• hope88

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Iskristall skrev 2015-11-26 06:10:35 följande:

I natt satte mensen igång! I morgon fredag blir det sprutstart

Härligt att höra :) Spännande! Väntar själv mens till helgen så hoppas den kommer i tid så jag får börja spruta på måndag senast :)
  • hope88
    stajlish skrev 2015-11-26 15:06:13 följande:

Det gick jättebra! Det kändes ju stundtals o efteråt gjorde det skitont en stund! Men så skönt att ha det gjort! 8 ägg blev det :) Återföring på lördag om allt går som det ska! :)

Åh vad glad jag blir av att höra det och vilken lättnad för dig :) Härligt med 8 ägg håller tummarna stenhårt! Tänk nu är du snart ruvare ;)
  • hope88
    stajlish skrev 2015-11-26 17:46:29 följande:

Ja, så skönt att ha det överstökat! Och så glad att det blev en så positiv o efter omständigheterna smärtfri upplevelse :) Ja, hoppas på många o fina befruktade embryon på lördag! Gärna ett till mig o några till frysen...vore ju underbart! Ja, snart ruvar jag också...spännande! Fick TD på lucia 13/12 :)

Förstår det stajlish :) Håller tummarna stenhårt för både insättning och ägg till frysen :)

Idag började mensen :D men den är inte igång riktigt utan lite förgrejer (brunt) så imorgon borde det bara igång ordentligt och då börjar jag med gonal-f på söndag :)
  • hope88
    celavie1 skrev 2015-11-26 22:44:47 följande:

Men vad kul att läsa om era framsteg. Själv ska jag ju in på undersökning och genomgång av behandlingen på måndag. Min rädsla är att det ska bli för sent och sätta igång med behandling innan jul. Jag tror jag är i dag 20 och brukar få mens dag 27-30 ungefär. Skulle vilja få det gjort......

Håller tummarna att ni får börja innan klunken stänger för jul. Vi fick reda på att vår klinik (gör via landstinget så sjukhuset) gör sista äggplock den 16e december infört julstängt. Men tror privata kliniker har andra tider. Hoppas det så du får komma igång snart :)
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-11-27 21:26:46 följande:

Nu är jag igång! Första sprutan tagen

Woohoo :) Skönt att det gick bra också! Nålarna är ju så fina idag som tur är.

Min mens kom nu ikväll me imorgon kommer den igång mer så på söndag kväll tar jag första sprutan. Kul att vi ligger så nära nu många :)
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-11-28 08:50:33 följande:

Säger detsamma Hope88, woohoo! Sprutstart söndag alltså! Så härligt snart är du/ni igång också! Spännande!

Jajamensan :D Ja nu är det både spännande och nervöst :) Vilken dag i menscykeln började du på?

Blir dag 2 för mig eftersom de sa att första dagen med färskt nod räknas som dag 1 och det är idag så imorgon blir dag 2.
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-11-28 16:19:34 följande:

Cd2 började jag, verkar som det är där man börjar

Ja jag tror det också :) Har ni fått tider för ultraljud än?
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-11-28 22:38:32 följande:

Ja, på onsdag. Det bokades in direkt när jag ringde och meddelade att mensen startat.

Okej hoppas det ser bra ut på onsdag :)

Första sprutan tagen, gick jättebra :)

Ska ringa kliniken imorgon så får tider då.

Känner du av något i kroppen nu?
  • hope88

Hoppas att ni snart får komma igång gummianka och Pandoradiem. Håller tummarna att ni blir kallade snabbt! Kram

• hope88
    stajlish skrev 2015-11-29 18:33:43 följande:

Insättningen gick bra, blev dock bara ett embryo som dom odlar vidare...vi får brev nästa vecka om det klarar sig till frysen.. resten av äggen var omogna :( Så jag hoppas verkligen det klarar sig, vore skönt att ha ett i frysen! Nu hoppas jag dessa ruvardagar går fort och att ingen mens dyker upp! Härligt, ska du ta första sprutan idag nu då? :)

Woop woop ruvare! Vad roligt <3

Håller tummarna hårt att ägget klarar sig till frysen men att ni också plusar! Nä ingen mens här ska det bli bebis :) Försök ta en dag i taget och sysselsätt dig så mycket det går.

Jajamensan nu är första sprutan tagen och det gick bra :) Ska ringa kliniken imorgon och får väl då reda på tider för ultraljud m.m :) Skönt att vara igång!
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016