• Mariana79

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej tjejer,

Får jag vara med er fast jag inte riktigt vet när jag ska starta ivf än. Förhoppningsvis i januari. Vi ska träffa min läkare på torsdag nästa vecka för att diskutera och skicka remiss. Vi har en son på 3 år som tog extremt lång tid att göra, han kom på naturlig väg trots min pco. Nu har vi försökt att få ett syskon i över 2 år, men det vill sig inte och all ork börjar ta slut.

Nu har vi ialf bestämt att gå vidare med ivf som vi själva kommer att bekosta då vi har ett barn redan. Men vad är pengar jämfört med ett barn känner  jag...

Vill gärna följa er och få tips och råd. Känner mig rädd men förväntningsfull..

Kram på er!

• Mariana79
    Mariana79 skrev 2015-11-19 09:55:39 följande:

Hej tjejer,

Får jag vara med er fast jag inte riktigt vet när jag ska starta ivf än. Förhoppningsvis i januari. Vi ska träffa min läkare på torsdag nästa vecka för att diskutera och skicka remiss. Vi har en son på 3 år som tog extremt lång tid att göra, han kom på naturlig väg trots min pco. Nu har vi försökt att få ett syskon i över 2 år, men det vill sig inte och all ork börjar ta slut.

Nu har vi ialf bestämt att gå vidare med ivf som vi själva kommer att bekosta då vi har ett barn redan. Men vad är pengar jämfört med ett barn känner  jag...

Vill gärna följa er och få tips och råd. Känner mig rädd men förväntningsfull..

Kram på er!

Jag är 36 år
  • Mariana79
    hope88 skrev 2015-11-19 17:58:18 följande:

Jag tycker ni gör rätt som söker er privat och får göra ivf nu och förhoppningsvis leder det till ett efterlängtat syskon. Jag håller tummarna :)

Tror vi alla känner oss lite rädda för att kanske inte lyckas, men också förväntansfulla för det kan ju faktiskt gå bra.

Välkommen hit :)

Kram

Tack <3 Och ett stort lycka till själv!
  • Mariana79
    JennyNG skrev 2015-12-01 15:23:56 följande:

Har nyss suttit och läst om linnes ???? vi ska oxå göra där och ska på första mötet i januari om vilket protokoll antar ja ???? Härligt och följa er här tjejer

Är dålig på att skriva själv men jag väntar in tiden och läser vad ni skriver ????

Ni får gärna uppdatera sen vad ni tycker om CVL, då vi också ska ta hjälp av dem i januari eller februari.

Kram och lycka till!
  • Mariana79

Idag ringde äntligen min läkare. Kommer att köra korta programmet med start nästa mens som kommer om 2-3 veckor. Äggplock i februari... wiiiiii spännande!

• Mariana79
    loppi skrev 2016-01-13 20:57:02 följande:

Listan:

Amie77, 38 år. FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 9

Ingensmamma, 31 år. 1 ivf. Spraystart vecka 7. Gift.

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF 2. ÄP 14 januari.

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF 1.ÄP v 4.

Loppi, 39 år. London. Första försöket.13 jan Menopur start. ÄP!?

Adalia84, 31 år. Långt protokoll första syskonförsöket. Sprutstart 14 jan.

Majamas, 26 år. Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart v. 2-3?

Iskristall, 39 år, IVF 2 januari/februari (har inga datum än)

Fredag 37, icis, korta programmet. Start denna vecka.

Nicka 34 Försökt bli gravid i ca 6 år .Fet i mitten på feb

Mama5 42år, IVF 3, långt protokoll, spray start 30/1

Vill gärna också vara med om jag får?

Mariana79, 36 år, syskonförsök ivf, korta protokollet med start vecka 5-6.
  • Mariana79
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-14 11:05:23 följande:

Äggplocket klart. Blev 4 ägg. Färre än sist och det känns lite jobbigt. Samtidigt vet man ju att det bara krävs ett guldägg för att det ska funka. Vi hoppas så att mina 4 ägg är de där perfekta äggen. Imorgon får vi veta om det blivit någon befruktning. Livrädd och orolig för tiden emellan nu. Men håller mina tummar fortfarande, släpp inte dem ni heller - ni som hoppas på oss. Kram!

Håller alla tummar som går! Stort lycka till. Hur var äggplocket? Tog det lång tid? Gjorde det ont?
  • Mariana79

Äter ni några naturpreparat eller vitaminer under ivf'n? Ni som åt det innan ni började ivf, la ni av med denne ivf'n började? Typ d & e vitamin, Q10, epa-glandin osv... Man kanske inte ska hålla på och blanda med hormonerna, förutom folsyra då så klart. Det ska man ju knappra :)

• Mariana79
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-14 17:21:46 följande:

Tack för lyckönskningar. Håll tummarna fortsatt hårt!

Själva äggplocket går rätt fort. Och jag tycker inte att det gör ont. Det är mer efteråt som det är jobbigt skulle jag säga, både psykiskt och fysiskt. Det fysiska efteråt är att jag är helt slut, orkar ingenting och är i princip orörlig. Värker och blöder och jag får kämpa mig till toaletten om jag behöver gå dit. Att gå är inte direkt enkelt.

Men har du aldrig gjort äggplock så oroa dig inte. Det är ingen fara själva grejen. Det är allt det andra, framför allt det psykiska, som är det jobbiga i den här processen.

Kram!

Tack för att du delar med dig. Jag har aldrig gjort äggplock förut. Så det ska både bli spännande och nervöst. Kram!
  • Mariana79
    Iskristall skrev 2016-01-14 17:42:54 följande:

Jag har fortsatt knapra e-vitamin, d-vitamin, omega-3, b-vitaminer och Q10. Och folsyra då, men det är ju också ett b-vitamin. Jag tänker att vitaminer inte borde vara nån fara. Frågetecknen kommer väl vid naturpreparaten kan jag tänka. Men jag har valt att fortsätta med Q10 iallafall på eget bevåg.

Tack för svar, jo så tänker jag med. Vitaminer borde man väl kunna fortsätta med. Just nu är jag i valet och kvalet om jag ska testa progesteron kräm vid den sista ägglossningen före ivf'n. Fick hem krämen innan jag visste när ivf'n ska börja. Jag har äl just nu i dagarna (imorgon) så det blir vårt sista egna försök. Ska jag prova krämen tro... ställer det till ngt till kommande ivf.. jag vet att lutelfasen förlängs och jag har redan nu 15 dagar... Kanske är dumt att mixtra med mer saker nu eller så är det värt ett försök. Gaaaah blir knäpp på detta snart! Vad hade ni gjort? Tar gärna emot råd <3

Kram!
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016