• Nicka

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

hope88 skrev 2015-12-17 10:39:09 följande:
    Jo då dagarna flyter på men långsamt. Ruvardag 6 idag =) Imorse var stickan blank så nu är ovitrellen ute ur kroppen. Igår var det två streck men svagt men ni är
    Nicka skrev 2015-12-17 10:33:30 följande:

Nu ringde dom från Carlanderska och meddelade att 5 st är befruktade :) :)

Så glad o lättad!!

Nu är de bara att hoppas att vi kommer med i testgruppen och att dom 5 klarar sej fint :)

Då vi gör missfallsutredning så ville läkaren att vi väntar med Fet tills den är klar och de lär väl dröja, har fått ny tid för fler blodprover den 22 januari..känns som en evighet, men allt för att vår längtan skall bli verklighet.

Nickasworld.blogg.se

Åhh vad härligt Grattis!! Jag håller tummarna!!

Ja allt kommer vara värt det u slutändan <3

För mig går det väl bra. Ruvardag 6 idag. Har ömma bröst, illamående, molande mage och svettningar men det är nog progestronet som spökar med kroppen. Är nog för tidigt att känna av gravsymtom om jag nu är det. Hoppas ju men har ingen större tro på det. Blir som det blir försöker jag tänka. Troligen klarade sig våra 2 ägg sig inte till frysen som de odlade vidare efter ET förra fredagen så tar det sig inye nu blir det nytt försök helt och hållet i januari med sprutor och allt. Hade varit skönt med något ägg i frysen men nästa gång ökar de dosen så då får vi förhoppningsvis ut fler ägg. TD 27/12

Kram
    Tack :)
    Ja de är så man får tänka!
    Tråkigt att de inte klarade sej, hoppas du har fått tillbaka guldägget! Håller tummar o tår!
    Kram
  • Nicka

Hej alla och god fortsättning på julen :)
    Jag kommer att hänga kvar här i tråden, beroende på när missfallsutredning är klar så blir de fet kanske feb,mars nån gång.
    Har fått brev om att vi har två embryon i frysen :)
    Kram

• Nicka
    Fredag skrev 2016-01-05 15:43:58 följande:
    ET, FET?
    ET = embryo transfer (färskt)
    FET = frozen embryo transfer

Om de va de du undrade över :)
  • Nicka
    stajlish skrev 2016-01-05 21:26:14 följande:
    Tack för att du svarade innan jag hann se det :)
    De va så lite så :)
  • Nicka

Idag har jag ringt sjukhuset angående missfallsutredningen,skall ta ytterligare prover den 22 januari och ville få reda på hur snabbt vi kan få svar och hur snabbt vi kan göra Fet.. Att analysera proverna tar några dagar då de görs i Lund, men har vi inte fått svar inom en vecka så skulle jag ringa.
    Hoppas kunna få tillbaka på denna mens och ägglossning som kommer :) om dom inte hittar nått som är konstigt..

Nickasworld.blogg.se

• Nicka

Den som kan får gärna lägga till mej på listan
    Försökt bli gravid i ca 6 år
    34år
    Hoppas få göra fet i mitten på feb

• Nicka
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-14 11:05:23 följande:

Äggplocket klart. Blev 4 ägg. Färre än sist och det känns lite jobbigt. Samtidigt vet man ju att det bara krävs ett guldägg för att det ska funka. Vi hoppas så att mina 4 ägg är de där perfekta äggen. Imorgon får vi veta om det blivit någon befruktning. Livrädd och orolig för tiden emellan nu. Men håller mina tummar fortfarande, släpp inte dem ni heller - ni som hoppas på oss. Kram!

Håller tummar och tår!!!
  • Nicka
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-16 14:00:16 följande:

JAG RUVAR!!
    Ett litet hjälteägg hade klarat sig och är nu isatt. Oavsett hur det går så känns det som en seger! Tack till alla som hållit tummarna, ni kan ju gärna fortsätta månaden ut om ni vill

Så roligt ???? önskar dej all lycka till!
  • Nicka
    Nicka skrev 2016-01-16 23:41:46 följande:
    Så roligt ???? önskar dej all lycka till!
    Ska vara glad gubbe o inte frågetecken..
  • Nicka
    evnor2 skrev 2016-01-17 00:28:55 följande:

Ska på mitt första äggplock på måndag och jag är livrädd för att det ska göra svinont???? tänk om man inte klarar av det. Tyckt att sprutorna har varit förjävliga. Inga biverkningar men klarar inte av att sticka mig själv och är nålrädd. Men de är bara hoppas att de finns nåt att plocka ut och att det funkar?

Jag va väldigt nervös inför både äggplock två och tre men jag fick massa smärtstillande plus en lugnande tablett innan och de hjälpte mej, enda problemet är om man har ont efteråt då de inte går att ta mer smärtstillande på några timmar, men fråga kliniken, är inte meningen att du ska må dåligt. Önskar dej lycka till!
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016