Inlägg från: Kärlekövervinnerallt |Visa alla inlägg
  • Kärlekövervinnerallt

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

stajlish skrev 2016-02-04 22:31:48 följande:

Så kul o se hur de blir starkare för varje dag! Kan fortfarande inte fatta att det är sant! :) Håller alla tummar och tår för er andra här inne :) Hoppas ni snart har ert plus! 2016 ÄR vårt år! 

Härligt ???? när jag var gravid för några årsedan med hjälp av pergotime som tyvärr slutade i mf så testade jag mig tyå varje vecka. Kunde knappt tro att det var sant hehe
  • Kärlekövervinnerallt

Åhh har en liten fundering. Måste ringa imorgon till kliniken. Men janske är det någon här som vet.

Jag var på toa vid 16. Rosa mens fortfarande. Nu vid 19 bytte jag tampong. Rött. Yaaay. Nu undrar jag bara hur jag skall räkna. Vet ju inte om det var rött innan 18 eller ej. Tänkte inte på att titta. :S

• Kärlekövervinnerallt
    Iskristall skrev 2016-02-09 22:04:56 följande:

Svårt! Det får nog kliniken svara på. Men skulle nog tro att man kommer räkna i morgon som dag 1.

Ja med :) men skall ringa imorgon i alla fall :)
  • Kärlekövervinnerallt
    Libra1 skrev 2016-02-10 08:55:47 följande:

Jag är på ruvardag 5 idag. Har blivit lite överstimulerad så ligger mest hemma och tar det lugnt. Jag måste ta Fragminsprutor varje morgon. Det är blodförtunnande för det finns en risk för blodproppar då.

Det molar väldigt mycket i magen men jag tror mest det är de förstorade äggstockarna och vätskan i buken jag känner av.

Trodde inte man fick sätta in ägg om man blivit överstimulerad för att man kan bli sjuk. Då får man frysa och sätta in månaden efter. ??
  • Kärlekövervinnerallt

Imorgon får jag börja med menopur. Kunde ha börjat idag men eftersom äggplocket då skulle bli på en obligatorisk dag i skolan bestämdes.det att vi skulle avvakta en dag till .

Så sprutstart imorgon och preliminärt äggutplock den 23 februari.

Någon vänlig själ får gärna lägga in i listan.

• Kärlekövervinnerallt
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-11 21:15:11 följande:

Fast hur kan du veta vilken dag äggplocket ska bli? Är det för att du gjort flera försök innan och det alltid varit likadant? För vissa får ju spruta kort tid, andra länge, tänker jag. Så svårt att veta exakt vilken dag det blir.

Nej är första gpngen. Det är ju preliminärt äggutplock. Men vi eller de resonerade att chansen ökade att jag inte behövde ta ut den 22 feb om jag väntade till mensdag 3. Men det finns ju inga garantier.
  • Kärlekövervinnerallt
    Libra1 skrev 2016-02-12 06:26:38 följande:

Detta kom efter insättning och märktes inte innan. Många blir inte överstimulerade förrän embryon fäster. Fast jag har tagit en spruta, Ovitrelle, efter ÄP som påverkat detta.

Nu mår jag bättre. Tappades på vätska från buken igår. :)

Jaha. Då förstår jag :) skönt att du mår bättre nu :)
  • Kärlekövervinnerallt
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-12 07:03:40 följande:

Ah okej, låter märkligt ändå. Vi har alltid fått en preliminär vecka för ÄP, men verkligen inte dag. Jag köper om vi skulle få det nu tredje gången, eftersom de vet att jag behöver spruta typ 12-13 dagar. Men första gången är det ju skitsvårt att veta det. Men hoppas det går bra för dig

Jaha. Är säkert olika då. Skall på vul dag 6 och 9 och sedan preliminär uttagning dag 11. Så ser mitt schema it. Men kanske ändras under tiden. Är ju min första gång och take it as it comes :)
  • Kärlekövervinnerallt

Idag tog jag min första spruta yaaaay

Funderade idag. Om man inte lyckas denna gången. Gör man uppehåll någon månad då? Har sett att vissa gör det. Är det självvalt?

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016