• Iskristall

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

hope88 skrev 2015-11-26 15:10:12 följande:

Härligt att höra :) Spännande! Väntar själv mens till helgen så hoppas den kommer i tid så jag får börja spruta på måndag senast :)

Jag håller tummarna för att du slipper vänta på din mens!
    stajlish skrev 2015-11-26 15:06:13 följande:

Det gick jättebra! Det kändes ju stundtals o efteråt gjorde det skitont en stund! Men så skönt att ha det gjort! 8 ägg blev det :) Återföring på lördag om allt går som det ska! :)

Jag vet faktiskt inte om jag redan har grattat dig för lyckat äp i annan tråd. Men vill inte riskera att missa, sååå grattis till äp! Hoppas allt går bra. Så ni får återföring på lördag!
  • Iskristall
    celavie1 skrev 2015-11-26 22:44:47 följande:

Men vad kul att läsa om era framsteg. Själv ska jag ju in på undersökning och genomgång av behandlingen på måndag. Min rädsla är att det ska bli för sent och sätta igång med behandling innan jul. Jag tror jag är i dag 20 och brukar få mens dag 27-30 ungefär. Skulle vilja få det gjort......

Håller tummarna för dig! Det var min rädsla också. Vet du hur mycket julstängt din klinik har?
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-11-27 22:31:25 följande:

Härligt! Gick det bra? :)

Jo, det gick bra. När var återföring för er?
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-11-27 23:50:59 följande:

Woohoo :) Skönt att det gick bra också! Nålarna är ju så fina idag som tur är.

Min mens kom nu ikväll me imorgon kommer den igång mer så på söndag kväll tar jag första sprutan. Kul att vi ligger så nära nu många :)

Säger detsamma Hope88, woohoo! Sprutstart söndag alltså! Så härligt snart är du/ni igång också! Spännande!
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-11-28 15:32:19 följande:

Jajamensan :D Ja nu är det både spännande och nervöst :) Vilken dag i menscykeln började du på?

Blir dag 2 för mig eftersom de sa att första dagen med färskt nod räknas som dag 1 och det är idag så imorgon blir dag 2.

Cd2 började jag, verkar som det är där man börjar
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-11-28 18:31:22 följande:

Ja jag tror det också :) Har ni fått tider för ultraljud än?

Ja, på onsdag. Det bokades in direkt när jag ringde och meddelade att mensen startat.
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-11-29 20:43:57 följande:

Okej hoppas det ser bra ut på onsdag :)

Första sprutan tagen, gick jättebra :)

Ska ringa kliniken imorgon så får tider då.

Känner du av något i kroppen nu?

Härligt Hope88, nu är ni igång också!

Nä, jag känner faktiskt ingenting i kroppen än. Och är dock därför lite orolig att jag inte skulle svara på medicinen. Men vad vet jag, det blir faktiskt bara 3:e sprutan idag så det är kanske förtidigt för att känna av sprutorna redan ändå?!
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-11-29 20:55:33 följande:

Ja det känns härligt :)

Kan ju vara så att vi inte kommer känna så mycket i kroppen. Min läkare sa att biverkningar är väldigt få vid korta protokollet och som du säger om man känner något så tror jag att det är kanske när man sprutat en vecka eller så. Tror det tar längre än 3 dagar för att äggen ska växa på sig. Tror absolut medicinen gör sin grej på dig. Vilken dos kör ni med? Jag fick börja lågt på 125. Hoppas att det blir bra :)

Ja, hoppas medicinen gör sin grej på oss

Jag har börjat med 225ie.
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-11-29 21:08:20 följande:

Håller tummarna stenhårt! :)

Det är så häftigt att det är olika behandlingar och doser trots att men genomgår samma procedur. Hela grejen är bara så ball. Tänk att det här är vår väg till bebis, lite annorlunda väg, men åh vad de kommer vara efterlängtade :) Jag hoppas så för oss alla!

Ja visst är det ballt! Hoppas vägen inte kommer vara allt för lång bara! Tummarna hålls hårt för oss alla!
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016