håller sig mensen borta?

Hoppas!!!

Tyvärr inte. RD14 idag och fortfarande minus och idag har det kommit blod. Så det tog sig inte denna gång. Nästa omgång blir vid nästa mens i slutet av januari.

Hur går det för dig?

Kram
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-25 10:11:11 följande:

Vilka tjejer är kvar här i tråden som börjar med ivf 2016?

Jag kommer fortsätta hänga med er. Hoppas jag får starta ny omgång sprutor vid nästa mens, i slutet på januari då.

Jag är kvar. Nästa omgång blir också vid nästa mens i januari. Ska kontakta kliniken på måndag för att få mer besked.

Är så rädd att det här inte ska fungera =(
  • hope88
    Popetot skrev 2015-12-25 10:26:08 följande:

Jag är fortfarande med. Har varit seg med att skriva då jag är lite deppig över allt. Det händer inget. Bara väntar och väntar på det där brevet om att få starta. Det är mer än ett år sedan vi startade utredningen men på grund av en klantig läkare har allt tagit längre tid. Nu bytte vi klinik men då hamnar man i kö på nytt. Jag hoppas och tror på att brevet dyker upp i januari. Men på grund av tidigare strul så väntar jag mig nästan ytterligare bakslag. 2016 ska bli ett bra år!

Men vad irriterande!! Kontakta vårdgarantin enligt den ska ni få hjälp inom 3 månader efter remissen utgått. Men som Iskristall skriver så kanske det blir en annan klinik men om det är okej med er så ring.

Hoppas ni snart får starta igång och jag hoppas så att 2016 blir vårt år!
  • hope88
    canada skrev 2015-12-25 10:31:40 följande:

Hej! Vi börjar med ivf i feb/mars om allt går som det ska! :)

Härligt att ni snart får komma igång =) Kan kännas som en evighet men när man väl är igång går tiden snabbt.

Vi gjorde vårt första ivf nu november/december tyvärr tog det sig inte. Mensen är på ingång. Hoppas på mer tur för försök 2 i januari/februari.

Kram
  • hope88
    stajlish skrev 2015-12-27 13:43:25 följande:

Då blir vi ett gott gäng som kan följas åt i januari igen! =) Kul! 2016 ÄR vårt år tjejer! Kram på er

Det blir vi =) Ja det ska det banne mig bli!! Hoppas så åt oss alla! Kram
  • hope88

Det enda jag tar är mitt val kvinna med folsyra i och extra magnesium. Vet att det finns en hel drös med diskussioner ang tillsatta vitaminer m.m. men är lite rädd för att experimentera.. analyserar för mycket!

• hope88

Nu har jag pratat med en underbar barnmorska på kliniken! Nu ska läkarna gå igenom den tidigare behandlingen för att komma på en ny behandling till mensen i januari så det känns bra. Ska även in på ett ultraljud nästa tisdag för att se att allt ser bra ut inför nästa behandling så känns lite bättre nu.

Bara försöka vila upp sig lite nu!

• hope88

Hej och välkommen alla nya :) Kul att det händer lite här i tråden.

Tog en paus härifrån på några dagar då jag hade en hemsk mensvärk efter den här ivf omgången så har bara tagit det lugnt och umgåtts med maken.

Hur mår ni och vad är planerna för er nu?

Vi har precis kommit hem från vul nu på kliniken. Allt såg fint ut men tydligen har jag ägglossning på g trots att mensen slutade i förrigår. Kunde bli så av ivfen så troligen får jag mens igen om ca 2 veckor.

Ny plan för ivf 2 är; långt protokoll. Ska starta med synarelaspray på dag 21 på nästa mens så typ mitten av februari. 2 spray om dagen. Sen om jag förstod det rätt så kommer jag få en blödning på dag 7-12 och då ska jag ringa kliniken och få ett startdatum för gonal-f sprutorna som de höjd dosen på från 125ie till 175ie och fortsätter även med en spraydos om dagen istället för orgalutranen. Sen fortskrider det väl som det korta med vul för att kolla äggblåsor och så ovitrelle och äggplock.

Detta tror de ska både öka mina ägg och ge de bättre kvalité så hoppas på det.

Är dock nojig över alla biverkningar som synarela(nässpray) kan ge.. huvudvärk, viktuppgång, klimakteriesymtom. Superkul :D Men såklart värt det om vi får vårt efterlängtade mirakel <3

Någon som gjort många protokollet mee spray som kan berätta lite?

För er som är nya så gjorde vi IVF försök 1 29/11 och Fick minus på stickan så alltså misslyckat försök. Då gjorde vi korta protokollet med bara sprutor, gonal-f 125 enheter och fick ut 4 ägg varav 3 befruktades, 1 sattes in i min livmoder och de övriga 2 klarade sig inte till frysen. Så därför måste vi göra om allt denna gång.

Känns som en evighet till nästa gång. Typ slutet av mars lr så blir det äggplock om jag förstod allt rätt. Lite luddigt än. Men på ett sätt känns det skönt med lite paus fram till spraystart.

Här gör vi också ivf pga av för få spermier hos min man.

Hoppas allt går bra för er. Kram

• hope88
    loppi skrev 2016-01-07 20:27:08 följande:

Så kul att höra! Grattis! Tar du sprutan i benet eller magen? Måste erkänna att jag är lite spruträdd.. men kommer väl komma över det med tiden!

Hur gör ni allihopa med att be om "ledighet" för läkarbesök! Det har varit endel nu för mig på senaste och väntar bara på att de skall surna till..

Det kommer gå bra med sprutorna. Det går så snabbt :) Du klarar det!

Jag har varit öppen på jobbet. Vi är en liten nära grupp så det kändes helt okej att berätta så de är okej att jag är borta då och då. Kändes bara bättre att berätta än att någon spekulerar
  • hope88

Ja att få använda bruttoavdrag vore ju kanon och verkligen en fördel men det där med att fråga skulle jag tycka var jätteläskigt! Tänk om det inte finns så sitter man där o bara jahapp haha ;)

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016