• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Popetot skrev 2015-12-25 10:26:08 följande:

Jag är fortfarande med. Har varit seg med att skriva då jag är lite deppig över allt. Det händer inget. Bara väntar och väntar på det där brevet om att få starta. Det är mer än ett år sedan vi startade utredningen men på grund av en klantig läkare har allt tagit längre tid. Nu bytte vi klinik men då hamnar man i kö på nytt. Jag hoppas och tror på att brevet dyker upp i januari. Men på grund av tidigare strul så väntar jag mig nästan ytterligare bakslag. 2016 ska bli ett bra år!

Ja banne mig.....2016 ska bli bra!!!
  • celavie1
    hope88 skrev 2015-12-25 11:50:36 följande:

Tyvärr inte. RD14 idag och fortfarande minus och idag har det kommit blod. Så det tog sig inte denna gång. Nästa omgång blir vid nästa mens i slutet av januari.

Hur går det för dig?

Kram

Nej vad tråkigt. Fick ont i magen när jag läste ditt inlägg. Själv har jag precis börjat med nässpray. Ska börja med sprutor den 13 Jan.

Vi får tänka att 2016 är ett bättre år!
  • celavie1

Hej alla goa vänner

Sitter och slappar i soffan innan jag ska ut till stallet. Måste få in hästarna i tid idag innan alla nyårssmällar kommer igång. de kan bli lite stirriga då. Vill ha dem tryggt i stallet då. Jag kämpar på med nässprayen tre gånger om dagen. Har hållit på i åtta dagar nu. Har inte glömt något tillfälle men har ibland varit lite långt mellan doserna tyvärr. Jag hoppas jag håller mig nedreglerad ändå......
    Vet inte om jag har några egentliga biverkningar. Känner mig dock trött och lite känslosam. Kanske beror på det eller också är det pga alla tankar omkring behandlingen som sådan. 
    Jag har läst alla nya inlägg och känner helt igen mig i era kommentarer. Det är så lätt att känna att kroppen sviker en. Att den inte klarar av det alla andra verkar klara med lätthet..... Känns lite orättvist och svårt att hantera. Men nu har jag bestämt mig för att testa det här och försöka på alla sätt möjligt för att uppnå drömmen om barn. Tänk vad våra bebisar kommer vara efterlängtade!
    Vi kommer sannolikt endast hinna med ett försök innan jag blir 40 år och vi måste betala själva. Vi skulle sökt hjälp tidigare men vi var mitt uppe i allt och trodde det skulle lösa sig ändå. Jag är så glad dock att jag gjorde slag i saken och sökte hjälp. Nu har vi ju iallafall en möjlighet att lyckas. Sambon stöttar och deltar men var till att börja med lite passiv. Han är väl sådan som person även om han längtar lika mycket. Män är ju fertila längre upp i åldern och känner nog inte av samma biologiska klocka som vi.

Nåväl vi har alla tagit första steget för att förbättra våra chanser nu (vi är bara i olika steg). Nu ska vi tänka positivt och ha ett riktigt Gott Nytt 2016!!
    Kram C

• celavie1
    Iskristall skrev 2015-12-31 14:20:30 följande:
    Jättefina och uppmuntrande ord!

En till som börjar närma sig 40-strecket! Jag känner mig så gammal ibland, men skam den som ger sig! Har ni barn sen tidigare?
    Vi har inte barn sedan tidigare. Vi hoppas nu på ett första på ålderns höst.....Flört
  • celavie1
    Adalia84 skrev 2016-01-03 11:16:17 följande:

Har sprayat men Synarela nu i några dagar. Någon mer som kör med den? Biverkningar? Jag har lite huvudvärk till och från men absolut överkomligt än så länge!

jag sprayar med Suprecur, vet inte om det är samma? Jag känner som du lite huvudvärk, lite trött och brösten är lite spända och större än vanligt.
  • celavie1
    Iskristall skrev 2016-01-02 13:42:15 följande:
    Jo, det var längesen jag googlade på Q10 nu. Tyckte jag såg lägre doser än 600mg. Men jag ska göra ny googling! Det blir ju väldigt dyrt med så hög dos?!
    celavie1 skrev 2016-01-02 12:16:09 följande:

Vi har inte barn sedan tidigare. Vi hoppas nu på ett första på ålderns höst.....

Bättre sent än aldrig, försöker jag tänka! Men jag har ju velat haft barn länge, bara inte rätt partner som dykt upp. Hoppas vi lyckas nu!
    Ja det är mycket som ska stämma. Rätt partner tex :)
  • celavie1
    Fredag skrev 2016-01-02 13:36:51 följande:

Det gör vi med. Har ni hört något om åldersgräns?

Vet bara att man får bekosta försök själv efter 40 år. Jag vet inte om det finns åldersgräns för hur länge det är relevant att försöka privat. Beror väl på ens kropp antar jag.
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-14 21:20:20 följande:
    Tack snälla du för det fina svaret. Det ger mig hopp och gör mig glad. Tack. Jag hoppas att vi också får den möjligheten. Håll fortsatta tummar. Kram till dig!
    Lycka till!! Jag håller tummar och tår för dig :) Hoppas så att ni ska få ett glädjebesked i morgon!
  • celavie1
    loppi skrev 2016-01-14 22:30:42 följande:

26 min efter andra Menopur sprutan och jag inbillar mig att det värker i äggstockarna...

Denna gång lyckades jag öppna glasflaskan på första försöket och sprutan kändes även mindre.

Samma här. Injicerade spruta två ikväll och jag känner mig redan svullen på något vis. Kan det vara möjligt?
    Vilken dos tar du? Jag tar 300.
  • celavie1

Har haft en skön kväll i soffan och läst igenom alla era inlägg. Känns jättekul att vi är så många som kan bidra till denna tråd.
    Äntligen har jag fått börja med sprutorna. Första igår gick bra och samma ikväll även om jag tycker det är lite "meckigt" när man ska suga upp provet i sprutan. Blir lätt luftbubblor tycker jag.
    Själva sticket är ju inte farligt alls. Svider bara lite om man sprutar in för fort.
    Det konstiga är dock att jag inbillar mig att jag redan känner av spänningar och lite obehag i magtrakten. Kan det redan komma efter andra dagen eller är det inbillning?
    Jag kör ju långa protokollet och klarade mig ganska bra med biverkningar från sprayen. Blev bara extra trött och lite svajig i humöret. Enligt sambon är jag ibland en riktig bitch. Låter ju inte så bra men vi skyller på behandlingen och tar det inte personligt :)

Ikväll när jag inbillade mig att jag kände av äggstockarna tillät jag mig själv att fantisera lite om en eventuell graviditet. Kanske en liten föraning om hur det känns i början av graviditeten när det börjar växa? Ställde mig framför spegeln, smekte magen och log mot spegelbilden.
    Sedan gick jag till soffan igen och trängde undan känslorna. Vågar inte hoppas på att det här ska gå men unnar mig korta stunder ibland.....

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016