• hope88

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Iskristall skrev 2015-11-29 20:49:22 följande:

Härligt Hope88, nu är ni igång också!

Nä, jag känner faktiskt ingenting i kroppen än. Och är dock därför lite orolig att jag inte skulle svara på medicinen. Men vad vet jag, det blir faktiskt bara 3:e sprutan idag så det är kanske förtidigt för att känna av sprutorna redan ändå?!

Ja det känns härligt :)

Kan ju vara så att vi inte kommer känna så mycket i kroppen. Min läkare sa att biverkningar är väldigt få vid korta protokollet och som du säger om man känner något så tror jag att det är kanske när man sprutat en vecka eller så. Tror det tar längre än 3 dagar för att äggen ska växa på sig. Tror absolut medicinen gör sin grej på dig. Vilken dos kör ni med? Jag fick börja lågt på 125. Hoppas att det blir bra :)
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-11-29 21:02:20 följande:

Ja, hoppas medicinen gör sin grej på oss

Jag har börjat med 225ie.

Håller tummarna stenhårt! :)

Det är så häftigt att det är olika behandlingar och doser trots att men genomgår samma procedur. Hela grejen är bara så ball. Tänk att det här är vår väg till bebis, lite annorlunda väg, men åh vad de kommer vara efterlängtade :) Jag hoppas så för oss alla!
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-11-29 21:29:05 följande:

Ja visst är det ballt! Hoppas vägen inte kommer vara allt för lång bara! Tummarna hålls hårt för oss alla!

Ja verkligen :)

Ja det får vi verkligen hoppas! Håller mina också!
  • hope88
    stajlish skrev 2015-11-29 21:53:43 följande:

Ja, hoppas bara tiden går fort och att det går vägen! :) Ja, ska försöka leva på som vanligt bara och hoppas dessa veckor går lika fort som det brukar göra annars... :) 

Härligt! Ja, nu är du ett steg närmre!

Ja nu får tiden gärna swisha förbi ;)

Låter som en bra plan det där :) Ja tiden brukar ju springa iväg så det får den gärna göra nu med.

Ja ett steg i rätt riktning :)
  • hope88
    pandoraDiem skrev 2015-11-29 22:29:37 följande:

Tack för tummarna! Håller mina för dig och alla andra i tråden också såklart :)

Tack :)
  • hope88
    Adalia84 skrev 2015-11-30 09:10:13 följande:

Hej alla! Jag påbörjar behandling fr.o.m nästa cykel. Ska köra långa protokollet och från Carl von linne. Borde bli insättning kring slutet av jan om allt går som det ska! Är jättetaggad nu! Kör ni långa/korta och från vilken klinik?

Hej och välkommen hit Adalia84 :)

Spännande att du/ni är på g nu också! När är nästa cykel för dig?

Jag kör korta protokollet inom landstinget på Huddinge sjukhus :)
  • hope88
    Adalia84 skrev 2015-11-30 19:00:04 följande:

Oj Hope88 skulle bli en smile och inte frågetecken såklart:)

Härligt att höra att ni lyckades med ert tidigare försök som ledde till barn :) Håller tummarna att det går lika bra denna gång! Ja att gå privat kostar ju en hel del, tråkigt att det gör det då man inte väljer att ha svårt att bli med barn liksom även om vi är tacksamma för 3 försök så ser det ju väldigt olika ut beroende på vart man bor.
  • hope88
    celavie1 skrev 2015-11-30 19:33:37 följande:

Hej vad kul att vi blivit så många i tråden och att så många av er är igång! Jag hinner inte riktigt med och skriva. Nåväl idag var jag på undersökning och tyvärr upptäcktes en cysta på min ena äggstock :( Läkaren verkade inte så orolig men jag ska dit igen på kontroll den 16 dec för att se vad som skett. Tråkigt nog innebär det att jag inte kan starta behandlingen tills den är väck. Ärligt talat kändes det som ett slag i ansiktet... Blir så ofantligt trött!!.Hursomhelst, fick reda på att jag ska köra långa programmet så det blir nässpray och sprutor efter nyår. Är det någon av er som haft cystor förut?

Åhh celavie1 vad tråkigt att höra! :( Förstår att det känns tungt.

Jag har haft cystor tidigare. 2 ggr och båda gånger sprack de av sig självt men gjorde fruktansvärt ont så fick ligga inne med morfin. Som jag har fått hört har mina varor funktionella cystor som är väldigt vanligt och ofarligt i fertil ålder så är ju säkert en sån du har och de försvinner ofta av sig själv efter ett par veckor så det är nog därför du fått ett återbesök bokat. De höll koll på mina också med några veckors mellanrum på ultraljud.

Hoppas den snart är väck så du får sätta igång!

Kram
  • hope88
    celavie1 skrev 2015-11-30 20:33:35 följande:

Ok, tack för ditt svar. Är det meningen att de ska spricka efter ett tag? Är det så de försvinner?

Tror att de spricker eller att kroppen bara absorberar upp.
  • hope88
    Fredag skrev 2015-12-01 10:20:43 följande:

Känner ni några biverkningar?

Ska ta tredje sprutan ikväll, än så länge inga biverkningar
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016