• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

JOLI skrev 2015-12-02 18:16:38 följande:
    Hej! Hittade till denna tråden nyss och vi verkar gå igenom precis samma sak. Mannen här har inte heller några spermier i utlösningen, utan de fann endast några enstaka när de gick in och gjorde TESA/PESA (biopsi).

Vi har idag avslutat vårt första IVF-försök. Vi gjorde det korta protokollet. Allt har gått som på räls med sprutorna och äggblåsorna. I måndags var det dags för äggplock på mig och biopsi på mannen. De hittade 10 fina ägg hos mig och EN spermie på mannen. De lyckades befrukta ett ägg med spermien, så vi skulle på återföring idag klockan 13.30. Vid 09.00 imorse fick vi ett samtal av RMC i Malmö, där vi går, om att det inte delat sig som det skulle, så det blev ingen återföring :( 

Denna dagen har gått åt till att gråta och sova. Jag är så fruktansvärt dålig på att hantera sorg. Men vi får ta nya tag och ge oss på försök två i Januari. Innan det vill läkarna ha svar på om vi ska använda donerad sperma eller försöka med mannens igen. Självklart vill vi använda mannens helst. Läkarna menar på att det finns ju hyfsat stor chans att hitta någon mer spermie, men risken är otroligt stor att den också kommer vara av dålig kvalitet. Svårt och jobbigt val framför oss med andra ord.

Vi har försökt få barn i tre år, började utredas för lite mer än ett år sedan. All denna väntan, jag hoppas det kommer vara värt det i slutändan. Är så galet rädd att det aldrig kommer bli en liten bebis. För varje bakslag som kommer blir rädslan och oron större.
    Hej förstår din vånda och känner med dig. Kämpa på och testa igen. Chansen finns ju även om det är ett helvete att gå igenom. Tänker på er 
  • celavie1
    Iskristall skrev 2015-12-03 16:06:30 följande:
    Hos mig sänkte de dosen, men sa inget om risk för överstimulering. Idag har jag fått lättare blodtrycksfall och ibland mest på kvällarna kan jag känna som sjukdomskänsla så där att jag fryser men att det hettar om kinderna. Det är egentligen först idag, dag 6 med sprutorna som jag tycker att jag känner av i magen. En tyngdkänsla som gjort att jag gått av cykeln i uppförsbackar och lett cykel.
    Kämpa på nu tjejer! Och bra att ni kontaktar sjukvården om era symptom. Jag följer er med förväntan och hoppas att de ska gå bra för er båda. 
  • celavie1
    hope88 skrev 2015-12-04 15:03:34 följande:

Nu har jag varit på första ultraljudet. Allt såg fint ut. Ska fortsätta med samma dos över helgen och sen ett till ultraljud på måndag eftermiddag och så blir det troligen äggplock på onsdag. Ingen risk för överstimulering såg han heller så det var skönt att höra!

Den största blåsan var 15 mm. Sen var några 14 mm. Några 10 mm. De såg alla bra ut. Sen var det någon som var 6 mm också och de trodde han inte skulle växa på sig helt men kanske.

Så nu kör jag på under helgen och hoppas det ser bra ut på måndag också :)

Kram

Lycka till Hope du är en klippa i den här tråden och jag hoppas allt ser fortsatt bra ut! Kram kram 
  • celavie1
    hope88 skrev 2015-12-07 16:37:29 följande:

Andra vul gick bra idag så på onsdag blir det äggplock :) Ikväll tar jag ägglossningssprutan och så imorgon är det en vilodag.

Hur mår ni/går det för er tjejer?

Men vad skönt! Nu har du kommit långt. Lycka till på onsdag och lova och rapportera hur det kändes :)
  • celavie1
    Iskristall skrev 2015-12-07 19:54:29 följande:
    Har jag inte uppdaterat i den här tråden? Fick ut 4st ägg. Mådde pyton efter. Reagerade på smärtstillandet och kräktes hela förmiddagen Vill inte behöva göra om ÄP om jag måste må så här illa efter. Kan säga att jag just nu inte ser fram emot graviditetsillamående!
    Men oj kan man må så illa av det? Hoppas nu att äggen blir bra och att de blir befruktade. Håller alla tummar och tår!
  • celavie1

Eftersom jag fortfarande väntar på att få starta behandling delar jag med mig en betraktelse från senaste undersökningen. Jag tycker ibland att det vi måste genomgå inför IVF känns lite obekvämt. Sista jag var inne för gynundersökning hade jag en ny läkare. Återigen ville han gå igenom alla data från alla tidigare undersökningar och test. Sparar de inte sånt i datorn??
    Han undrade bla om jag växt sedan sist?? Jag sa att jag fortfarande var 1.71 lång och troligtvis inte skulle växa mer, fniss! Även han skrattade lite. Med på undersökningen var även en annan man. Han presenterades ej men av hans namnbricka kunde jag utläsa att han var läkarkandidat. Han ska väl lära sig och det kan jag förstå men det skulle väl inte skada och förklara vem han var och vad han gjorde där innan? Ibland tycker jag att de informerar dåligt! Pratade om det med mamma och hon menade att jag får tänka på annat och bara hänga med men jag är nog lite blyg tyvärr och lider av alla dessa undersökningar. Hur känner ni?

• celavie1

IVF lista (fyll på vartefter) 

Regnbågsdröm: 29 år (om typ 1,5 vecka) och går på RMC i Malmö. IVF 2. Långt protokoll. Spraystart 10/12. Planerat ÄP vecka 2. Kan även nämna att jag lever i samkönad relation, men det märks ju kanske på namnet ;) 

Hope 88; 27 år. Går på Huddinge sjukhus (landstingsfinansierat) Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart 29/11, ÄP 9/12. Gift sedan i somras med min ungdomskärlek. 

Stajlish: 30 (fyller 31 om en dryg vecka), Sahlgrenska Göteborg, IVF 1, Sprutstart 12/11, ÄP 26/11, ET 28/11 & TD 13/12 =)

Celavie1: 39 år, Västerås fertilitetscentrum, inväntar start. Sambo sedan 8 år.

• celavie1
    hope88 skrev 2015-12-08 14:08:56 följande:

Tack så mycket! Åh vad go du är tack :) Hoppas jag kan peppa och stötta så mycket det går!

Hur går det för dig? Skulle du på återbesök gällande cystan snart? Hoppas verkligen den är borta så ni är fit for fight sen :) Kram

Jag ska på återbesök den 16 dec så jag hoppas cystan är borta då. Har inte känt av den alls konstigt nog.
  • celavie1
    hope88 skrev 2015-12-09 11:05:57 följande:

Äggplock klart! Gick jättebra! Kändes inte så mycket. Gjorde lite ont när de stack in nålen i äggblåsorna men det gick över snabbt. Bedövningen i slidväggen gick också bra. Väldigt bra bemötande och omhändertagande av personalen =)

Nu ligger jag och vilar mig. Har lite småont nu och känner mig uppsvälld.

Lite dålig skörd enligt mig. 4 ägg. Läkaren pratade om att bara behövs 1 guldägg så hoppas vi får ett sånt. Kvalité före kvantitet sa han så får väl vara glad. Skulle tänka postitiv och att det kan ta sig. Men hade nog gärna velat ha några till hehe. Insättning på fredag 13.15 om allt går som det ska *hoppas*

Tack för era tummar och lyckönskningar :) Är i dagsläget inte orolig över ett nytt äp om det blir så.

Håller tummarna för er ruvare att allt går bra!

Kram

Men vad skönt att det gick bra! Visst man hoppas på att det ska bli många ägg för att öka chanserna men ge inte upp hoppet nu. Vi måste tro att det ska gå bra! Du är ett steg närmare nu Hope och det är bra! Vila dig nu och försök tänka positivt. Jag sänder massor med kramar!!?
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016