• Nicka

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Elsie12345 skrev 2016-02-08 20:06:48 följande:

Hej!

Är det ngnhär som ska göra lr har gjort FET? Ska själv göra det på fredag...

Har gjort och ska snart göra :)
    Väntar på att få omslag på ägglossning,idag tänkte jag att nu kommer "glada" gubben men inte...
    Lycka till på fredag!
  • Nicka

Börjar bli lite smått orolig, inget omslag på ägglossnings testet.. Är på dag 17 idag.
    Har ringt Carlanderska, så dom ringer upp under förmiddagen.

• Nicka
    Amie77 skrev 2016-02-10 08:27:19 följande:
    Brukar du få ÄL tidigare i cykeln? Själv har jag kort lutealfas och oftast får jag utslag CD16 = ÄL CD17, men ett par gånger senaste halvåret har det varit utslag CD18 = ÄL CD19.
    Vad menas egentligen med lutefas?
    Pratat med Carlanderska på fm och hon sa att blir de inget omslag imon så skall jag boka tid hos gyn på fredag.
    Blir de omslag blir de en kontroll på måndag och återförande på onsdag :) så hoppas verkligen att glada gubben visar sej imon.
    Är lite tungt på jobbet på fredag om jag måste på kontroll...
  • Nicka
    BK1986 skrev 2016-02-10 16:24:35 följande:
    Lutealfas är tiden från ägglossning till mens. Den kan variera från person till person men är oftast cirka 14 dagar.
    Ok!
    Jag har appen menskoll och när jag ska ha mens så brukar den stämma men enligt den skulle jag ha ägglossning i söndags..
    Men kan kanske vara så att omslaget är ett par dagar senare?!
  • Nicka
    Iskristall skrev 2016-02-10 18:02:23 följande:

Nu har jag fått mitt lilla embryo tillbaka. Nu börjar ruvarperioden! <3

Grattis o lycka till! :)
  • Nicka
    BK1986 skrev 2016-02-11 06:59:41 följande:

Har blodblandade flytningar nu på morgonen. Brösten är inte alls ömma. Får nog ställa in oss på att det tar slut här för denna gång...

Sitter nu och undrar om jag orkar gå på jobbet eller inte. Känns egentligen inte som att jag orkar med det riktigt.

Styrkekram till dej! Hoppas att de är som de ska.
    Vet att man kan blöda trots graviditet men jag har aldrig varit med om de och inte heller hört talas om nån i min närhet som haft de så, så förstår att du känner som du gör.
  • Nicka

Inget omslag idag på morgonen :(
    Blev att boka in en gynkoll imon.
    Hoppas nu att omslaget kommer och att de ser bra ut så de kan bli fet antingen onsdag eller torsdag.

• Nicka
    BK1986 skrev 2016-02-12 07:19:32 följande:

Då var resan slut för oss denna gång. Minus på testen imorse och mer blod. Det är en konstig känsla. Tusen tack för stöd, råd och peppning under den här tiden. Vet inte vad jag gjort utan denna tråd. <3

Så tråkigt :( sänder en styrkekram!
  • Nicka

Usch va tråkigt med alla minus :(
    Är själv ledsen och nere nu då jag tydligen på första gången på 6 år inte haft ägglossning :( så de blir nog ingen FET för mej oss denna månad.. :(
    Får vänta nu o se om Carlanderska hör av sej under dagen..
    Står utanför jobbet nu och är inte alls sugen på att gå in o jobba..

• Nicka
    Iskristall skrev 2016-02-22 12:36:27 följande:

Tack tjejer! Nu hoppas vi den vill stanna också.

Grattis!! :)
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016