• Iskristall

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

evnor2 skrev 2016-01-20 18:43:22 följande:

Hur länge hade ni ont i magen efter äggplock? Gjorde det i måndags men har fortfarande ont mest vis rörelser dock.

Ska dit på lördag igen för insättning igen:)

Mitt onda... eller onda och onda, skulle mer kalla det ömhet i magen efter ÄP försvann nog dagen efter som jag minns det.

Snart är det lördag! Lycka till med insättningen. Men det är en baggis i det hela. Det var häftigt att få se embryot innan
  • Iskristall

Jag hade ju oturen och reagera illa på smärtstillandet man får i armen. Jag mådde illa och kräktes hela förmiddagen efter ÄP. De säger att det inte är så vanligt, men det kan hända.

• Iskristall

Och grattis juwel såklart! Sorry att jag missade, så går det när man försöker göra fler saker samtidigt!

• Iskristall
    Mariana79 skrev 2016-01-29 11:49:10 följande:

Ååååååååååå maj gaad... Ikväll startar vi med menopur! Nervös, glad, rädd och förväntansfull...

Kul! Äntligen! Alla känslor på en gång!

Jag startar ikväll med min spruta också! Fast jag har en långverkande spruta. Så spännande att få sätta igång!
  • Iskristall
    Mariana79 skrev 2016-01-29 15:16:23 följande:

Spännande! När ska du på första vul? Jag ska nästa torsdag 4/2... hoppas nu vi får bra resultat!

Jag oxå, på torsdag 4/2!

Ja, hoppas verkligen på bra resultat. Vart lite skralt med ägg vid förra omgången för mig. Nu hoppas jag på guldägget för oss!
  • Iskristall
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-01-29 16:58:44 följande:

Bara några dagar kvar nu till första besöket med bm och läkare. Min mens är oregelbunden och hoppas den inte kommer innan vi skall dit. Vilken dag på mensen börjar man? Är det olika på det korta eller långa protokollet? Vad är vanligast att man får? Alla sprutor ni får, är de subkutana eller intramuskelära? Nyfiken då jag sett att många skriver att de behöver hjälp med sprutorna

Jag har bara gjort kort och fått börja med sprutor på cd2, både förra och denna gången. Om de väljer kort eller långt protokoll verkar vara mycket upp till kliniken. Antar att de väger parets förutsättningar, men har försökt googla på varföe det ena väljs över det andra men hittar inga bra svar. När vi kom till vår klinik första gången blev det kort, läkaren där sa att det inte gjorde nån större skillnad och de oftast körde med kort men att jag kunde få långt om jag önskade. Vilket vi inte gjorde eftersom vi ville börja så fort som möjligt. Medan vissa kliniker verkar mest bara köra långt så jag vet inte.

Alla sprutor är subkutana. Att folk får hjälp är nog bara att de tycker det är läskigt med sprutor överhuvudtaget kan jag tänka.
  • Iskristall
    Luniz skrev 2016-01-29 22:05:22 följande:

Hej!

Hoppar in i tråden här :)

Har precis börjat med vårt första IVF försök. Vi är 30 år båda två och utredningen visade på oförklarlig barnlöshet. Har sprutat med Bemfola i fem dagar och idag var det dags att lägga till första Orgalutransprutan. Var på första VUL:et idag. Han kunde se 9 st äggblåsor. Vet inte om det är normalt?

På tisdag är det dags för nästa VUL:et och planerat äggplock antar jag blir nästa fredag.

Håller tummarna för er alla som kämpar på! 

Det låter väl bra med 9st äggblåsor, var de alla runt samma storlek? Men sen kan man ju aldrig veta hur resultatet blir. Jag fick 4st äggblåsor som växte till sig på bara ena äggstocken på bemfola. Den andra äggstocken hade också äggblåsor men de växte aldrig till sig och gick aldrig att få några ägg ur. Nu har vi fått byta mediciner till den här omgången.

Lycka till Luniz!
  • Iskristall
    Listan:

Stajlish, 31 år, FET v.3, TD 6/2

Anki75
    , 40 år. Långt protokoll. IVF1. ÄP 25 jan. 

Jewel, 32 år. Syskonförsök 1. Kort protokoll. ÄP 25 jan, ET 27 jan, TD 14 feb.

Loppi
    , 39 år. London. Första försöket.13 jan Menopur start. Äggplock 26 Jan. ET 28 Jan. 

BK1986, 29 år, IVF1, kort protokoll, sprutstart Menopur 14/1, äggplock 27 jan.

Celavie1, 39 år, IVF1, långt protokoll, äggplock 27/1.

Adalia84
    , 31 år. Långt protokoll första syskonförsöket. Sprutstart 14 jan. 

Majamas, 26 år. Kort protokoll. IVF1. Sprutstart Menopur 21/1. Äggplock v. 5.

Libra1 39 år, IVF6, Väldigt långt protokoll, sprutstart 21/1, ÄP v5? 

Iskristall, 39 år, IVF2. Kort protokoll. Sprutstart 29/1. VUL 4/2, ÄP v.6? TD? 

Pipam, 25 år, IVF1. Korta protokollet. Har PCOS och hypotyreos. Sprutstart 30/1.

Mariana79
    , 36 år, syskonförsök ivf, korta protokollet med start vecka 5-6. 

Amie77
    , 38 år. FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 9 

Nicka 34 Försökt bli gravid i ca 6 år. Fet i mitten på feb 

Ingensmamma, 31 år. Långt protokoll. IVF1. Spraystart vecka 7.

Fredag 37, icis, korta programmet. Start denna vecka. 

Mama5 42år, IVF 3, långt protokoll, spray start 30/1 
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016