• Fredag

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

hope88 skrev 2015-12-09 11:05:57 följande:

Äggplock klart! Gick jättebra! Kändes inte så mycket. Gjorde lite ont när de stack in nålen i äggblåsorna men det gick över snabbt. Bedövningen i slidväggen gick också bra. Väldigt bra bemötande och omhändertagande av personalen =)

Nu ligger jag och vilar mig. Har lite småont nu och känner mig uppsvälld.

Lite dålig skörd enligt mig. 4 ägg. Läkaren pratade om att bara behövs 1 guldägg så hoppas vi får ett sånt. Kvalité före kvantitet sa han så får väl vara glad. Skulle tänka postitiv och att det kan ta sig. Men hade nog gärna velat ha några till hehe. Insättning på fredag 13.15 om allt går som det ska *hoppas*

Tack för era tummar och lyckönskningar :) Är i dagsläget inte orolig över ett nytt äp om det blir så.

Håller tummarna för er ruvare att allt går bra!

Kram

Hopas det går bra. Det gör det säkert. Håller tummarna. ?.

Någon som gjort befruktning med icis? eller Kirurgiskt?
  • Fredag
    stajlish skrev 2015-12-09 23:01:29 följande:

Vi har gjort ICSI

blev det kirurgiskt eller vanlig icsi?
  • Fredag
    hope88 skrev 2015-12-10 16:23:11 följande:

Tack =)

Vi gör icis på alla ägg och kommer få göra det i fortsättningen också tills bebis blir till. Igår gjorde de det på de 4 ägg de fick ut

Vad roligt att 3 blev hopas dom blir bra. Vad sade dom till er. För oss sade dom att det ska skulle bli akut kirurgisk på min man för att hemta sperimer om dom inte hittade på vanligt sätt till icis.
  • Fredag
    hope88 skrev 2015-12-10 18:48:15 följande:

Hoppas vi med :)

De hade något som hette TESA beredning för min man om det skulle bli så att inte kom några spermier i det prov han lämnade. Men som tur var eller skönt för honom hade han spermier i provet så det behövdes inte tas ut några kirurgiskt. Så de gjorde vanlig ICSI. Hade de gjort TESA hade han också fått lugnande och bedövning och så hade de gjort ett ingrepp efter mitt äggplock.

Hur ligger ni till nu?

Okej hopas dom inte behöver göra något kirurgiskt på min man. Få se vad dom säger när dom ser provet samband med äp. Vi startar nästa mens den i jan. Så bara några veckor bort. Nervöst vill helst inte ha några biverkningar av korta programmet sprutorna.
  • Fredag
    hope88 skrev 2015-12-11 12:06:13 följande:

Håller tummarna för din man =) precis det är ju först då som de vet.

Spännande tiden går fort sen när man väl börjar :)

Nä biverkningar är ju inte så roligt men om man får det så känns det iaf som om kroppen svarar på behandlingen. Jag har kört korta protokollet. Det jag har känt är trötthet och ömhet över magen bara. Som en tyngdkänsla mer =)

Lycka till!

ja han tycker det låter lite skrämmande. Tackar. :) Låter som rätt lagom biverkningar. Tackar :)
  • Fredag

Hur länge tar du progestronet efter Återföringen?

hope88 skrev 2015-12-17 10:39:09 följande:

Jo då dagarna flyter på men långsamt. Ruvardag 6 idag =) Imorse var stickan blank så nu är ovitrellen ute ur kroppen. Igår var det två streck men svagt men ni ärÅhh vad härligt Grattis!! Jag håller tummarna!!

Ja allt kommer vara värt det u slutändan <3

För mig går det väl bra. Ruvardag 6 idag. Har ömma bröst, illamående, molande mage och svettningar men det är nog progestronet som spökar med kroppen. Är nog för tidigt att känna av gravsymtom om jag nu är det. Hoppas ju men har ingen större tro på det. Blir som det blir försöker jag tänka. Troligen klarade sig våra 2 ägg sig inte till frysen som de odlade vidare efter ET förra fredagen så tar det sig inye nu blir det nytt försök helt och hållet i januari med sprutor och allt. Hade varit skönt med något ägg i frysen men nästa gång ökar de dosen så då får vi förhoppningsvis ut fler ägg. TD 27/12

Kram

• Fredag

Hur många besök på kliniken var ni innan äggutplok?

hope88 skrev 2015-12-20 09:50:44 följande:

Nä testdag om en vecka. Är på RD9 idag. Har molvärk, ömma bröst och lite så. Känns som om mensen är på väg eller så är det progestronetabletterna som ger ifrån sig symtomen. Så svårt att veta. Kommer tidigast tjuvtesta på onsdag på RD12.

Ja det kändes trist men förhoppningsvis ruvar jag på guldägget.

Hur mår du?

• Fredag

Vad tråkigt men hopas det går bättre i januari. :)

hope88 skrev 2015-12-25 11:51:51 följande:

Jag är kvar. Nästa omgång blir också vid nästa mens i januari. Ska kontakta kliniken på måndag för att få mer besked.

Är så rädd att det här inte ska fungera =(

• Fredag

Jag är kvar börjar i januari.

celavie1 skrev 2015-12-25 23:53:56 följande:

Jag är kvar! Hoppas på Sprutstart i mitten av januari

• Fredag

God fortsättning. Vilka börjar med korta programmet nu i januari.

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016