Iskristall skrev 2015-11-18 19:58:37 följande:
Hej tjejer!
Precis läst igenom eran tråd! Ni verkar vara ett härligt gäng!
Vi väntar på vår tur. Det blir vårt första ivf-försök. I förra veckan fick vi reda på att vi ska få göra korta protokollet med början vid kommande mens som beräknas onsdag eller torsdag nästa vecka. (hoppas den kommer i tid, kommer den veckan efter blir det försent och då måste vi vänta tills januari efter klinikens julstängning) Så spännande! Vi gör ivf pga att jag har pco med oregelbundna cykler och ägglossningar. Köpte ut alla våra mediciner som nu bara ligger och väntar på att börja användas.
Jag är lite orolig för att tex inte få några ägg utav stimuleringen eller att de inte blir befruktade. Och så är jag orolig inför äggplocket. Så det är skönt att vara i en sån här tråd att få stöd av likasinnade. Hoppas jag får hänga här med er, så vi kan peppa varandra
Välkommen hit Iskristall :)
Då är vi ungefär i samma fas nu då, vi ska också köra korta protokollet men du startar lite tidigare än mig. Jag börjar spruta troligen på söndag el måndag om inte mensen ska bli sen nu bara för att kliniken stänger för jul och då blir det i januari men nu håller vi tummarna att mensen kommer som den ska och att vi får börja vårt första försök som tänkt :) Våra mediciner ligger också o väntar, förväntasfull är man ju.
Är också orolig för hur kroppen ska svara och äggplocket men man får nog försöka ta en dag i taget och hoppas på det bästa. Det är ju alltid jobbigt när man inte vet hur saker och ting kommer bli men man ska ju få smärtstillande så hoppas på att det ska gå så bra som möjligt och att det slutar med bebis för oss alla :)
Självklart får du hänga här :)