• hope88

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Fredag skrev 2015-12-17 16:50:28 följande:

Hur länge tar du progestronet efter Återföringen?

Fram till testdag 3 ggr om dagen
  • hope88
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-17 17:02:09 följande:

Men har de sagt redan nu att de ökat dosen nästa gång? Fan vad respektlöst att ta upp "nästa gång" redan nu. Tanken och förhoppningen ska ju vara att ni lyckas! Herregud, det där får de väl ta sen.

Jo men de sa det inte så hårt utan mer går det inte på detta försök som de dock hoppas på så höjer de dosen för att maxa chanserna till fler ägg som ev kan frysas och det var nog för att hag var besviken över så då ägg när de trodde vi skulle få ut fler ägg pga min pco och de valde en väldigt låg dos pga det. Så det var väl mer så och för att jag också frågade vad händer nästa gång om vi inte lyckas nu. Mitt vanliga katastroftänk ;)
  • hope88
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-17 17:43:41 följande:

Okej vännen, då fattar jag! Håller alla tummar för dig! <3

Tack så mycket =) Jag med för dig! Kram
  • hope88
    Nicka skrev 2015-12-17 19:23:53 följande:

Tack :)

Ja de är så man får tänka!

Tråkigt att de inte klarade sej, hoppas du har fått tillbaka guldägget! Håller tummar o tår!

Kram

Ja känna lite surt. Ska ringa den 28/12 till kliniken ang plus eller minus och då får vi reda på vad som sker härnäst. Frågar då först om äggen om inget brev kommer.

Ja vore ju underbart om det är guldägget jag bär på nu <3 Hoppas men vågar inte tro helt. Tack!

Kram
  • hope88
    evnor2 skrev 2015-12-19 20:28:52 följande:

Hej hoppar in lite här. Ska upp till calanderska för första äggutag i januari. Har försökt länge att bli gravida. Vi blev gravida med pergotime för mer än ett år sen som slutade i missfall???? livrädd att der ska bli så igen. Blev även för överstimulerad av pergotime så det slutade i akut op då de trodde min äggstock hade snurrat sig. Fick även reda på dom i göteborg i veckan att jag har PCO ????. men bara hoppas och hålla tummarna? hoppas de går bra för er andra?

Spännande att vara igång =) Välkommen hit! Jag hoppas det går bättre denna gång för er med ivf istället! Förstår rädslan. Jag har också PCO vilket innebar för mig första ivfen nu att de började på en låg dos. Tydligen lätt för överstimulering då äggstockarna är pigga så de behöver hitta rätt dos. Fock dock inte så bra gensvar som de trodde på dem låga dosen så klarar vi det inte på detta försök, ruvar på ett ägg nu, så höjer de dosen för ivf 2. Håller tummarna för er.

Här är det bra är förkyld dock. Hoppet pendlar men hoppas på plus men ändå vågar jag det inte. Har testdag 27/12.
  • hope88
    celavie1 skrev 2015-12-20 09:05:17 följande:

Men oj då är det ju inte så långt kvar med ruvningen. Mår du bra? Vad trist att äggen kanske inte kunde frysas. Läste att de ibland har svårt att klara dem i odling utanför kroppen. De trivs ju bäst i kroppen och där har du ju ett nu 

Nä testdag om en vecka. Är på RD9 idag. Har molvärk, ömma bröst och lite så. Känns som om mensen är på väg eller så är det progestronetabletterna som ger ifrån sig symtomen. Så svårt att veta. Kommer tidigast tjuvtesta på onsdag på RD12.

Ja det kändes trist men förhoppningsvis ruvar jag på guldägget.

Hur mår du?
  • hope88
    celavie1 skrev 2015-12-20 09:57:56 följande:

Jag var på ultraljudsundersökning i onsdags och fick då reda på att min cysta försvunnit. Så skönt! Nu kan vi påbörja vår IVF resa. Dagen innan julafton ska jag börja det långa protokollet med nässpray Suprecur. Jag får köra det långa protokollet eftersom jag har få äggblåsor så de tror att det blir bäst. Så den 13 januari ska jag börja ta Menopur sprutor.Går allting sedan enligt plan skulle äggplock då bli i slutet av januari. Känns så overkligt att jag snart ska komma igång. Jag hoppas jag kan hålla rätt på all medicinering! Har ena grönsakslådan i kylen full av förpackningar. Instruerade sambon om att han inte får lägga något annat där......

Så nu får man väl ställa in sig på att komma in i ett för tidigt klimakterie och bli sprutmissbrukare ha ha! Jag hoppas sannerligen att det mynnar ut i något gott!

Men åh vad skönt att den är borta nu visste att det skulle försvinna av sig själv vad härligt =) Då är ni snart igång nu då! Ja man får lita på läkarna så kommer nog bli bra det där! Ha ha hade också grönsakslådan till alla sprutor ;)

Hoppas på så få biverkningar för dig! Klart det ska mynna ut i något gott det hoppas jag verkligen för oss alla =) Kram
  • hope88
    Fredag skrev 2015-12-21 08:41:59 följande:

Hur många besök på kliniken var ni innan äggutplok?

Första besöket var själva informationsbesöket. Men efter att jag fått mens och börjat ta sprutor så var vi på 2 st ultraljud för att se hur äggblåsorna växte. Sen var det dags för äggplock och 2 dagar senare insättning.
  • hope88

RD10 idag och har bruna flytningar.. är nog mensen som är på väg. Känns kört för denna gång :(

• hope88
    Iskristall skrev 2015-12-21 15:58:43 följande:

Men åh?! Men vi vet ju inte om det är kört hope88! Har ju läst och hört om kvinnor som blödit mer eller mindre när de varit gravida. Jag fortsätter hålla tummarna för att du får plus! När skulle du få mens om det varit vanlig cykel?

Hoppas ju lite än men känns kört till 90%. Har molvärk i både mage och svanken som innan mens. Har dock haft det ett par dagar nu och innan mens får jag det ca 2 dagar innan.

Ska ha mens på fredag om det hade varit en normal cykel. Brukar få brunt en dag innan i normal cykel. Det här är rosa/brunt som kom nu. Men kan ivfen och progestronet göra så mensen kommer tidigare?

Tack håller tummarna för dig med! När skulle du testa om inte mensen kommer?

Kram
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016