• BK1986

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Libra1 skrev 2016-02-21 12:51:59 följande:

Jag är gravid!!! 3 gången gillt hoppas jag. :D

Stort grattis till er! Så himla roligt! <3
  • BK1986
    Pipam skrev 2016-02-23 19:00:21 följande:

Alltså... Alla ni som tagit Otrivelle.. Har ni testat tidigt och hur tidigt isåfall?

Det är 12 dagar efter jag tog den och jag har fått ett pluss idag, dock ganska svagt men fullt synbart.

Den sitter i max 10 dagar, så jag skulle säga att du är gravid! :) Grattis!
  • BK1986

Hej på er. Har inte skrivit på ett tag då jag haft det jobbigt sedan det inte gick vägen. Tänkte bara säga att efter samtal med läkaren idag så är det fritt fram för oss att börja igen med korta protokollet när nästa blödning kommer. Liten ändring i medicineringen men annars samma procedur. Nu ska vi bara fundera på om vi ska vänta en månad extra eller inte.

Kändes skönt att prata med läkaren. Han var väldigt duktig må jag säga.

• BK1986
    loppi skrev 2016-02-27 09:59:29 följande:

Är det normalt att vara sjukt trött efter misslyckad IVF. Bortfallsblödningen startade 9Feb och det känns fortfarande som att jag är så trött.

Min läkare föreslog långa protokollt för nästa IVF, som skulle kosta £5500 hos NHS (ca 55000). Är det normalt dyrare med långa protokollet och är utsikterna i regel bättre? 

Jepp! Min bortfallsblödning startade 12:e februari och jag har just börjat känna mig bättre. Lite svårt med jobbet då det blir tuffare ju längre veckan går. Svårt att få folk att förstå att man inte har någon slags "fredagssjuka".

Vi kommer att köra korta protokollet även nästa gång då det ju blev 9 mogna ägg. Har egentligen ingen aning varför man får långa eller korta, men jag tror inte att det är det som avgör hur det går.

Har ni bestämt er för att köra igen?
  • BK1986

Alltså ni som fått diagnosen PCO, hur har det ändrat er behandling?

Min läkare sa till mig att jag har PCO-liknande äggstockar. Då jag undrade varför jag inte fått någon diagnos sa han att de var väldigt försiktiga med att diagnostisera då de tyckte att det inte alltid var nödvändigt.

Nu läser jag att ni exempelvis smörjer med progesteronkräm och liknande. Är det liksom några mer råd eller så ni har fått pga diagnosen? Blir rädd att det är något de missar med mig.

• BK1986
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-02 13:46:31 följande:

Äntligen! Fått mens nu. Trodde typ aldrig att den skulle komma. Så nu har jag meddelat kliniken. Förhoppningsvis får jag ett positivt besked hem i brevlådan om några dagar. Hoppas vi får starta igång igen denna cykel! Så lättad över att mensen kom tillslut, trodde verkligen att den aldrig skulle komma igång igen.

Äntligen! Då håller vi tummarna för att ni får köra igång nu! :)
  • BK1986
    celavie1 skrev 2016-03-02 20:53:56 följande:

Har lite dåligt samvete för att jag varit lite frånvarande i tråden. Jag har ju ett stort behov av att prata med er och önskar er allt gott men har ändå inte mäktat med att kommunicera. Nu är jag igång med spray igen sedan den 28 feb. Känner lite ångest över att jag ibland haft svårt att hålla tiderna mellan spray 1 och 2 på dagarna. Har pga möten på jobbet ibland tagit andra sprayen 3 timmar för sent! Jag hoppas inte detta ska påverka nedregleringen. Jag tar första vid halv 7 och den andra som sagt ibland först 5 eller halv 6 på kvällen. Tredje sprayen har jag tagit innan sänggående.

Förra omgången var jag supernitisk men denna gång har jag varit lite slarvig. Jag måste verkligen bättra mig. Jag hoppas inte detta beror på att jag undermedvetet inte vågar tro att detta ska leda till något. Jag vill vara positiv och ta dag för dag men jag brottas lite med mina tankar ibland....

Kram på er!

Du ska inte alls ha dåligt samvete om du känner att du inte vill skriva på ett tag. Det är helt frivilligt och ibland känner man för det och ibland inte. Behöver inte vara svårare än så. :)

Önskar att jag kunde svara kring sprayen, men jag har bara kört korta protokollet så jag vet inte. Det är väl både och det där tänker jag också. Om man lyckas slappna av och inte vara så stressad så kanske chanserna är bättre också.
  • BK1986
    stajlish skrev 2016-03-04 21:09:38 följande:

Jag kommer joina dig där sen, då vi fick veta på vårt vul i tisdags att vi fått missed abortion :( Så jag hoppas komma igång efter vår semester vilket blir i april :) & grattis till att komma igång igen och lycka till!

Å nej! Beklagar verkligen. :( Stor kram till er. <3
  • BK1986
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-05 17:40:26 följande:

Förra söndagen tog jag ju min otrivelle spruta. Tog ett gravtest idag för att kolla om sprutan gått ur. Fick negativt. Är sprutan ute ur kroppen då? Har läst det i andra grupper. Men mina bröst är fortfarande jäyte ömma och spännda. Bröstvårtorna skall vi inte ens prata om och alla spänningar i magen till och från. Tänkte de skulle avta med. Men kanske hänger kvar ett tag till. Är medveten att det är ingen ide att fundera om det är gravkänningar. Är ju så tidigt och vi vet väl alla att det är svårt att veta skillnaden på sina känningar efter behandlingar :(

Det borde innebära att sprutan gått ur. Det är svårt med resten av känningarna. Kan vara Lutinus som spökar. Men det kan också vara tecken på graviditet. Det är skitsvårt, men bara att vänta och se. Håller tummarna för er!
  • BK1986
    Amie77 skrev 2016-03-06 08:21:10 följande:

Nio dagar efter en 5-dagarstransfer så testade jag imorse. Jag kan knappt fatta det, men det blev ett plus innan jag ens tvättat klart händerna. Fattar ingenting nu, men är också jätteglad men även orolig. Men mest glad! :D :D

Smileys funkar av någon anledning inte för mig här, annars hade jag lagt till det där gigantiska +:et. :D

Officiell TD på torsdag. Då kör vi digitalt. Hoppas, hoppas, hoppas att det är ett livsdugligt embryo som vill stanna kvar!

Stort grattis!
  • BK1986
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-05 20:22:01 följande:

Jo. Använder dock inte lutinus då kliniken ansåg det onödigt vid "egen" ruvning eller vad man nu skall kalla det. Försöker inte läsa in symptomen så mycket då man sedan tidigare är van vid alla 1000 symptom vid graviditet och sedan lika besviken när mensen kommer. Var mest nyfiken om man kan räkna med att otrivelle är ute så att man vet om man skulle tjuvstarta lite att det inte blir ett falskt plus !!

Ja just det ja! Nämen då borde ÄL-sprutan vara ute ur kroppen och ett eventuellt framtida plus är ett riktigt plus. :)
  • BK1986

Hej flickor. Ville bara titta in och säga att jag har plussat! Är på ÄP + 14 idag, ruvardag 11. Känns overkligt och väldigt abstrakt. Är såklart jätteglad, men mest känner jag att även om det inte går vägen så kan jag bli gravid! Bara det är ju helt otroligt när jag aldrig någonsin tidigare varit det. Stor kram till er alla där ute. <3

• BK1986

Tack så mycket Amie77! Försöker fokusera på det positiva. :)

Hur går det för dig med allt?

• BK1986

Amie77: Skönt att kunna känna rörelser, då har man ändå koll på att det finns något där. :) Men som du säger kommer man alltid vara orolig ändå. :)

celavie1: Tack så mycket! <3

• BK1986
    loppi skrev 2017-03-03 11:08:08 följande:

Orkar inte leta upp allihopa! Det var ju ett tag sedan ..

Plussade med sista 5-dagars embryot, 8 dagar efter transfer. Så nu får vi se hur det går.

Haft sprängande huvudvärk av och till - det händer aldrig!

dragningar i nedre regionerna, fryspåslag och tröttpåslag.

Hej! Grattis! <3 Vad roligt att höra från dig.

Plussade du idag? Håller tummarna för att allt får gå bra.

Vi fick MA förra gången, gjorde IVF nr 4 i november, plussade 11/12 och nu är jag i vecka 16 med denna lilla människa.

Jag var extremt frusen de första 10-12 veckorna. Det är ett bra tecken. ;)
  • BK1986
    loppi skrev 2017-03-03 19:04:23 följande:

Detsamma - stort grattis! Vecka 16, det är ju så spännande.

Japp, plussade i morsse, blodprov Måndag så då får vi se vad värdena säger.

Ja det känns helt overkligt. Trodde aldrig att vi skulle komma såhär långt.

Åh vad roligt! Hoppas att du får må hyfsat bra. <3 Då får ni ett tidigt ultraljud ganska snart också?
  • BK1986
    loppi skrev 2017-03-04 20:29:39 följande:

Jag har aldrig varit gravid på rätt ställe innan dvs de har aldrig kommit till livmodern (2 st ektopiska).

Vet inte alls vad som väntar mig...aaaaah! Om det håller eller inte. Jag har varit så inställd på att det inte kommer fungera. Vad är chansen liksom. Hade typ bestämt mig för att låta livet gå i en annan riktning.Efter blodprov Måndag får vi se helt enkelt. 

Trycker dagligen progynova 6 mg & 600 mg Utrogestan

Hur går det? Vad sa blodprovet? <3
  • BK1986
    loppi skrev 2017-03-07 17:44:58 följande:

heheh glömde bort att uppdatera!

Japp gravid, höga värden så de tror att det är fler än 1och just nu är jag lite skraj för detta faktum. Tidigt UL den 21 Mars....

Oj! Gratulerar! Förstår att en eventuell tvillinggraviditet inte per automatik bara är positiv. Jag hade väldigt blandade känslor inför det fram till UL. För oss är det en bebis och det känns helt fantastiskt bara det. :)

Håller tummarna att allt går bra fram tills dess och att det finns en liten mini med hjärtslag. <3
  • BK1986
    loppi skrev 2017-03-21 17:03:14 följande:

Ett hjärtslag - som slår väldigt fint och nu blir det harmony test (kromosomer) och kön i vecka 10 ... 

Grattis! :) Skönt med ett litet hjärta som tickar. <3 Vilken vecka är du i nu?

Här gjorde vi RUL igår och allt såg jättebra ut. En frisk liten människa. Helt fantastiskt! Vecka 19 imorgon och snart halvvägs. <3
  • BK1986
    loppi skrev 2017-03-22 11:49:20 följande:

Tackar! Jag säger v7 på pricken idag men kliniken igår sa 6v 3 dagar. Men jag tror jag har rätt. Jag har ju inte kommit så långt ännu. V19 är ju super långt. Stort grattis igen.

Men du är en bit på väg iallafall. :) Det är först typ nu jag kunnat slappna av och faktiskt vågat njuta av att vara gravid. Det sitter så mycket oro i en efter allt kämpande. Men jag håller tummarna för att allt får gå bra för er nu!
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016