• hope88

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

stajlish skrev 2015-12-04 15:56:23 följande:

Tack! Ja, gärna! :) Skönt att allt gick bra idag!

Hehe ;)

Ja det känns skönt nu i efterhand. Var så nervös att de inte skulle se en enda haha
  • hope88

Joli, det är ju jättebra att du/ni får stöd av anhöriga i denna resa och man ska prata med de man känner sig bekväm med och litar på.

Åh vad tråkigt låter ju inte som ett bra möte :/

Ja men så känner jag också. Det är spännande och nytt men samtidigt finna där en rädsla att det kanske inte går. Men vi får försöka hålla hoppet uppe <3

Var där idag på ultraljudet och det såg fint ut och läkaren sa också att det är normalt med molande precis som du skrev. Vi gör korta protokollet och det här är vårt första försök :)

Låter bra att de tar hand om en och har koll då känner man sig lite tryggare på resan. Idag såg läkaren ingen risk för överstimulering men jag ska ändå in på ett nytt ultraljud och ta blodprover på måndag och så troligen äggplock på onsdag.

Tack då jättemycket och detsamma till er :)

Kram

• hope88

Ni som gjort äggplock och insättning jobbade ni dagen efter äp och dagen för insättning?

Och ni som ska göra det hur tänker ni?

Dagen för äp kompar jag. Men funderar på de andra dagarna

• hope88
    stajlish skrev 2015-12-04 21:39:28 följande:

Nej och nej. Dagen efter insättning var en söndag, men hade kunnat jobba. Dagen efter ÄP var jag lite öm så de va skönt att va hemma eb dag extra =)

Tack för svar :) Ska prata med chefen på måndag
  • hope88
    Nicka skrev 2015-12-04 22:12:15 följande:

Vet ej om jag hoppat in i denna tråd, men gör de om de är ok?

Vi är inne på vår 4e IVF och igår började jag med menopur, kör långa protokollet denna gång, så tar även Synarela (nässpray)

Allt måste verkligen klaffa denna gång då äggplock är bestämt till den 16 dec.

Vi skall ingå i en studie, så de kommer bli totalfrys.

Har även fått kallelse till gyn för blodprover som skall tas på oss båda inför missfallsutredning. Så nu är de mycke på gång :)

Nickasworld.blogg.se

Välkommen :)

Håller tummarna att allt klaffar och går bra!

Vad är det för studie? :)

Ja det känns nog bäst att vara hemma dagen efter äp också. Ska förbereda jobbet på måndag
  • hope88
    Nicka skrev 2015-12-06 10:09:23 följande:

Tack :)

Skrev lite om studien i ett föregående inlägg :)

Jag tycker absolut du ska vara hemma dagen efter äggplock.

Vilken dag ska du plocka?

Såg nu vad spännande hoppas ni kommer med men som du skrev så är det ju bra att de oavsett har lite extra koll på äggen :) Håller tummarna stenhårt för er!

Ja verkar ju som om de flesta är det så blir nog så. På onsdag blir det äp troligen :) Får se imorgon på andra vul hur det ser ut
  • hope88
    Nicka skrev 2015-12-06 16:04:32 följande:

Ja vi hoppas mycke att få komma med.

Tack :)

Ok, hoppas att de ser bra ut imorgon då!

Det förstår jag! Hoppas åt er med =)

Ja det får vi hoppas att det gör :)
  • hope88

Andra vul gick bra idag så på onsdag blir det äggplock :) Ikväll tar jag ägglossningssprutan och så imorgon är det en vilodag.

Hur mår ni/går det för er tjejer?

• hope88
    Nicka skrev 2015-12-07 18:33:07 följande:

Härligt!

Har du plockat innan?

Lycka till! Håller tummarna för en bra skörd :)

Här går de bra med nässpray och spruta, dock inte mått så bra idag haft sån jäkla huvudvärk, men kämpade mej igenom arbetsdagen, nu känns de okej.

Det är första gången så är rätt nervös nu! Hoppas det går bra! Tack för tummarna =)

Usch vad jobbigt! Är det vanligt med huvudvärk av sprayen? skönt att det går bra men hoppas att inte huvudvärken blir något återkommande.
  • hope88
    stajlish skrev 2015-12-07 18:57:36 följande:

Härligt! =) Mår kanon, men den här väntan gör en galen...tiden går så sakta.. o man pendlar mellan att känna sig hoppfull till att man känner som om de kommer bli misslyckat... men idag fick vi brev om att vårt andra befruktade ägg klarat sig till frysen så nu har vi en liten fin blastocyst i frysen! :) Känns skönt. Ett misslyckande denna gång kommer kännas "lättare" när man vet att det finns en chans till där utan att behöva gå igenom allt igen direkt =) Hur mår du?

Ja all väntan tar ju knäcken på en! Förstår att du pendlar mellan hopp och rädsla för misslyckas. Det gör jag med. Nu är det oro över äggplock, blir det tillräckligt med ägg, kommer de befruktas, får vi några till frysen m.m. så jobbigt men det kommer ju vara värt det bara vi får vårt efterlängtade plus <3 Håller tummarna för plus! Och jötteskönt att ni har ett ägg i frysen också. Slipper man göra om sprutproceduren på en gång är ju det skönt :)

Jo då jag mår bra. Lite öm och tung i magen dock. Ska bli skönt att få ut allt på onsdag! Sen mår jag bra ibland och sämre ibland och det är ju för jag pendlar mellan hopp och rädsla. Min man är mer positiv och tror på detta.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016