• BK1986

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Regnbågsdröm skrev 2016-01-25 10:11:32 följande:

Bli inte för besviken om du får ta en sprutdag till. Om du bara har en helt mogen, så vill de nog försöka få de där som är 17 att växa till sig lite till. Jag skulle gissa på att du får ta ovitrellen imorgon. Men är förstås ingen expert, men bara förvarnar dig så du inte blir besviken Men äggplock är nära, det är en sak som är säker!

Angående jobbet så berättade jag om processen. Det gör det enklare i alla lägen. Misslyckas man vill man ju inte heller gå till jobbet direkt, då kan det också vara skönt att de vet. Lycka till!

Det kan du ha helt rätt i. :) Känns då bra att de hade växt en del iallafall. Blev så besviken förra gången när de hade växt så lite. Men en dag till hit eller dit i det här läget känns rätt lugnt faktiskt.

Samma här. Min chef är otroligt förstående och ställer upp. Vet inte hur jag hade fixat det om jag inte berättat för henne. Idag stannar jag hemma pga illamående och att jag är lite labil. Minsta lilla och jag gråter. Dock har jag inte berättat för mina kollegor hur det ligger till. Tänker att det får bli sen isåfall.
  • BK1986
    jewel skrev 2016-01-25 12:19:15 följande:

Nu är mina ägg plockade!!! :) 12 st blev det, känns jättebra. I morgon ska de ringa och säga hur många som blivit befruktade. Det gjorde väldigt ont men det är ju så kort tid så det var ingen fara. De lämnade två blåsor på vänster sida som var svåra att nå, de tyckte att det räckte ändå. Håll tummarna för mina ägg nu! :)

Åh så bra! Skönt att det gick bra och vad roligt att det blev så många. :) Håller alla tummar jag har! <3
  • BK1986
    jewel skrev 2016-01-25 12:17:12 följande:

Låter ju jättebra! Spännande att det snart blir äggplock.

Jag har bara berättat för en kollega på jobbet som ska hjälpa mig denna veckan med lite jobb. Chefen vill jag verkligen inte berätta för, har inte så bra kontakt med henne direkt. Berättade ingenting senast jag gjorde IVF, 2012, bara för samma kollega som denna gången. Men det bästa är ju om man kan berätta såklart.

Okej. Vad trist att ha en dålig chef. Det kanske beror lite på vad man jobbar med också om man är borta. Det blir väldigt tydligt om jag är borta från jobbet då jag själv jobbar som chef. Tror att jag har tur att min är så bra. Hon fick ta de möten jag hade idag som inte kunde avbokas. Har dock en känsla av att personalen är upprörda över att jag är borta och inte går att få tag på, men jag känner att jag verkligen inte vill berätta för dem. Alldeles för privat. Mycket svår balansgång det här.
  • BK1986
    anki75 skrev 2016-01-25 14:13:04 följande:

Nu är mina ägg oxo plockade. Jag fick ut 19 st!! Jag blev helt paff. Det trodde jag ju aldrig. Och det kändes ingenting.Det kommer väl nu i efterhand :/

Skönt! Vad roligt att det blev så många! :) Håller tummarna för bra besked imorgon. :)
  • BK1986
    jewel skrev 2016-01-25 16:57:25 följande:

Tack så mycket! Har du fått veta när äggplocket blir?

Japp! Äggplock på onsdag! :) Ska ta Ovitrelle klockan 21:30 ikväll.
  • BK1986
    Adalia84 skrev 2016-01-25 21:02:01 följande:

Spännande då kommer vi plocka samtidigt:). Jag ska oxå ta ovitrelle ikväll!

Vad kul! Då får vi hålla tummarna för varandra imorgon. :) Hur gick det för dig med Ovitrellen?
  • BK1986
    anki75 skrev 2016-01-26 09:59:32 följande:

Nu har kliniken ringt...jag har 5 befruktade ägg! :)

Grattis! Så roligt! <3
  • BK1986
    jewel skrev 2016-01-26 11:30:53 följande:

Nu ringde kliniken, 6 ägg av 12 blev befruktade! Återföring imon om allt går bra. Känns jättebra!

Men så roligt! Grattis! Håller tummarna för återföring imorgon. <3
  • BK1986
    Adalia84 skrev 2016-01-26 20:20:25 följande:

Det gick fint med sprutan! För dig? Så skönt att det var sista. Fått sånt hormonpåslag nu sista dagarna med enorm trötthet o känslosam:). Hur har du mått? Pirrigt inför imorn?

Dåså. Vad skönt. :) Jo samma här. Sedan i fredags har jag varit lite illamående och känslig. Sen jag tog Ovitrellen har jag haft lite känningar i äggstockarna men inget farligt.

Är lite nervös inför morgondagen. Rädd för illamående och smärta. Min sambo verkar också vara nervös. Prestationsångesten kickar in. Själv då? Hur känns det för dig? :)
  • BK1986

Nu är äggplock klart och jag är hyfsat människa igen. För mig var det skitjobbigt. Gjorde ont och morfinet hjälpte inte så mycket. Efter blev jag svimfärdig och kallsvettig och fick åka rullstol tillbaka på rummet.

Som tur var så blev det bättre och nu är vi snart på väg hemåt.

14 ägg blev det iallafall ur 21 blåsor!

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016