Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
Startar imorgon med korta programmet spännande :)
Startar imorgon med korta programmet spännande :)
Håller alla tummar och tår för ert guldägg!!
Här är det bara en evig väntan på att få starta! Suger att inte få starta i denna menscykel utan först i nästa!
En fråga; hur mycket har ni berättat för er arbetsgivare? Jag jobbar på ett ställe där det är vääääääldigt krångligt att få vara ledig. Jag har dessutom en chef som glappar i munnen, så jag vill helst hålla henne utanför!
Kram
Äter 11.5 tabletter. 600mg Q10 för att det har bevisligen fungerat för bättre ägg och DHEA 75mg. Listan ligger bland inläggen om du vill se den. Jag drar gränsen vid vetenskapliga försök.
Jag är av åsikten att jag frågar kliniken om allt. Vill inte riskera något över huvud taget, utan är istället överdrivet noga med allting. Vitamin b12 och folsyra är jag ordinerad. Men frågade även om d-vitamin var okej att ta, vilket det var. Säkert ingen fara med anda vitaminer heller, men hellre fråga kliniken rakt ut skulle jag säga. Chansning i en sån här behandling känns ju inte direkt som något alternativ.
3 befruktade ägg fick vi! Insättning imorgon om allt går som det ska. Blev så lycklig och lättad av resultatet. Samtidigt börjar vårt kritiska och jobbigaste dygn nu, då det var här det sket sig förra gången. Nu hoppas vi att byte av donator, samt till menopur, ska göra att mina ägg delar sig som de ska. Släpp inte era tummar!
Tack vännen!
Just nu väntar jag bara. Tanken är nu att ett av äggen ska sättas tillbaka nu imorgon eftermiddag. Men först måste de dela sig som de ska. Gör de det blir det återföring vid 14.15 imorgon. Och där är jag lika mycket novis som er. Förra gången tog vår resa slut i bilen på väg till återföringen, så därav vår extrema rädsla just nu. Jag vågar inte andas förrän jag ser att de satt tillbaka mitt lilla ägg. (Och då lär jag ju inte heller våga andas, men just nu försöker jag ta ett steg i taget)
De kan ringa från kliniken imorgon bitti och meddela om allt skitit sig. Förhoppningsvis gör de inte det. I så fall åker vi vid 11-tiden. Förhoppningsvis ringer ingen i bilen på väg dit heller. Jag håller er uppdaterade! Men är så fruktansvärt rädd just nu, även om jag förstås är glad över tre befruktade ägg, så vet jag ju att allt kan hända. Håll tummarna och tro på mina guldägg!
[quote=76232815][quote-nick]stajlish skrev 2016-01-15 16:47:49 följande:[/quote-nick]Jag var SJUKT nervös inför äggplocket. Men det gick jättebra! Inte alls så farligt som jag läst om.. Man får bedövning och det går fort! Under en kvart :) Och morfinet för susen, jag behövde bara ta lite lite grann för det knappt kändes. Så inget att va nervös för! Jag hade dock mer ont efteråt, grov mensvärk ungefär o var svullen i magen två dagar efter, men det tror jag var Lutinusens verk! Kommer gå jätterbra! Lycka till på ditt äggplock!
Kram[/quote
Tack snälla du för ord som verkligen behövdes. Berättade för min chef idag och som förvånat nog var riktigt stödjande och bra. Behövde inte oroa mig för ledigheter och så och det var ju skönt att få höra.
Kram!
Va skönt, jo men så var det verkligen. Jag var otäckt nervös inför äggplocket, hatar sprutor och nålar... men det var SÅ över förväntan! Det jobbigaste var smärtan efteråt men det är ändå okej...så jag hade oroat mig i onödan. När ska du på äggplock? Va skönt att din chef var stödjande o bra!
Kram
JAG RUVAR!!
Ett litet hjälteägg hade klarat sig och är nu isatt. Oavsett hur det går så känns det som en seger! Tack till alla som hållit tummarna, ni kan ju gärna fortsätta månaden ut om ni vill
Snälla ni, hjälp!
Har googlat som ett as, men hittar inga klara besked. Vi ska ju köra korta programmet på IVF och jag undrar på vilken dag i cykeln sker äggplocket? Är det helt inviduellt, eller sker det i regel alltid mellan tex dag 11-19? Såvida det finns ägg att plocka alltså... Anledningen varför jag undrar är för att min man ska på tjänsteresa utomlands runt tiden som jag tror äggplocket är... hoppas verkligen har fel! Han är ju en viktig del av det hela så att säga!
Är det ngn som kan ge mig lite info om detta, när var ditt äggplock - på vilken cykel dag vid korta programmet?
Tusen tack på förhand!