Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
Vi har idag avslutat vårt första IVF-försök. Vi gjorde det korta protokollet. Allt har gått som på räls med sprutorna och äggblåsorna. I måndags var det dags för äggplock på mig och biopsi på mannen. De hittade 10 fina ägg hos mig och EN spermie på mannen. De lyckades befrukta ett ägg med spermien, så vi skulle på återföring idag klockan 13.30. Vid 09.00 imorse fick vi ett samtal av RMC i Malmö, där vi går, om att det inte delat sig som det skulle, så det blev ingen återföring :(
Denna dagen har gått åt till att gråta och sova. Jag är så fruktansvärt dålig på att hantera sorg. Men vi får ta nya tag och ge oss på försök två i Januari. Innan det vill läkarna ha svar på om vi ska använda donerad sperma eller försöka med mannens igen. Självklart vill vi använda mannens helst. Läkarna menar på att det finns ju hyfsat stor chans att hitta någon mer spermie, men risken är otroligt stor att den också kommer vara av dålig kvalitet. Svårt och jobbigt val framför oss med andra ord.
Vi har försökt få barn i tre år, började utredas för lite mer än ett år sedan. All denna väntan, jag hoppas det kommer vara värt det i slutändan. Är så galet rädd att det aldrig kommer bli en liten bebis. För varje bakslag som kommer blir rädslan och oron större.