• Amie77

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Amie77, 38 år. FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 9

Ingensmamma, 31 år. 1 ivf. Spraystart vecka 7. Gift.

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF 2. ÄP 14 januari.

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF 1.ÄP v 4.

Loppi, 39 år. London. Första försöket.13 jan Menopur start. ÄP!?

Adalia84, 31 år. Långt protokoll första syskonförsöket. Sprutstart 14 jan.

Majamas, 26 år. Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart v. 2-3?

Iskristall, 39 år, IVF 2 januari/februari (har inga datum än)

Fredag 37, icis, korta programmet. Start denna vecka.

Nicka 34 Försökt bli gravid i ca 6 år .Fet i mitten på feb

Mama5 42år, IVF 3, långt protokoll, spray start 30/1

Mariana79, 36 år, syskonförsök ivf, korta protokollet med start vecka 5-6

Stajlish, 31 år, FET v.3

• Amie77

Två listor på raken. :D Men båda stämmer i alla fall.

Lycka till imorgon, Regnbågsdröm!

• Amie77
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-14 11:05:23 följande:

Äggplocket klart. Blev 4 ägg. Färre än sist och det känns lite jobbigt. Samtidigt vet man ju att det bara krävs ett guldägg för att det ska funka. Vi hoppas så att mina 4 ägg är de där perfekta äggen. Imorgon får vi veta om det blivit någon befruktning. Livrädd och orolig för tiden emellan nu. Men håller mina tummar fortfarande, släpp inte dem ni heller - ni som hoppas på oss. Kram!

På vårt sista IVF-försök fick vi ut 3-4 ägg, kommer inte riktigt ihåg nu, men det var få. Det embryo som vi fick insatt - det enda som klarade sig och var "jättefint" - var det som nu är vår 2-årige son. Så är guldägget där spelar det ju ingen roll, men visst känns det bättre att ha fler ägg som får en chans att växa till sig så att säga.
  • Amie77

Jag hade samtal idag med kliniken om min korta lutealfas inför FET. Läkaren tyckte att jag kunde få Letrozol(?) för ÄL -- frågade inte, men antar att det kommer att göra att jag får ÄL kanske runt dag 14 och inte runt dag 19-20. Han skrev också en anteckning i min journal om att vi ska diskutera progesteron vid eventuellt återinförande av embryo och det lät som att jag skulle kunna få det utskrivet för lugnande effekt (psykologiskt) även om han inte trodde att det skulle behövas.

Oh well, vi får se. Känns skönt att nåt görs i alla fall.

Håller alla tummar, Regnbågsdröm!!

• Amie77
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-16 14:00:16 följande:

JAG RUVAR!!
    Ett litet hjälteägg hade klarat sig och är nu isatt. Oavsett hur det går så känns det som en seger! Tack till alla som hållit tummarna, ni kan ju gärna fortsätta månaden ut om ni vill

Fantastiskt roligt!! Så spännande! Fortsätter naturligtvis hålla tummarna. :)

När har du TD? (Går att uppdatera med det i listan om du vill.)
  • Amie77

loppi: Lycka till!!

Adalia84: Jag tror inte jag var med om just det problemet, men har aldrig någonsin fått ut många ägg. Hoppas det går till sig nu med höjningen!

• Amie77
    Libra1 skrev 2016-01-21 16:52:25 följande:

Jag börjar med sprutor ikväll. 6:e försöket!!! :)

www.minbebis.com/blogg/libra/

Åh, lycka till! Har varit inne på din blogg flera gånger tidigare, men funderar också på om vi hängt i nån IVF-tråd här tillsammans tidigare. Jag har gjort försök runt dec-jan 2012, sept-okt 2012 och dec-jan 2013.
  • Amie77

Vad spännande att läsa om alla! Skulle ha varit mer med i diskussionerna om det inte var så att jag denna gång kör ostimulerat FET, som sagt. Vilket iofs känns jätteskönt! Så länge ett av embryona överlever så är det en dag borta från jobbet (bor långt från närmsta klinik) och that's it! Denna månad fick jag ÄL några dagar tidigare än vanligt så nu känns det som att allt närmar sig med rasande fart. När  jag får mens ska jag höra av mig till kliniken! Kan inte fatta att det är så nära nu.

Kom ihåg att ni kan uppdatera listan med sprutstarter och ÄP och ET och TD och allt vad det nu är vi IVF:are måste hålla koll på! :)

• Amie77

Kul med många ägg, jewel och anki75! Håller tummarna för att så många som möjligt befruktas!! Bra att ha i frysen. :)

• Amie77

Nedan är det jag tror är senaste listan. Uppdatera gärna med ÄP, ET och TD om ni vill.

Kanske dags att ändra om det till en ungefärlig ordning så att man har koll på vilka man, ungefärligen, är parallell med? Jag är t.ex. först i listan, men sent ute med mitt FET.

Amie77, 38 år. FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 9

Ingensmamma, 31 år. Långt protokoll. IVF 1. Spraystart vecka 7.

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF 2. ÄP 14 januari, ET 16 januari, TD 31 januari.

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF 1.ÄP v 4.

Loppi, 39 år. London. Första försöket.13 jan Menopur start. Äggplock 26 Jan.

Adalia84, 31 år. Långt protokoll första syskonförsöket. Sprutstart 14 jan.

Majamas, 26 år. Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart Menopur 21/1. Äggplock v. 5.

Iskristall, 39 år, IVF 2. Kort protokoll. Sprutstart v.4-5. ÄP v.6? TD?

Fredag 37, icis, korta programmet. Start denna vecka.

Nicka 34 Försökt bli gravid i ca 6 år .Fet i mitten på feb

Mama5 42år, IVF 3, långt protokoll, spray start 30/1

Mariana79, 36 år, syskonförsök ivf, korta protokollet med start vecka 5-6.

Stajlish, 31 år, FET v.3

Pipam, 25 år, IVF 1, start nästa cykel, BIM 28 jan. Korta protokollet. Har PCOS och hypotyreos.

Jewel, 32 år. Syskonförsök. IVF1, kort protokoll, äggplock v 4.

BK1986, 29 år, IVF 1, kort protokoll, sprutstart Menopur 14/1, äggplock v 4.

Celavie1, 39 år, IVF1, långt protokoll, äggplock 27/1.

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016