• Iskristall

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Adalia84 skrev 2015-11-30 09:10:13 följande:

Hej alla! Jag påbörjar behandling fr.o.m nästa cykel. Ska köra långa protokollet och från Carl von linne. Borde bli insättning kring slutet av jan om allt går som det ska! Är jättetaggad nu! Kör ni långa/korta och från vilken klinik?

Välkommen!

Jag gör korta, ivf-kliniken i Stockholm
  • Iskristall
    Fredag skrev 2015-12-01 10:20:43 följande:

Känner ni några biverkningar?

Nä, det kan jag inte säga att jag gör. Eventuellt börjar jag känna lite tyngd ner mot äggstockarna, men det kan vara inbillning Ikväll tar jag 5:e sprutan och sätter samtidigt igång med första Orgalutransprutan. Två sprutor...inte vad jag längtar eftet precis

Hur ligger du till? Har du börjat?
  • Iskristall
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-01 19:35:07 följande:

Hej alla! Jag hoppar in i den här gruppen. Startar snart vårt andra försök, långt protokoll. Börjar med synarela-spray den 10 december och har planerat plock v2, så passar rätt bra tidsmässigt med er andra här

Vid förra försöket misslyckades vi när ett befruktat ägg skulle föras tillbaka. Precis innan återförandet så blev något fel och de delade sig inte som de skulle. Vi hade tre befruktade ägg och var på väg till kliniken när de ringde och sa att vi kunde vända. Fruktansvärt var det. Men nu är vi på banan igen och taggade inför vårt nästa försök. Hoppas det går vägen den här gången!

Vi är två kvinnor och går på RMC i Malmö.

Jobbigt för er att få avbryta pga att de inte delade sig som de skulle! Nu håller jag tummarna för er att det kommer lyckas! Och välkommen hit!
  • Iskristall
    Fredag skrev 2015-12-03 00:16:08 följande:

Jag ska börja i januari med sprutorna sad läkaren på cvl. Väntar med spänning att få komma igång. ????

Ja, vad roligt! Det är en spännande och lite nervös tid ni har framför er! Men å så värt det! Tummarna hålls redan nu för er!
  • Iskristall
    Fredag skrev 2015-12-03 14:44:12 följande:

Läkaren sade att det såg väldigt bra och friskt ut på ul. Det är ju en bra början.

Ja vad bra! Låter lovande!
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-03 15:44:59 följande:

Ringde kliniken idag pga molandet vid äggstockarna samt att det typ småhugger när jag reser mig eller sätter mig ner.

Pratade med en vänlig barnmorska som sa att det nog händer mycket där nere nu och att vi får se vad ultraljudet visar imorgon. Hon sa att från 1 ägg som det normala till mer i behandlingen kan ju ge obehag men det man inte vill är att det inte går för fort och då kan det bli justeringar i dosen men att jag fortsätter med gonal-f som ordinerat samt tillsätter orgalutranen ikväll så får vi se imorgon.

Blir ju då nervös att det inte ska gå bra eller att vi får avbryta. Ibland känns det så jobbigt att vara ovetandes om hur det går.

Hur har ni känt efter några dagars behandling?

Kram

Hos mig sänkte de dosen, men sa inget om risk för överstimulering. Idag har jag fått lättare blodtrycksfall och ibland mest på kvällarna kan jag känna som sjukdomskänsla så där att jag fryser men att det hettar om kinderna. Det är egentligen först idag, dag 6 med sprutorna som jag tycker att jag känner av i magen. En tyngdkänsla som gjort att jag gått av cykeln i uppförsbackar och lett cykel.
  • Iskristall

Välkommen JOLI!

Jag kör kort protokoll och tar sista sprutorna i morgon, förutom ovitrellen då som jag ska ta på söndag. Sen äp på måndag

• Iskristall
    JOLI skrev 2015-12-04 09:10:45 följande:

Åh spännande, när får du testa? :) vilket försök är ni på? Det kommer gå kanon :) kul att följas åt här! Jag håller mina tumma hårt att det blir något för er! 

Tack! Men skrev fel ser jag Ovitrellen blir ju lördag såklart haha lite snurrigt här, mycket att hålla reda på

Ska bli kul att följa dig också!
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-12-07 18:57:36 följande:

Härligt! =) Mår kanon, men den här väntan gör en galen...tiden går så sakta.. o man pendlar mellan att känna sig hoppfull till att man känner som om de kommer bli misslyckat... men idag fick vi brev om att vårt andra befruktade ägg klarat sig till frysen så nu har vi en liten fin blastocyst i frysen! :) Känns skönt. Ett misslyckande denna gång kommer kännas "lättare" när man vet att det finns en chans till där utan att behöva gå igenom allt igen direkt =) Hur mår du?

Jag hoppas som du att vi får nåt som klarar sig till frysen också. Just nu vill jag inte gå igenom ett ÄP till :-/
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016