• Mariana79

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

celavie1 skrev 2016-01-30 10:57:51 följande:

Vårt lilla ägg blev det inget med. Fick beskedet igår. Det blev inte befruktat trots bra spermaprov. Kändes som någon dött. Ville fan slå sönder något och skrika. Hade nog gjort det om jag inte varit på jobbet. Istället tvingade jag mig att le och försöka avsluta det mest brådskande. Fick höra att jag såg sjuk ut av en kollega. Tänkte svara att Ja jag är svårt sjuk i själen just nu! Men hummade istället fram något om migrän. Jag vet ju att man inte ska hoppas för mycket, framförallt inte från första försöket, men det hjälps inte. Jag är en sådan människa med för många känslor! Ska kontakta sjukhuset på måndag och höra om de har någon idé om fortsättning.

Har läst alla era inlägg och ömsom gläds och gråter åt våra vedermödor. Man blir ödmjuk av det här....

Jag beklagar verkligen :( så hemskt och orättvist det måste kännas. Skrik, bråka och gråt allt du kan. Må du snart komma upp till ytan igen <3 Kram!!!
  • Mariana79
    stajlish skrev 2016-01-30 19:07:10 följande:

Vi var så otåliga o nyfikna så vi pallade inte hålla oss... vi var inställda på minus o att det kanske skulle bli ett plus nästa vecka isåfall.. om vi hade tur.. så detta var verkligen en chock och positiv överraskning! =) Får se om de är starkare imorgon.. sen ska jag testa med clearblue digitalt på tis,ons nån gång tänkte jag så får vi nog verkligen svar =)

Åhhhhhhhhh så underbart! <3 Detta kommer gå bra nu! Kram!!!!
  • Mariana79
    celavie1 skrev 2016-02-01 19:35:17 följande:

Har försökt hämta mig efter besvikelsen förra veckan. Tack för all support från er här. Ringde sjukhuset i dag och fick tid på fredag för samtal om fortsättningen. Jag och sambon skulle ju gärna vilja göra ett andra försök och se om det skulle kunna gå bättre men det är klart att det måste vara medicinskt försvarbart. Om de tror att det är värt att testa. En gång är ju ingen gång kan man ju se det som tycker jag. Är livrädd för vad läkaren ska säga och hur jag kommer reagera på det.

Jag tycker det är så kul att det gått bra för så många av er. Det stärker mig att det kan faktiskt fungera. Jag hoppas så att det fortsätter att gå bra. Någon vänlig själ får gärna uppdatera vår finfina lista med info om mig. Flytta mig långt ned och skriv att jag inväntar besked om eventuellt IVF försök 2.

Är det någon av er som betalar själva för IVF? Vad kostar det mellan tummen och pekfingret?

Vi håller tummarna att läkaren kommer med bra besked. Jag är övertygad om att det kommer att gå bra för dig.

Vi betalar själva vår IVF och den kommer att kosta ca 30 000 kr för ett försök..

Kram <3
  • Mariana79
    Libra1 skrev 2016-02-02 14:17:36 följande:

16 ägg blev det idag. Inte konstigt att man kände sig svullen. :)

Wow! Gratulerar till bra skörd :)
  • Mariana79
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-02 17:20:13 följande:

Usch. Är ledsen och har panik. Skall på mitt första möte idag. Har kämpat med vikten och var under gränsen tills jag ställde mig på vågen idag och från ingenstans gått upp 2kg. Så nu är jag över gränsen. Va fan gör man? Skulle vara så trist att få ett nej nu. Så nära ???????????? har ni fått väga er på era möten?

Jag är överviktig men har inte fått nej... dock så har jag gått upp sedan inskrivningen eller vad man ska säga.. vet inte om jag ligger på för högt bmi, fick aldrig klarhet idet från min läkare. Känns ju tokigt om de nekar en vid äggplocket när man väl kommit så långt.. (jag gör ivfen på en annan klinik än den jag vände mig till för att starta upp på) känns piss och skit att jag inte lyckats gå ner de kg jag ville till ivfen utan istället gått upp. Jag gör vad jag kan nu när jag är mitt uppe i det.

Äter bra och motionerar varje dag.

Jag har bestämt mig för att sluta vara arg och stressad över min vikt, det är ju så stressande ändå hela proceduren.

Jag är övertygad om att min vikt kommer att komma på tal när vi är på kliniken, jag räknar med det. Men jag är där jag är just nu, jag kan inte spola tillbaka tiden utan bara göra det bästa jag kan from nu.

Hoppas du kan finna ett lugn <3

Kram!
  • Mariana79
    Pipam skrev 2016-02-03 20:04:56 följande:

Något jag behöver tänka på gällande orgalutranen? Några tips gällande den?

Inser att jag inte vet hur många dagar man tar den... Är det till äggplock typ?

Imorgon är första VUL. 11.00 ska jag vara där.

Det var bra att vara 2 när man tar den tycker jag. Jag höll och min man tryckte först upp kolven som det står att man ska göra och sedan tröck in det. Går säkert fint att göra det själv med, men skönt att va 2 och mannen//partnern ska ju va med lite oxå tycker jag. Tycker den gör ondare efteråt än vad menopur en gör. Det är min andra dag med orgapuranen och jag ska oxå på mitt första vul imorgon!

Lycka till!
  • Mariana79
    Iskristall skrev 2016-02-04 09:04:01 följande:

Det blir ÄP på måndag! Återföring på onsdag om allt går vägen

Fler ägg på G än förra gången, saker känns mycket mer positivt denna gång. 2 dagar till med gonal-f o sen ovitrelle på lördag

Wow! Härligt, bra jobbat :)

Är precis hemkommen från vul och min extremt virriga läkare. Men han är ialf kompetent :)

Mina ägg har ännu inte vuxit på sig tillräckligt så det blir förmodligen ett nytt vul på måndag. Han var nöjd ändå och tyckte det såg bra ut. Lämnade blodprov oxå så han ska ringa mig i em för att sen bestämma vidare. Jag fick inget antal men han sa minst 10 ialf, men det kan bli mer eller mindre..

Tänk Iskristall nästa vecka händer det för dig!!! Njut nu i helgen och ladda, lycka till!
  • Mariana79
    Pipam skrev 2016-02-04 13:55:50 följande:

Gjort mitt VUL nu på sprutdag 6. Jag själv kunde se ca 4-5 äggblåsor på varje sida.. Hon sa att de inte var så stora än men att vi skulle ha lite is i magen och fortsätta samma dos över helgen. 112 menopur och 0,25 orgalutran.

Kände mig nästan besviken... Hade ju hoppats att hon skulle se mer, eller säga mer. Hon kikade och sa typ att vi får kolla på måndag igen. De verkar vara livrädda att jag ska bli överstimulerad.

Samma här, är oxå besviken och nervös för att äggen inte ska växa till sig. Jag är på sprutdag 7 och ska oxå tillbaka på måndag. Även jag såg 4-5 ägg på var sida - små.. en var större typ 12 mm tror jag han sa. Jag ska fortsätta på samma styrka på menopur en dvs 225.

Tror det gäller att bara försöka tänka positivt och slappna av. Man kan ju bara låta ens kropp göra det den ska ändå.

Det SKA gå bra det här :)

Kram!
  • Mariana79
    loppi skrev 2016-02-04 19:40:08 följande:

Jag, har problem med torrhet och de använder inte någon salva när de sätter in grejen som håller det öppet där nere.. så för mig kändes den biten lite. Men införandet känns inte alls. Det är magiskt. Maken var med och vi såg varandra djupt in i ögonen tills de visade oss när de sprutade in det i livmodern. Mycket spännande process..

Jag gick direkt till jobbet efter och gjorde proceduren på lunchen!

Åh vad fint <3 Kärlek!

Fortsatt lycka till!
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016