• hope88

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

JennyNG skrev 2015-12-01 15:23:56 följande:

Har nyss suttit och läst om linnes ???? vi ska oxå göra där och ska på första mötet i januari om vilket protokoll antar ja ???? Härligt och följa er här tjejer

Är dålig på att skriva själv men jag väntar in tiden och läser vad ni skriver ????

Snart är det januari :))
  • hope88
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-01 19:35:07 följande:

Hej alla! Jag hoppar in i den här gruppen. Startar snart vårt andra försök, långt protokoll. Börjar med synarela-spray den 10 december och har planerat plock v2, så passar rätt bra tidsmässigt med er andra här

Vid förra försöket misslyckades vi när ett befruktat ägg skulle föras tillbaka. Precis innan återförandet så blev något fel och de delade sig inte som de skulle. Vi hade tre befruktade ägg och var på väg till kliniken när de ringde och sa att vi kunde vända. Fruktansvärt var det. Men nu är vi på banan igen och taggade inför vårt nästa försök. Hoppas det går vägen den här gången!

Vi är två kvinnor och går på RMC i Malmö.

Välkommen hit regnbågsdröm :)

Vad tråkigt att ni fick avbryta förra försöket :( Det är ju sånt man är rädd för. Finns ju massa hinder inom ivfen också ingen garanti att man får ett ägg insatt. Man vill ju så gärna. Hoppas verkligen att detta försök med långa protokollet går bättre håller tummarna jättehårt! :)
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-01 22:45:06 följande:

I morgon dags för första vul. Börjar bli lite nervös

Ät också nervös inför fredag. Hoppas det går bra idag håller tummarna :)
  • hope88
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-02 09:19:47 följande:

Ja, det finns alldeles för många hinder. Man inser hur skört allting är. Vi körde långa protokollet förra gången också. Skillnaden nu är att jag ska ta menopur istället för gonal-f som spruta. Och att de bytt donator. Vi får hoppas att det går vägen den här gången. Tack till alla som håller tummar och styrka till alla er som kämpar!

Ja verkligen :( Okej då håller jag tummarna att dessa ändringar ger en liten extra skjuts :)

Tack detsamma!
  • hope88

Välkommen hit Joli!

Beklagar att det inte gick vägen denna gång :( Ni får prata ihop er och besluta om ni ska ge din mans simmare ett försök till eller om ni ska ta donerade simmare. Hoppas ni kommer fram till ett beslut så ni snart kan vara igång igen.

Stor kram till dig. Du kanske kan gå prata med någon så du får bearbeta lite?

Ja den där rädslan har jag också. Vi vill ju så gärna bilda familj och bebis är så efterlängtat och rädslan för att det inte kommer hända är så jobbig att hantera emellanåt för mig och mannen också :( Man får bara hoppas på att på något sätt så kommer det ske även om vägen har varit extremt lång..

Kram

• hope88

Snart är det januari och dags även för er fredag :)

Fredag skrev 2015-12-03 14:44:12 följande:

Läkaren sade att det såg väldigt bra och friskt ut på ul. Det är ju en bra början.

Låter som en bra start :)
  • hope88

Ringde kliniken idag pga molandet vid äggstockarna samt att det typ småhugger när jag reser mig eller sätter mig ner.

Pratade med en vänlig barnmorska som sa att det nog händer mycket där nere nu och att vi får se vad ultraljudet visar imorgon. Hon sa att från 1 ägg som det normala till mer i behandlingen kan ju ge obehag men det man inte vill är att det inte går för fort och då kan det bli justeringar i dosen men att jag fortsätter med gonal-f som ordinerat samt tillsätter orgalutranen ikväll så får vi se imorgon.

Blir ju då nervös att det inte ska gå bra eller att vi får avbryta. Ibland känns det så jobbigt att vara ovetandes om hur det går.

Hur har ni känt efter några dagars behandling?

Kram

• hope88

Nu har jag varit på första ultraljudet. Allt såg fint ut. Ska fortsätta med samma dos över helgen och sen ett till ultraljud på måndag eftermiddag och så blir det troligen äggplock på onsdag. Ingen risk för överstimulering såg han heller så det var skönt att höra!

Den största blåsan var 15 mm. Sen var några 14 mm. Några 10 mm. De såg alla bra ut. Sen var det någon som var 6 mm också och de trodde han inte skulle växa på sig helt men kanske.

Så nu kör jag på under helgen och hoppas det ser bra ut på måndag också :)

Kram

• hope88

Håller tummarna för plus stajlish :) Tiden får gärna springa förbi ;)

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016