Inlägg från: Kärlekövervinnerallt |Visa alla inlägg
  • Kärlekövervinnerallt

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej

Hoppar in här om det är ok =)
    Skall på mitt första besök på IVF stockholm den 3 februari efter att ha använt mig av vårdgarantin.Känns pirrigt som fasiken. 
    Har varit gravid en gång efter stimulering för några år sedan. Jag och min nuvarande man har haft oskyddat sex i 2 år och ingen stimulering under hösten har funkat denna gången :( 

• Kärlekövervinnerallt

Hej

Hoppar in här om det är ok =)
    Skall på mitt första besök på IVF stockholm den 3 februari efter att ha använt mig av vårdgarantin.Känns pirrigt som fasiken. 
    Har varit gravid en gång efter stimulering för några år sedan. Jag och min nuvarande man har haft oskyddat sex i 2 år och ingen stimulering under hösten har funkat denna gången :( 

Nervös då min vikt ligger på gränsen och eftersom stimuleringen inte funkat . Hoppas verkligen detta skall funka och bli så smidigt som det kan

• Kärlekövervinnerallt
    loppi skrev 2016-01-20 18:20:22 följande:

Det är vårt första försök! Som jag förstår det är det olika från Sverige och London. Läs på mycket, alla gör vi olika saker.

Jag äter massa vitaminer och aminosyror, dricker massa vatten, dricker ingen kaffe/te utom rooibos (inga coffein) och absolut ingen alkolhol. Men alla gör vi olika och det finns massa olika ideer om vad som är bra eller inte. Själv drar jag gränsen vid medecinsk forskning.

Har läst en del men känner mig lite tvådelad till det hela då jag vill försöka ha en positiv inställning till der hela. Läst lite bloggar med. Men det slår en mer och mer att det inte kommer bli så lätt. Hur mår man av alla sprutor?
  • Kärlekövervinnerallt
    celavie1 skrev 2016-01-20 19:27:33 följande:

Välkommen hit! Vi här är i olika stadier av IVF processen och har lite olika upplägg på behandlingen. Själv gör jag långa protokollet med spray och sprutor. Är nu på sprutdag 8 och tycker nog att det generellt gått bra. Man svarar ju olika på preparaten och har olika biverkningar eller väldigt lite. Varierar verkar det som. Jag tycker nog att den psykiska påfrestningen varit jobbigast. Så mycket tankar som bubblar upp. Då är det bra att skriva av sig här.

Överlag har jag valt att leva så vanligt som möjligt. Undviker alkohol och tar lite vitaminer. Fick inga egentliga råd från läkaren om det. Bara att jag skulle agera förståndigt och ta hand om mig. Ska in på första ultraljud på fredag så så får vi se om det hänt något.

Tack för ditt svar. Gick det bra på UL? Mina hjärnspöken är redan i full gång. Fast det är 1.5 vecka kvar tills första träffen. Men är så sjukt rädd att komma dit och de skall säga att det är typ bara någon procents chans att vi kan bli gravida
  • Kärlekövervinnerallt
    celavie1 skrev 2016-01-23 21:54:13 följande:

Det du nämner är ju det vi alla här har gemensamt. En gnagande oro att det inte ska fungera......... Det är jättejobbigt!

Jag försöker fokusera på varje steg, ett i taget, göra undersökningar, ta alla sprayer och sprutor. Tänka att detta ökar våra chanser. Försök och tänk så och ta inte ut tråkigheter i förskott

Helt sant. Vart jätte positiv tills jag började läsa på google för någon vecka sedan. Men det är väl allas rädsla. Det kommer bli bra. Det känns så ikroppen. Vart inställd på detta i hela mitt liv känns det som och har ändå accepterat att detta är min resa. Har väl bara lite "resfeber" nu så hehe
  • Kärlekövervinnerallt
    lallallalla skrev 2016-01-27 20:18:52 följande:

Åhh, vad spännande. Tänk att den här processen bara är en massa väntan. Först vänta in mens, sen vänta in dag för sprutstart, sen ultraljud, svaret från ul, sen äggplock och så fler svar och så till sist ruvningen. Puh..

Jag håller tummarna för trevliga nyheter imorrn i alla fall.

Haha. Jo. Och sedan är det att väbta in vecka 12 så man kan andas ut för mf risk. Sedan är det bara några månaders väntan till ???????? man får försöka se på det med humor . Men jesus vad allt tar tid.
  • Kärlekövervinnerallt

Bara några dagar kvar nu till första besöket med bm och läkare. Min mens är oregelbunden och hoppas den inte kommer innan vi skall dit. Vilken dag på mensen börjar man? Är det olika på det korta eller långa protokollet? Vad är vanligast att man får? Alla sprutor ni får, är de subkutana eller intramuskelära? Nyfiken då jag sett att många skriver att de behöver hjälp med sprutorna

• Kärlekövervinnerallt
    Mariana79 skrev 2016-01-29 17:36:59 följande:

Jag kör korta protokollet och fick börja idag på cd 1.. har lite med att göra hur lång cykel man har. Jag har lång, men i regel är korta sprutstart Dag 2-3 tror jag man tar sprutorna subkant i magen, kan inte tänka mig att man får ta intravenöst själv utan det ska ges av ssk isf om man måste ta en sådan typ av spruta.

Blir spännande att se vad man själv får då. :) har själv en kort cykel
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016